Režie:
Chad StahelskiKamera:
Dan LaustsenHrají:
Keanu Reeves, Donnie Yen, Bill Skarsgård, Laurence Fishburne, Rina Sawayama, Hirojuki Sanada, Shamier Anderson, Ian McShane, Lance Reddick, Scott Adkins (více)Obsahy(2)
John Wick (Keanu Reeves) odhalí cestu, jak porazit Nejvyšší radu. Než se mu však podaří získat svobodu, musí čelit novému nepříteli, který má mocné spojence po celém světě. Bude to o to težší, že nová spojenectví mění staré přátele v nepřátele... (Vertical Entertainment)
Videa (18)
Recenze (832)
Bezmála deset let Wickovy pomsty za zabitého psa a zničené auto uteklo jako voda. Ohromná mytologie točící se okolo pravidel a kodexu zabijáků pomalu bobtná, ale jako lepidlo pro fantastické akční scény dostačuje. Keanu Reeves díky tomu nebude pamatován jako Neo, ale jako "milující manžel" John Wick. Špičkové sekvence u Vítězného oblouku, nebo masakr v Ósace budou jednou v učebnicích. Scény s mými oblíbenými nunchaky mi vyloženě vykouzlily úsměv na tváři. Donnie Yen si Caina vychutnává plnými doušky a z Reddickovy poslední filmové scény mrazí. Velká paráda. ()
Série John Wick ušla dlouhý kus cesty, čtyřka poté není jen nejlepším dílem série, ale platí i za vrchol v rámci akčního filmu jako takového minimálně v rámci 21. století. Silný zážitek, který by měl do budoucna fungovat jako příručka k tomu, jak v Hollywoodu do budoucna přistupovat k akčním filmům. Díky Chade. Díky Keanu! (Viděno v kině: 2x) ()
Pořád je to povětšinou akční řemeslo špičkové, avšak wickovské téma už je notně vyčerpané. Scenář s napsanými dialogy Keanu Reevese měl asi 2 stránky formátu A5, na víc bych to neodhadoval, a když se zrovna někdo s někým nemlátil, chtěl jsem si spíš zacpat uši. Je tu jedna ge-ni-ál-ní akční sekvence (z ptačí perspektivy snímané řádění brokovnice s ohnivou „Dragon Breath“ municí), ale ta ještě nezapomenutelný film nedělá. Předchozí díl, který mi přišel lepší, měl spoustu momentů, ze kterých vám padala čelist, ať to byla bitka s nožemi, akční inferno s pejsky či koňské kopance, tady se vymyká fakt jenom ta krátká scéna s brokovnicí a pak kinetická sekvence u Vítězného oblouku. Jinak je to hlavně o headshotech a těch je tu tolik a s takovou frekvencí, že při závěrečné zdlouhavé scéně na „nekonečných“ schodech už jsem byl otupělý a bylo mi všechno tak nějak jedno. Navíc, jak se mám coby zainteresovaný divák bát o hlavní postavu, když to, co tady John Wick přežije jenom s mírným oklepáním, to by snad nerozdejchal ani T-1000 ve dvojce Terminátora?! Nebyla to radost, jako v předchozích dílech, spíš únava ke konci. Další zamýšlený díl už prosím ne. ()
Vrchol. I při skoro tříhodinové stopáži Kapitola 4 skvěle baví, čemuž pomáhá větší nadhled, pestřejší akce v zajímavějším prostředí (Vítězný oblouk, schody) a nové postavy (buddy/padouch Donnie Yen, frackovitý Bill Skarsgård nebo k nepoznání namaskovaný Scott Adkins). S dalším dílem už bych byl opatrný - mělo by se skončit v nejlepším. Tohle si rád v kině zopakuju. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (27)
- Režisér Chad Stahelski popsal zamýšlenou "příchuť" filmu jako "kdybyste vzali Sergia Leoneho a smíchali ho s Akirou Kurosawou." Stahelski i Keanu Reeves (John Wick) jsou dlouhodobě velkými příznivci asijské kinematografie a japonské kultury obecně. Reeves řekl, že "samurajský kodex bušidó je rozhodně jedním z témat našeho filmu – všechny ty myšlenky, zabývající se ctí a sebeobětováním. Myslím, že se nám to podařilo dobře provázat s naším už existujícím zabijáckým podsvětím." (NIRO)
- Záporáci ve filmu řídí auta BMW E60, jenž se vyráběla v letech 2003–2010. (Petr490)
- Poslední den natáčení věnoval Keanu Reeves kaskadérům hodinky značky Rolex jako odměnu za jejich práci. (ČSFD)
Alebo ako by to dopadlo, ak by Tarantino raz natočil Kill Bill 3 (s pomstou dcéry Vivicie A. Foxovej). Ako fanúšik akčných filmov 80. a 90. rokov tomu nechcem vyčítať blbosti ako že kým minule pozabíjal John „všetkých“, tak teraz je hrozba ešte väčšia (čiže musí pozabíjať „ozaj že všetkých fakt všetkých na celom svete“), absenciu polície (majúcej na saláme, že sa uprostred európskeho veľkomesta odohráva polhodinová prestrelka a masová bitka vrátane neborákov zrazených autami) alebo že Winston bol minule zlý, ale teraz sa na scéne zjavil niekto „zlejší“, takže zrazu je dobrý. Tiež by som sa rád vyhol naivnej (pseudo)kritike za to, ako „štatisti“ poslušne čakajú, kým John nezlikviduje ich parťákov a až potom mu nabehnú do rany. Toto je ošetrené trochu lepšie, ako v iných akčniakoch, takže počas čakačky aspoň nadskakujú v úzadí a teda vykonávajú pohyb, pri ktorom pôsobia ako keby sa snažili zaujať správnu pozíciu, čiže ich divné vyčkávanie až tak nebije do očí. Štvorka sa síce občas zmieta na hrane sebaparódie (Winstonova nekonečná chôdza galériou, megavážne reči á la Shakespeare, nekonečný pád zo schodov), ale nevadilo mi to a miestami som dokonca mal pocit, že je to tu naschvál. Prehlbovanie sveta zabijakov (šialená postava Killa hraná Scottom Adkinsom, ruskí Rómovia) ma v štvorke bavilo o kúsok viac, ako v niektorých z predchádzajúcich dielov, pretože tentokrát sa vďaka tomu príbeh posúva predsa len trochu iným smerom a máme dojem, že to ozaj už smeruje do nevyhnutných končín, z ktorých niet návratu. Keďže ale máme dočinenia so štvorkou, po ktorej napriek jej koncu zrejme na 99% príde päťka, tak kvázi definitívne veci sú na konci vyriešené, aby sa mohlo veselo pokračovať ďalej. Ale to je proste údel pokračovaní. Vyčítať im to je ako vyčítať oblohe, že je modrá. Je úžasné, ako sa z „ničoho“ stala taká veľkolepá akčná jazda s kamerovými jazdami, ktoré ak by sa objavili v melodráme, boli by nominované na Oscara, s bravúrnymi a v dobrom nekonečnými akčnými sekvenciami plnými nápadov a skvelých hereckých výkonov v čele nie-príliš-ukecaným Reevesom až cez fantastického Donnieho Yena a Hirojukiho Sanadu, ale tiež Fishburnea, McShanea, Billa Skarsgårda a najdrsnejšieho bachara, akého kedy mali v Shawshanku, ktorý to tu váhou a bradou dáva až na Russella Crowea. Rušila ma postava „Nikoho“. Pôsobí dojmom, že je tu len preto, aby aj v štvorke bol namakaný belgický ovčiak (hoc bez vestičky, blesky hromy na vás, zákerní tvorcovia!). Nie, že by sa Shamier Anderson nemohol pochváliť charizmou. Ale keď vidíte batôžkara, ako sa snaží pôsobiť rovnocenne v spoločnosti extrémnych zabijakov, ktorí vás dajú dole pomocou plyšáka, tak to proste pôsobí smiešne. Ako-taký akčný rešpekt si u mňa získal až vo finále, kedy prostredníctvom strelných zbraní, „vlčáka“ a geniálnej nepriestrelnej vesty (ten záber!) konečne pôsobil rovnocenným dojmom (s prižmúrenými očami). Vôbec som každopádne nepochopil, prečo niekoho takého markíz najal na likvidáciu osoby, ktorá behom pár sekúnd zabije desať cvičených zabijakov. Jediným dôvodom by azda mohlo byť to, že je stopár, ale je otázne, načo markíz potrebuje stopára, keď Wicka zjavne nemá problém vystopovať každý, kto chce. Ešte mi vadili blbosti ako že všetci naokolo tancujú a zjavne im nevadí, že tesne vedľa nich prebiehajú jatky, ale to už je údel akčných scén odohrávajúcich sa na diskotéke. A Caine by perfektne zapadol do Daredevila, ale tu pôsobí (napriek fantastickému Yenovi, ktorý však žiaľ čiastočne doplatil na nerozhodnosť tvorcov, ktorí netušili, či je dobrý, zlý alebo aj makový) podobne rozprávkovo, ako chlap, ktorý pred 40 miliónmi dolárov uprednostní svojho psa. Jasné, kto by nemiloval svojho psa. Ale... 40 miliónov??? Tvorcovia sa zjavne inšpirovali Daredevilom aj u druhej postavy v podobe tristokilového mafiána á la Kingpin. Ich nápady miestami berú dych, budete pri nich nechápavo krútiť hlavou (nunčaky, scéna z vtáčej perspektívy, kruháč). Toto je skrátka vrchol súčasného akčného (amerického) žánru a kto tvrdí, že nie, tak tomu nerozumie. () (méně) (více)