Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (292)

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Já a Ježíš to řešíme každej jinak."                                                                                                                                         Film, který zůstal na půli cesty. Tohle mohlo a mělo tnout do živého. Susan Sarandon sice dostala za svůj výkon Oskara, ale pro mne její výkon nebyl přesvědčivý. Tak si říkám, jestli nebylo lepší dostadit to role opravdovou jepťulindu a nechat jí mluvit, jak jí zobák narostl. Chyběla mi proměna. Proměna sestry, která se poprvé setkává s odsouzeným na smrt. Proměna těch, kdo jsou kolem ní a pochopí, proč tak jedná, včetně rodičů. Tam jakoby se ani nepokusila vyložit, proč se snaží pomoct na druhé straně. Silné téma, kterému se bohužel nedostalo důkladného zpracování. Slabinu vidím ve scénáři a hlavně v dialozích. Mne by Susan jako řádová sestra nepřesvědčila. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Filmy s tématikou väzenia a trestu smrti sú vďačné a zaujímavé, ale režisér a herec T.Robbins k tomu pristúpil trošku ináč a to hlavne v tom, že k hlavnému predstaviteľovi cítime minimum sympatií a nikto nepochybuje o jeho vine. Herecký výkon S.Penna a nominácia na Oscara úplne zaslúžená, podobne ako aj S.Sarandon (Robbinsova manželka), ktorá ho aj získala. Mníška sa snaží uľahčiť mu cestu na druhý svet a možno v ňom, s pribúdajúcim časom, nájde aspoň trocha ľudskosti. Film trest smrti ani neodsudzuje ani neobhajuje, nechává nás podobne ako Kieslowského Krátky film o zabíjaní, aby sme o tom premýšľali. Film sa nesie v pokojnom tempe a je podmazaný kvalitnou hudbou. Sledovať iba "obyčajný roznovor" týchto dvoch hlavných predstaviteľov je silný zážitok. Silný a smutný film pre tých, ktorí naozaj vedia oceniť film postavený na hereckých výkonoch a vierohodnom príbehu. 90%. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nádherný film, který se věnuje jednomu z nejdiskutovanějších témat vůbec, otázce trestu smrti. Netroufnu si zde na rozdíl od mých některých kolegů říct zda trest smrti ANO či NE. Osobně by mě zajímalo, zda všichni ti, co mají v sobě tolik lidství a po jednom filmu kříčí trest smrti NE, zda by své NE zopakovali i v případě kdyby před jejich očima nějaký gauner brutálně zmasakroval jejich nejmilovanější osobu a pak jen bezmocně sledovali směšný verdikt soudu a následně tuto bestii ještě živili ze svých daní aniž by měla bestie nějaký povinnosti, za to měla spousty práv. Dále by mě zajímalo, zda všichni ti, co mají v sobě tolik touhy po pomstě a říkají trestu smrti ANO se pozorně dívali na tenhle film, zda se svým ANO nestávají úplně stejným člověkem jako ten, jehož vnitřní zloba ho také zavedla k ANO nad ukončemím lidského života. Tím chci říct, že vynášet soudy na csfd je lehké, ale umět nést za ně odpovědnost, umět žít se svým vlastním svědomím, umět žít s obrovskou bolestí nebo umět žít s odpuštěním, tam bych směřoval naše otázky, tam bych přemýšlel nad ANO a NE, protože říct ANO nebo NE a nějak si to udůvodnit, to umíme všichni, ale dost už mých myšlenek i když se velmi týkají obsahu filmu, samotný film příliš nekomentují. Já jsem původně chtěl filmu pomoci a otevřít mu svou mysl i srdce, ale to se nakonec ukázalo jako zbytečný, protože každýmu kdo má alespoň trochu citu, příběh vstoupí do srdce sám. Susan Sarandon a Sean Penn tady hrajou líp než já chlastám a možná i díky tomu film Mrtvý muž přichází z mé hlavy příliš rychle neodchází. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Nádherný film plný ryzí empatie a nekonečně tíživých morálních dilemat. Soucítit s oběťmi je "snadné", ale mělo by se soucítit i s někým, kdo si to zřejmě vůbec nezaslouží? V pravém smyslu slova "křesťanský" snímek a vynikající příspěvek do debaty o ne/správnosti trestu smrti. Nic zde není černobílé a názor si musí udělat každý divák sám. Trio Robbins/Sarandon/Penn odvedlo prvotřídní práci. 90 % ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

Tahle banální prostinká srágora snad byla na ty oskary geneticky vyinženýrovaná - něco takhle pompézního a zároveň vystavěného na vakuovaném ideovém prdu se vidí málokdy. Úřadující Calculon Hollywoodu bez potíží zvládne přehrávat i ve smrti a opět dokazuje, že si scénáře vybírá podle procenta scén umožňujících okázalé brečení. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Film bol pre režiséra Tima Robbinsa rodinnou záležitosťou. Obsadil do neho svojho otca, matku, sestru a svojich synov. Jeho brat skladal hudbu. (misterz)
  • Když režisér Tim Robbins potřeboval soundtrack, poslal jednoduše kus filmu několika skladatelům, mezi nimi i Bruci Springsteenovi a Stevu Earlovi a požádal o složení hudby. (HellFire)
  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)

Reklama

Reklama