Reklama

Reklama

Godzilla, Mothra, King Ghidorah: Daikaidžú sókógeki

  • Japonsko ゴジラ・モスラ・キングギドラ 大怪獣総攻撃 (více)

Obsahy(1)

Mladá reportérka Yuri natáčí pro kabelovou televizi pochybný dokumentární snímek o tajemných a nadpřirozených událostech. Náhoda tomu chtěla, že se ocitla v oblasti, kde se začne probouzet legendární Godzilla s ještě legendárnější chutí ničit. Díky mladé reportérce a jejím přátelům můžete sledovat nelítostný boj mezi Godzillou na své cestě zdevastovat Tokio a strážními monstry (Baragona, Mothry a King Gidora), která stojí na straně lidí. (Scytale)

(více)

Recenze (30)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tak sa nám tu v tomto prípade pekne pošejkrovalo s mytológiou, posypalo sa to v určitých situáciách dosť morbídnym humorom a nezabudlo sa ani na odporne nedokonalé CGI efekty. Ale čo čakať od ( vtedy ) takmer 50 ročnej série, ktorá sa už vlastne nemala kam uberať. Bojové ´´kaiju´´ sekvencie, si ale stále udržiavajú to svoje dokonalé, pre ,,obyčajného,, diváka riadne rozpačité kúzlo a potvrdzujú, že ´´old school´´ bude stále obľúbenejší, než digitálne orgie. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Takaši Jamazaki, režisér obdivované Godzilly Minus One, uvádí GMK jako jeden ze svých nejoblíbenějších godzillích filmů, a tak není divu, že mezi oběma snímky najdeme více či méně okaté podobnosti. Už v GMK například Godzilla dokáže svým "atomovým dechem" vyvolat de facto jaderný výbuch s charakteristickým hřibovitým oblakem a závěrečná scéna je prakticky stejná. Film však také v letmých zmínkách tne do japonského militarismu a ne zrovna ideálního vyrovnání se s imperiální minulostí země. Režisér Šúsuke Kaneko se také vrací ke kořenům celé série, když Godzillu opět ztvárňuje nikoli jako antihrdinu, ale jako ztělesnění zla - tentokrát však takového, které nepřichází od nepřátel (jako atomová bomba), nýbrž vyrůstá z Japonska samého. Oproti mnoha jiným pozdějším godzilláckým filmům se také GMK snaží zdůrazňovat, že během zápasů trpí a umírají spousty nevinných lidí. Byť některé scény s nahodilými lidskými postavami jsou spíše černohumorné. _____ Propojení klasických "suitmation" technik s poněkud rudimentárními, nicméně střídmě a vhodně užitými, digitálními efekty, považuji za zdařilé. Jde prostě o odlišnou poetiku, než jakou se snaží ohromovat drahé a na realismus / plauzibilitu orientované hollywoodské blockbustery. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Digitálna éra dorazila aj do tejto ságy a v tomto filme sú už scény, kde sú monštrá kompletne digitálne. A vyzerá to hrozne. Nehovoriac o novom designe Godzilly, ktorá vyzerá viac ako Tyranosaurus ako Godzilla. Hlavne je to šokujúce po tom, ako sa v predošlých dvoch dieloch podarilo inovovať výzor Godzilly, urobiť ho špecifickým no hrozivým zároveň. Príbeh je dosť dríst a postavy sú strašne nezaujímavé, no to by nebolo samo o sebe až také zlé, ako pre mňa nepochopiteľné rozhodnutie urobiť z Godzilly ultimatívne zlo a z King Gidoraha najväčšieho hrdinu. Kde ostali tradícia a hodnoty? ()

Lima 

všechny recenze uživatele

26) GODZILLA, MOTHRA AND KING GHIDORAH:GIANT MONSTERS ALL-OUT ATTACK (2001)___ALTERNATE REALITY SERIES 1999-2001___Jeden protivník už scenáristům nestačí, tři jsou mnohem lepší číslo. Na scéně figuruje záhadný stařík, který oživí tři monstra, která chránila Japonsko ve starodávných dobách. První je BARAGON, zástupce země, čtyřnohá obluda se srandovními ušisky, která své protivníky "podkopává", druhá je stará známá MOTHRA, zástupce vzduchu, přerostlá můra s křidélky Otakárka Fenyklového a třetí je trojhlavý drak KING GHIDORAH, zástupce vody, který bojuje způsobem "zakousnu se a nepustím". Úvodních 30 minut se připravuje půda pro velký střet, pak náhle ze země vyleze Baragon a vizuální orgie můžou začít.....Ano, skutečně orgie, protože tenhle díl je vizuálně velmi zdařilý. Modely baráků a krajiny už nejsou tak okatě papundeklové. Souboj Godzilly a Ghidoraha ve městě provázejí krásné ohnivé exploze. Triky už nejsou tak dementní, jako obvykle, taky už bylo v roce 2001 načase, že. Jenom ta monstra jsou pořád srandovně maňásková, což jenom kvituji s povděkem. Převodem do digitální podoby by Godzilla ztratila své půvabně naivní kouzlo. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Hudba - Kow Otani. Godzilla theme - Akira Itukube. CITÁT - Godzilla se vrátila, máme málo času. Jděte na posvátné místo, kde spí ohromný Ghidorah.......... Když se začala monstra zjevovat je zděšení Japonců tak ohromné, že se někdy jeví jako hrané a diváka ( třeba mě ) některé zděšení rozesmálo. Musel jsem přehlížet, že monstra jsou gumová, ale katastrofy které páchají jsou trikově velice povedené. CITÁT - Ta ještěrka si vybrala špatného člověka.......... Samozřejmě že dojde i na hrdinné činy lidského jedince, to Japonci zvládli. A kdo, že si to tady zahrál ? Zelená je Godzilla, Červený je Baragon, Duhový hmyz je Monthra a Trojhlavý zlatý tvor je Ghidorah. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (16)

  • V jedné z úvodních scén filmu se objevuje humorná narážka na Emmerichova Godzillu (1998). V této scéně říká admirál japonských námořních sil, že New York byl před třemi lety napaden obrovským monstrem. Jeden z vojáků se pak zeptá svého kolegy vedle, jestli náhodou nešlo o Godzillu; kolega mu odpoví, že Američané si to sice myslí, ale že Japonci o tom mají své pochybnosti. (Israha)
  • Zápletka s nemrtvým Godzillou a Strážnými monstry je až třetí verzí scénáře, kterou měl Kaneko pro tento film připravenou. Nejprve pracoval s konceptem Godzilla vs. Kamacuras, ale obří kudlanky (známé z filmu Son of Godzilla, 1967) byly coby Godzillův soupeř zamítnuty, protože už v předešlém díle (Godzilla vs. Megaguirus, 2000) byl soupeřem Godzilly obří hmyz. Také sci-fi zápletka o střetu Godzilly s mimozemskýmm monstrem, vzniklým mutací japonského astronauta po kontaktu s neznámou vesmírnou substancí, neprošla; zde byl na vině údajně příliš temný a děsivý podtón příběhu. (Israha)
  • Toto je 25. film, ve kterém vystupuje Godzilla, 11. film, kde je Mothra, 6. snímek, ve kterém figuruje Ghidorah, a třetí snímek s Baragonem. (Terva)

Reklama

Reklama