Režie:
Patrik HartlScénář:
Patrik HartlKamera:
Tomáš SyselHudba:
Marek DoubravaHrají:
Martin Pechlát, David Švehlík, Hynek Čermák, Martin Hofmann, Jana Kolesárová, Zuzana Norisová, Kristýna Boková, Petra Polnišová, Daniela Kolářová (více)VOD (7)
Obsahy(1)
V příběhu Prvoka, Šampóna, Tečky a Karla si čtyři kamarádi ve středním věku přiznají, že nežijí tak, jak si představovali. A rozhodnou se vyřešit svou krizi provokativní hrou a plněním odvážných úkolů. Jak čtyřicátník zjistí, jestli je opravdovej chlap? Jak zabrání korozi svých ideálů, rozplynutí snů a scvrkávání varlat? Prvok, Šampón, Tečka a Karel se pokusí najít v sobě odvahu udělat pořádnou kravinu jako zamlada. Nebo aspoň odvahu za všech okolností říkat to, co si opravdu myslí. Kdo splní úkol, není sráč… (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (636)
Martin Pechlát mě baví roky, ale co předvedl tady, je nádhera. Ono, člověk se chvíli fakt řezal z plných plic, ale pak se ta emoce z jeho vystoupení proměnila v cosi hodně silného, co se nedá zapomenout. Když už nic, kvůli jeho celé roli stojí film určitě za vidění. Ostatní pánové taky fajn, bez výtek, bohužel mi snímek v první části moc neseděl. Knihy pana Hartla mě neoslovily, přestože čtu jako drak, tady se nechytám, což ovšem neznamená, že film předem pochovám. Jenomže ono to bylo v úvodu takové téměŕ bakalářské, ukřičené, vyšponované, zbytečně vyhnané kamsi, kdo to rušilo. Děcka stačily být tři, nemusely ale neustále vřeštět všechna zároveň atp. Na divadle by mě taková exprese bavila, na plátně jsem měla postavy, kvůli zbytečným estrádním obratům "daleko", byly povrchní, ploché, jen byly, hlo se to blíž až ve druhé polovině, zrovna zásluhou Martina Pechláta. Tohle jde na vrub dramaturgie. Karikaturní šablona na ženy, které do jedné z filmu vyšly jako debilní, neschopné, utrápené, uondané, zasoplené krávy, neřeším. Pokud Patrika Hartla inspirují jen takové, ok, je fakt, že ono jich je stále dost, čili směle do nás. Co si kdo vybere, to má. Sakumprdum špatné to určitě nebylo, film jsem viděla ráda, zajímalo mě, co z toho vzejde, v budoucnu se podívám znovu, protože něco mi říká, že hodně věcí se stalo moc rychle. Za svlíkací výzvu strhávám, ta mi sedla jen u Hofmanna. Jestli bych film někomu doporučila? Netuším úplně komu. Za to taky srážka. Že si štěknul kde kdo, je mi fuk, jenom Langoš už začíná být hodně otřepaný.. Pechlátovi přeji lva. Byl výborný! A Daniela Kolářová taky jela bomby. Oceňuji, že film působil jinak, nejsem cílovka, je to zřejmě určeno chlapům, pokud se jim líbilo, fajn. ()
V posledních dvou dnech jsem kromě tohohle filmu viděla taky Bábovky. A ty mě tak nějak přinutily přidat Prvokovi a spol. hvězdičku navíc, protože ten rozdíl je prostě obrovskej. Fajn, občas mě ten humor míjel, ale jinak jsem si to vcelku užila. Dobrá parta, charismatickej Hofmann... klidně si to dám zas a znovu a těším se na další Patrikův počin. Víc než na ten knižní. ()
Asi nejlíp moje podstatné výtky vystihuje komentář Idego. Pro mne je tenhle film chameleonem, který se tváří na oko jako komedie, ale je to jen a jen neředěná depka, dokonce s tragickým koncem. Protože do komedie se smrt jedné z hlavních postav prostě nehodí. (A neberu to jako spoiler, o tom tady píše kdekdo.) Je to asi podobné, jako kdyby v detektivce podle Agathy Christie přistáli mimozemšťané. Také mi vadí naprostá plochost charakterů ženských postav - manželka je mašina na rození dcer, kterou první problém odrovná tak, že skončí v nemocnici, ostatním holkám jde jen o sex, snad jedině maminka policajta je nějakým způsobem zajímavá. Spousta linií není dořešena. Jak to skončilo s tou IT firmou? Co chudák ta holka, co má s rejžou syna? Ti dva se po její nevěře usmíří, nebo ne? Polda jde za tlustou sestřičkou ze zoufalství, nebo ne? Jak dopadly reklamy? Vymaní se polda z vlivu matky? Dost se bojím, aby se nechystal druhý díl. Vlastně ty postavy se za celý film odnikud nikam nepohnou - polda bude pořád bydlet u mámy, ajťák pořád nebude vědět, jestli své ženě může věřit, dlouhán bude mít doma čtyři dcery a pořád malý plat, jen rejžova postava vypadala, že prožije nějaký přerod, ale to se asi panu autorovi kdovíproč nehodilo do krámu. Oceňuju slušnou kameru, lokace a střih. Vadí mi opět snaha dělat humor z chlapů převlečených za ženské viz Láska na špičkách. Ha ha ha. Takže depresivní film s mimikry komedie, který depresivně začne, pokračuje a skončí. ()
Až prekvapivo podobné s minuloročným dánskym Druk (Chľast) – tak základnou tézou, pointou (aj keď v Hartlovom podaní zmierlivejšou a happyend-ovejšou oproti cynikovi Vinterbergovi), no predovšetkým výberom, sociálnym a vzťahovým zatriedením hlavných protagnoistov a vzťahovou architektúrou. Viem, že podobnosť s Druk nebola zámerná a zamýšľaná, no ono to vyšlo tak, že sa tomu porovnaniu P, Š, T a K nevyhne – a z tohto porovnania vyjde oproti dánskemu blížencovi trochu menejcenne (prvoplánovejšie), čo však neznamená, že v rámci českej kinematografie (obzvlášť žánrovej rodiny "českých komédií") posledných rokov viniká a jedná sa o príjemný, fungujúci, šľapúci a dobre sa pozerajúci (oddychový) film, ktorý miestami aj pobaví, miestami dojme, je veľmi príjemne nakastovaný a drží si úroveň (neskĺzava, tak ako mnoho našej produkcie, k trápnosti, alebo lacnosti). ()
Popravdě jsem si od této taškařice nic neslibovala. Říkala jsem si, že se Hartl možná líp směje než točí. Právě toto počáteční nastavení způsobilo, že jsme vlastně byla mile překvapená. Asi nejvíc mě pobavil Martin Pechlát, který hrál v minulosti spíš takové ušlápnuté nevýrazné týpky, ale jako pórek neměl chybu. Škoda, že ten zpěv nebyl jeho, to bych pak hodně hluboce smekla. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (27)
- Hospoda, kde spolu sedí druhý den a plánují druhý úkol, je Potrefená husa na Andělu v Praze. (Winster)
- „Líbilo se mi, že Patrik Hartl nedělal kompromisy, film natáčel tak, jak ho měl v hlavě. To je v dnešní době velká výjimka. A pak mě taky bavilo hrát s ostatními kluky. Jsou to parťáci, každý se o sebe sám postará, natáčení s nimi rychle ubíhalo. Takže já vzpomínám jen v dobrém,“ prohlásil Hynek Čermák. (Duoscop)
- První klapka filmu padla poslední říjnový víkend roku 2019. (SONY_)
Reklama