Režie:
Mamoru OšiiHudba:
Kendži KawaiHrají:
Akio Ócuka, Acuko Tanaka, Kóiči Jamadera, Tamio Óki, Naoto Takenaka, Hiroaki Hirata, Makoto Jasumura, Fumihiko Tačiki, Jošiko Sakakibara, Juzuru Fudžimoto (více)Obsahy(1)
Inteligentní cyber-policajti, zabijáčtí sexuální roboti, mnohovrstevnatá zápletka, filozofující dialogy a nekompromisní akce - to je druhý díl kultovního anime Mamoru Oshiiho GHOST IN THE SHELL. Tentokrát se detektiv Batou musí krom vlastních existenciálních problémů vypořádat s ilegální společností, která programuje sexboty vraždící své majitele. Ale nic není zdaleka tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. (Matty)
(více)Videa (2)
Recenze (189)
Brr... "Dvojka" známého kyberpunkového anime není vlastně ničím jiným, než jen nekonečnou přehlídkou brilantních citátů, a polemikou nad otázkou života a smrti - případně do jaké míry je člověk schopen kontrolovat sám sebe a potýkat se s tenkou hranicí mezi sny a realitou. Všichni lidé jsou jen loutkami a loutky by nikdy nechtěly být lidmi. Před shlédnutím doporučuji posilnění nejméně třemi silnými kafi a k televizi přichystat velkou mísu růžovoučkých marshmallowů; něco tak syrově depresivního jsem neviděl pěkně dlouho. Tohle je snímek pro extrémní filosofy a Mamoru Oshii samotný musí být způlky kyborg, jestliže se mu podařilo nejen napsat, ale i animovanými okénky vytvořit něco tak odzbrojujícího. Člověk po shlédnutí jen strnule sedí jako čerstvě vytesaná socha, a snaží se zběsile přehrávat všechny cool pravdy, které se během 99 minut objevily. Přidat více originální hudby a jednu akční scénu, a bylo by to maximum. ()
Isaac Asimov napísal 3 zákony robotiky. Vytvoril svet z vlastnými pravidlami a dal svojim robotom dušu. Lenže Asimov by nikdy nenapísal svoje geniálne príbehy bez Karla Čapka, ktorý vlastne robotov vytvoril. A bez týchto dvoch by nikdy nevznikli filmy ako napríklad ghost in the shell. jednotka sa zaoberala myšlienkou či môže aj strooj mať dušu a pocity. Dvojka je v tomto smere iná. Za prvé je to detektívka, kde hlavný hrdina Batou vyšetruje vraždy ľudí, ktoré údajne spravili sexuálne roboty. Zo svojim kolegom sa spolu vydávajú na objasnenie tejto záhady a nebude chýbať ani stretnutie s Majorom s prvého dielo, ktorá mu zase objasní ten zmysel života. Tento filozofický film aj forma akou je spracovaní vo mne budil dojem dokonalosti. Pretože takáto pekná animácia a príbeh ktorý vás chytí za srdce a dokonca donúti rozmýšlať a skladba Follow me, ktorá je asi najkrajšia pesnička akú som počul robia s tohoto diela jedinečný zážitok. Neskutočne pôsobivé a krásne. ()
rozpočet : ? tžby americke : $1,043,896 príbeh je nepochybne zaujmavý ale popravde povedané na mňa dosť zložitý,a to hlavne ked prebehly zložité filozofické dialogy a monology film neponúkol dostatočný čas a priestor nato aby som ich mohol vstrebať a porozmýšlať nad nimi,tím my toho vela uniklo .ale toto je skôr môj osobný problém a verím že to spravý druhé poprípade tretie pozretie.inak úchvatná vyzuálná forma ma na tolko ohromyla že s čistým vedomým dávam 5 ()
Vizuální stránka je na Oscara - o tom se nedá vůbec pochybovat. Dokonalé snoubení barev, stylu a dokonce i 3D. Scény vyráží dech a jsou velmi dobře zapamatovatelné. Extrémně si tu vyhráli s iluzí stínů a světla. Promyšlená technologie v příběhu navozuje tu správnou atmosféru kyberpunku. Rozhovory přetékají citáty a jsou plné narážek. Téma je nadčasové a nutí diváka zamyslet se nad tím, proč vlastně lidé chtějí stále polidšťovat roboty. Proč musí vypadat jako člověk? Co je k tomu vede? A právě ty citáty se to snaží vysvětlit. Příběhově je tento film slabší a nevyzařuje takovou posvátnou auru, jako měl první díl. Zde to ale vyvažují ty úžasně barevné scény. Když jsem film viděl, nemohl jsem uvěřit, že je z roku 2004. Proč už se takové nádherné animáky dnes nedělají a kreslí se pouze jednoduché (asi to dá moc práce a nevyplatí se to)? ()
Trochu jiné kafe než první díl. Dystopická budoucnost nabrala mnohem temnějších obrysů do ještě víc syrovějšího cyberpunku. Vizálně - akusticky perfektní. Bohužel, film se ztrácí v nánose nabobtnalých dialogů, které působí, jakoby někdo do sledování filmu začal předčítat nezáživné existenciální žvásty, které nemají s dějem absolutně co v dočinění. Celkově mám nyní z japonských cyberpunkových anime špatný pocit. Forma tady je. Úžasná, boží, fantastická. Děj tady je taky, ale povětšinou překombinovaný nebo naopak řídký, pořád to samé. Škoda. 60% ()
Galerie (25)
Photo © 2004 Go Fish Pictures
Zajímavosti (5)
- Ve svých studentských letech se režisér Mamoru Oshii zamiloval do fotografií loutky s kulovými klouby surrealisty polského původu Hanse Bellmera. A právě to je důvodem, proč je motiv kulových kloubů použit u genoidů a prostupuje celým filmem. (Ukko)
- Na rozdíl od prvního dílu byl tento film koprodukován i Studiem Ghibli. (Hromino)
- Než začal režisér a hlavní a ústřední postavy televizního štábu pracovat na filmu, vydali se zkoumat loutky a panenky v Japonsku i mimo něj. (Ukko)
Reklama