Režie:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Milla Jovovich, Dustin Hoffman, Faye Dunaway, John Malkovich, Tchéky Karyo, Vincent Cassel, Pascal Greggory, Desmond Harrington, Timothy Bateson (více)Obsahy(1)
Johanka (Milla Jovovich) byla malou holčičkou, když jí během přepadení její rodné vesnice vojáci anglické armády před očima znásilnili a zavraždili sestru. Od té doby se staly víra a modlitby její jedinou útěchou. Když Johanka dospěla, začala být přesvědčena, že k ní hovoří sám Bůh (Dustin Hoffman) a že jí vyzývá k tomu, aby se postavila do čela armády, která vyžene vetřelce a přinese její zemi mír. Johančino nezlomné odhodlání překonává původní nedůvěru jejích přátel i rodiny. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (356)
Jsem překvapená spoustou negativních reakcí. Mně osobně se tento film velmi líbil (i na popáté!), místy je to trochu moc ukecané, ale jsou tam scény (bitva u Orleans, korunovace, konec) při kterých mě hodně mrazilo v zádech (výborná hudba!) a mrazení v zádech je u mě vždycky známkou kvality :-) A Johančiny vize jsou krásně barevně vytvořené. Besson mě asi nezklame nikdy. ()
Je to dražší a výpravnější než televizní verze s Leelee Sobieski, ale ne nutně lepší. Má to dost fajn umělecky hezky ztvárněných momentů - komunikace s bohem vs komunikace s ďáblem. Bitvy jsou co do výpravy velkolepé, ale to se už moc nedá říct o samotné režii a choreografii, která místy působí až nechtěně směšně. A podobně směšně působí občas i Johanka, která je tu vykreslená, i kvůli nepříliš dobrému herectví Milly Jovovich, jako emocionálně nestabilní extrémně nepříjemná panovačná kráva, ke které, i navzdory snaze pochopit pravděpodobnou kombinaci PTSD a mysli trápené pokročilou fází schizofrenie, lze jen těžko najít nějaké sympatie. ()
Luc Besson mě tímto filmem velmi zklamal. Přesto dávám 3* za výborné výkony Milly Jovovich a Dustina Hoffmana, podle mě jedné z nejlépších božsko-satanských postav všech dob. Přesto jsou ostatní herci nevýrazní, ani John Malkovich nenaplnil svůj obvyklý standart. Scénář jak ukradený z učebnice dějepisu nedokázal ničím překvapit. Škoda, potenciál tento film orzhodně měl. ()
Tak tohle pro mě bylo jedno z největších filmových zklamání, co jsem kdy viděla. Čekala jsem opravdu skvělý historický film a navíc od Bessona, který natočil předtím takovou genialitu, jakou pro mě je Pátý element. Celkově vzato to nebylo až zas tak hrozný, ale svůj podíl na mém hodnocení má určitě to, že jsem opravdu čekala víc, o hoooooooodně víc. Film místy strašně nudil, při dost vysoké stopáži prostě nedokázal udržet tempo a to neodčiní ani některá vydařená místa. ()
Historicky hodně sporný a kontroverzní film (jak bychom třeba my Češi dnes natočili film o Janu Žižkovi? Jako adoraci či kritický pohled?!), filmařsky docela povedený a velmi, velmi vizuální (to už ale je charakteristika filmů Luca Bessona), nad průměr ho tahá hlavně scéna vězeňského rozhovoru (vnitřního monologu?) uvězněné Johanky s Ďáblem? Bohem? Svědomím? Vnitřním hlasem?... Velmi silný okamžik i jeden z vrcholů filmu a především sugestivní Dustin Hoffman... Hodně povedený, byť historicky kontroverzní film... ()
Galerie (45)
Zajímavosti (36)
- Najťažšie pre štáb bolo vycvičiť hercov na nosenie brnenia, používanie zbraní a jazdu na koňoch v plnej výstroji. Trvalo mesiac, kým si zvykli na kone. Brnenie navrhli a ručne vyrobili z hliníka štyria zbrojári. (Arsenal83)
- Francúzska verzia filmu je dlhšia o niekoľko minút, niektoré surové scény boli pre americkú verziu vystrihnuté. (andykovac)
Reklama