Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Emigrantům se v cizině málokdy daří dobře, a proto se často vracívají do vlasti. Aspoň to tvrdí film Pytláci. Jenže dlouhé roky odloučení i odlišné zkušenosti zaviňují odcizení, navrátilci si přestávají rozumět i se svými nejbližšími. Přesně to postihne hlavního hrdinu, jenž nedokáže porozumět změnám, kterými prošla česká vesnice. Ani se synem, ani s manželkou nenalezne společnou řeč. Přestože režisér Hynek Bočan vsadil na expresivní zobrazení, základním problémem příběhu zůstává jeho neživotnost. (oficiální text distributora)

(více)

Diskuze

petr.c17

petr.c17 (hodnocení, recenze)

Docela se divím nízkému hodnocení. Je třeba si uvědomit, že film rozehrává prvky "české nové vlny" - což byla sice záležitost 60 let, ale pro mnoho režisérů estetický level i později. Co to obnáší? Amatérské výstupy a nesmyslné rozhovory viz Lásky jedné plavovlásky, Hoří má panenko, Hogo fogo Homolka atd. S tím souvisí zobrazování vesnických reálií buď z pohřbů nebo případně svateb - myslím, že je to případ filmu Žert. S tímhle vším se Hynek Bočan popasoval a podle mě tyto prvky použil mnohem střídměji a často logičtěji než třeba Forman. Já například tuhle čistou novou vlnu jako je zobrazena třeba ve filmu Lásky jedné plavovlásky vůbec nemusím, kvůli amatérským výstupům přerůstajícím přes hlavu a na úkor zábavnosti filmu. Tady je estetika nové vlny použita, ale drží se linie příběhu - jde přece o zmoudření traktoristy - bezcitného pytláka v citlivého mladého muže, který nakonec poznal, co je přízeň blízkého člověka - Daniely Kolářové a tím se změnil i jeho vztah ke zvěři a zároveň se distancoval od otcovy pytlácké nátury. Otec emigrant je vlastně chamtivý bezcitný pytlák - a vrací se nakonec zpátky na Západ za svým "kapitálem" - pravdou je, že mnoho lidí emigrovalo z ekonomických důvodů - viz dnešní ekonomičtí emigranti pod palbou kritiky. Nad tím příběhem by se dalo hodiny meditovat...

Uživatel petr.c17 smazal svůj příspěvek.

Reklama

Reklama