VOD (5)
Obsahy(2)
Kdyby nepřišli do kontaktu se záhadným zeleným slizem, byli by obyčejnými želvami z kanálu. Kdyby nepotkali zmutovaného krysáka Mistra Třísku, nestali by se mistry bojových umění a jmenovci legendárních renesančních umělců – Donatello (Donnie), Michelangelo (Micky), Leonardo (Leo) a Rafaelo (Raf). Jinak jsou to ale úplně normální teenageři, kteří milují dobrodružství a nesnášejí nudu. Té mají poslední dobou poměrně dost, protože Mistr Tříska je úzkostlivě střeží v jejich kanálovém doupěti. Má totiž celkem oprávněný strach, že by je lidi nepřijali. Jenže i sebelepší opatření má své skuliny a jednou takovou želví kluci proniknou a narazí na April, obyčejnou lidskou holku, která sní o tom, že se stane neohroženou reportérkou. Spolu s ní se rozhodnou vyrazit po stopách Supermouchy, tajemného vládce podsvětí, na kterého je policie krátká. April věří, že díky tomu konečně prorazí, a želví kluci zase doufají, že jako superhrdiny je svět snáz přijme. Nikdo z nich bohužel nepočítal s tím, že Supermoucha je obklopen armádou zmutovaných bouchačů, kteří se takových zelenáčů rozhodně neleknou. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (148)
Skoro určitě nejlepší TMNT film, i když to vlastně vůbec nic neznamená. Cool animace a respekt k materiálu, jemuž se ho z pochopitelných důvodů v minulosti moc často nedostávalo. Humor naladěný spíš na mladší publikum, což je asi správně (přece jen jsou to teenageři), ale smál jsem se prostě dost zřídka, a místy mě ty polokulturní odkazy dost otravovaly. Co mě naopak očekávátelně potěšilo je soundtrack od Reznora a Rosse. Overall celkem sympatický počin, k němuž se asi nikdy nevrátím, ale na pokračování bych se klidně podíval. Slabších 7/10 ()
Je to fakt nádherne nakreslené (vyrenderované), ale nerozumiem, prečo sa tento ďalší pokus o revival ninja korytnačiek zase raz pokúša o akúsi inováciu (tentokrát v podobe psychológie antropomorfných korytnačiek!) miesto toho, aby ponúkol to, čo všetkých bavilo na seriáli z prelomu 80tych/90tych rokov - množstvo uleteného humoru, veselé korytnačky, pizzu a notorických záporákov, ()
Na moje prekvapenie to bolo menej detinské než som čakal. Samozrejme tam nejaké momentíky boli, ale zdá sa mi, že film mal byť cielený na trochu staršie publikum (teenageri a možno pamätníci klasických ninja korytnačiek). Vizuál bol zaujímavý a mierne netradičný, ale pripadalo mi, že chce konkurovať paralelným svetom Spider-Mana. Príbeh lepší priemer, humor sa nejaký snažil byť ale u mňa nefungoval a hodnotenie 7/10. ()
Tohle se mi tĕžko hodnotí, protože v tom krásně vidím tu snahu udělat to pro dnešní dobu, tak aby si to děcka oblíbily. Má to kupu parádních odkazů, vyleštěný soundtrack a super animaci (i když stylizace všech vedlejsích lidských postav mi přišla "škaredá"). No a pak je tu to očividné cílení na teenagery s hromadou vaty aniž by se cokoliv dělo. A to jak je to překopané ve zmyslu zlo vs dobro od původních želváků, že si k tomu težko hledám cestu. A proč je April naprostý opak toho proč jsme se do ní jako kluci zabouchli? Asi fakt nemám rád ty změny kořenů něčeho co změnit absolutně nepotřebovalo. Chtěl bych být mnohem spokojenější než jsem po skončení byl. 3.5* PS: ukamenujte me ale Bayova hrana produkce s Megan mě mnohem víc bavila. ()
Mám to sice z druhé ruky, protože jsem se jim doposud úspěšně vyhýbal, nicméně co vím, tak hrané, či vizuálně revidované verze dospívajících ninja želviček trpěly vždy zkrátka na to, že, nehledě na všechny motivy o tom, jak jsme vlastně všichni ve výsledku stejní (kreténi), tak převod okrunýřovaných strunatců do antropomorfizované podoby a následně je vybavit ninja schopnostmi a charakterem nezvedených teenagerských fracků prostě působí strašidelně a groteskně. Tato poslední snaha o aktualizaci tohoto 80s/90s dětského fenoménu (ano, jsem též vinen) si s tímto problémem snaží poradit tak, že v jeho světě je groteskní všechno a všichni, takže ty hnusný mutanti tam tak nějak přirozeně zapadají. Jedinou výjimkou je April O'Neil, což mi přijde vtipně zcestné, protože ta zde má zastupovat svojí uvědomělou, zapálenou středoškolskou outsiderkou hned několik ostrakizovaných menšin zároveň, protože je míšenkou mezi asiatkou a afroameričankou, je výrazné postavy a ještě levák, přičemž ale jako jediná osoba ve filmu není nijak stylizovaně disfigurovaná, takže všechny tyto její "odchylky od normálu" působí paradoxně jako disfigurace. A to je přesně ta past do který se snadno spadne, když se pět scénáristů a bůhví kolik lidí do toho ve výsledku ještě kecalo, snaží spatlat dohromady odpoutaný, divoký frackovský scénář, ale zároveň být uvědomněle progresivní. Mutant Mayhem se snaží aktualizovat nindží želvy do současného teen úzu, zachovat jim přitom jejich pouliční špinavost a mluvit řečí dnešních středoškoláků. A tady působí jak Steve Buscemi se skateboardem na rameni a tričkem "Rock Band", protože je naprosto zřejmé, že tohle psali lidi, kteří vyrůstali v úplně jiné době než je ta současná a o dnešních dospívajících mají šajn tak možná v rámci svých předsudků když projíždějí autem kolem nějaké střední školy. Scénář tak je takovou nesypatickou kombinací neustálého popkulturního odkazování v neurotickém vtípkování ala druhý Deadpool s takovou tou vožvejkanou progresivní dušínovinou. Oba tyhle přístupy se navzájem bohužel nijak neobohatí ani nevykrátí, jenom jsou o to více otravný. A největší škoda to je proto, že ten film vypadá NAPROSTO FANTASTICKY!!! a Reznor s Rossem se tady dost urvali ze řetězu a přišli se svým snad nejtvrdším soundtrackem vůbec. Absolutně nechápu. ()
Galerie (85)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (2)
- Film obsahuje jednu potitulkovú scénu. (pds)
- Korytnačky sa počas návratu z nakúpu zastavia v letnom kine, ktoré premieta Voľný deň Ferrisa Buellera (1986). (drake31)
Reklama