Režie:
Joel SchumacherScénář:
Larry CohenKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Colin Farrell, Kiefer Sutherland, Forest Whitaker, Radha Mitchell, Katie Holmes, Paula Jai Parker, Tia Texada, John Enos III, Richard T. Jones, Keith Nobbs (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V západním Manhattanu na 53. ulici stojí snad poslední uzavřená telefonní budka v New Yorku. Právě z ní den co den ve stejnou dobu telefonuje arogantní mediální manažer Stuart Shepard začínající herečce Pam. Poslední den před tím, než mají budku zbourat, se však stanou dvě zdánlivě nevinné věci, které samolibému muži převrátí život vzhůru nohama. Nejprve na dvířka telefonní budky zaklepe doručovatel s pizzou, kterou si Stu neobjednal, a vzápětí zazvoní telefon. Shephard udělá tu chybu, že automaticky zvedne sluchátko a tím zpečetí svůj osud. Kdosi neznámý, který však o něm ví překvapivě mnoho, mu začne vyhrožovat. Přesvědčí Sheparda, že pokud nebude poslouchat jeho příkazy, odstřelí ho snajpr, jenž ho má na mušce a hraje si s ním jako kočka s myší. Komorní thriller režíroval Joel Schumacher, v hlavní roli exceluje Colin Farrell. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (1 238)
Zřejmě jeden z nejlepších filmů Joela Schumachera. Vůbec nevadí, že se celý film odehrává v telefonní budce a podle mě délka filmu je naprosto ideální. Na konci je nádherná pointa kterou pronese sám zabiják Kiefer Sutherland. Už dlouhou dobu jsem neviděl tak napínavý thriller, kde se rozbije jenom budka a nic jinýho. Jde vidět, že se dá udělat výborný film za málo peněz jako je tento. Colin Farrell měl co dělat, aby film sám utáhl ale nakonec se mu to zdařilo celkem slušně. --- Upřesněte mi to! Ten v tý butce zastřelil tamtoho, zůstal na místě a volá? ()
Originální film, který ani na chvilku neztrácí tempo. Tak jako v případě Tábora tygrů i tentokrát se Schumacher spoléhal především na výkon Colina Farrella, který je vskutku vynikající a táhne skoro celý film. Jde vlastně o komorní příběh, ale je v něm náboj, který z něj dělá napínavý thriller, v němž nechybí nápaditost. ()
V závěru filmu už scénář zřejmě nevěděl kudy kam, a tak se zničehonic stalo něco, co se mohlo stát úplně kdykoliv, a bylo to tak uspěchané a prostě divné, že mi to Telefonní budku trochu pokazilo. Nicméně ta předešlá hodina se povedla a rozhodně bych nechtěl, aby mé špatné svědomí mělo hlas pochechtávajícího se Kiefera Sutherlanda. ()
Děkuji Telecomu/Télefonice O2, že z okolí mého stahuje telefonní budky. Já jsem takový debil, že bych byl také schopen zvednout bezprizorní hovor. Až na to, že nejsem takový frajer jako Farrell. Jo, se mnou by to "tamten" měl setsakra lehké. A tenhle film to má taky lehké, jelikož vše tu šlape jak má a takřka vše se vyvedlo až nevýdaně výtečně. Především pak atmosféra. Takovou bych v běžné pražské budce těžko našel. ()
„Dám to nahlas, abys slyšel.“ - „To si snad děláš prdel!“ - „Stu, to nikdy nedělám...“ A přitom je se Stuartovým „psychologem“ taková švanda! Pravda, krapet šibeniční a jde při ní o holý život, ale když nemusíte jako hlavní hrdina, kterému se hroutí existence, stát přikovaný v budce, bavíte se. A jak jsem si možná po prvním zhlédnutí nebyl úplně jistý, tak teď už bezpečně vím, že rozhodně nejde o záležitost na pouze jedno podívání. Ano, přestože jsem už film viděl několikrát a dobře si pamatuju všechny dějové zvraty včetně (libového) konce, pořád si film užívám. Bez ohledu na kvalitu jiných režisérových snímků Telefonní budku Joel Schumacher zvládl prostě parádně. Už s tou délkou to trefil výsostně, ale i tempem, napětím, kamerou, střihem, zvukem, dialogy či herectvím (Farrell předvádí svůj životní výkon a „záporák“ si to zas s přehledem uhraje jen pomocí hlasu)…to vše tvoří takřka dokonalý celek za 5*. „Není to zajímavé? Slyšíte zvonit telefon a mohl by to být kdokoliv. Ale zvonící telefon se musí zvednout, že ano? ŽE ANO?“ ()
Galerie (41)
Zajímavosti (22)
- Film měl původně vstoupit do amerických kin 15. prosince 2002, ale po útocích odstřelovače v Marylandu, Virginii a Washingtonu byla premiéra zpožděna. (don corleone)
- Michael Bay zvažoval režírování filmu. Když se setkal se scenáristou a producenty, první věc, na kterou se zeptal, byla: „Tak jak ho dostanem z tý budky?“ Režie se nakonec ujal Joel Schumacher. (Teebo)
- Scéna, kdy je Pamela (Katie Holmes) zabraná při jídle v restauraci, byla natočena během pauzy a herečka o tom nevěděla. (don corleone)
Reklama