Režie:
Louis LeterrierScénář:
Luc BessonKamera:
Pierre MorelHrají:
Jet Li, Morgan Freeman, Bob Hoskins, Kerry Condon, Vincent Regan, Scott Adkins, Silvio Simac, Tamer Hassan, Georgina Chapman, Patrick Tang, Alain Figlarz (více)Obsahy(2)
Mafián Bart půjčuje peníze. A umí se postarat, aby mu je dlužníci vrátili i s tučnými úroky. Přijde vždy se svým poskokem Dannym, který je skutečné polozvíře. Když mu Bart sundá obojek, každého, kdo je v dosahu, zmlátí nebo zabije. Jeho život však není žádný med. Mlčky vegetuje v psím kotci. Nemluví, možná to ani neumí, nebo jen málo. Jednoho dne vejde ladič pian Sam do místnosti, kde Danny čeká na svého pána před výpravou za dlužníky. V Dannym tóny nástroje probudí zvědavost, zbytky lidskosti. Přisedne si a pomáhá Samovi ladit... Náhle zazní signál a Danny musí běžet na pomoc Bartovi. Danny s Bartem a jeho poskoky odjíždějí a po cestě se zastaví ještě u jednoho zlatníka, který dluží peníze. Bart opět vypustí Dannyho a zákazník v obchodě Wyeth je svědkem rvačky. Danny se zákazníkovi líbí, a tak navrhne Bartovi obchod: Wyeth totiž pořádá tajné souboje na život a na smrt. Bart přijímá a přivede Dannyho na zápas... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (625)
Luc Besson znova siahol po svojom uz raz overenom napade, a to postava , pod ktorej smrtiacim povrchom sa ukriva citliva dusa. Samozreme, toto nieje novy Leon, toto je v prvom rade akcny film. Avsak ten najlepsi, ktory Jet-Li natocil mimo azie. Jet tu podal zrejme najprecitenejsi vykon vo svojej kariere a postava mu skutocne sadla. Tento krat to nieje super-aziat, ktory vsetkych zpacifikuje pohnutim malicka (teda je, ale to nieje to podstatne:)), ale v prvom rade vyvrhel v cudom svete bez vlastneho zivota. Herecke esa ako Feeman a Hoskins su mu neochvejnou oporou a to vsetkemu ohromne pridava na posobivosti. Sice je to stale hlavne akcny film (choreograia je skvela (je to proste Yuen Woo-Ping) a podobne ako cely film na velmi drsny look), jeho neobicjna citlivost a emocny naboj ho vsak robia naozaj vynimocnym. Plus soundtrack od Massive Attacku.....skutocna pochutka ktora si koli svojej inakosti plne hodnotenie proste zasluzi. (9/10) ()
Milé překvapení v podobě Jet Liho introvertní stylizace, slušného obsahu, který vyztužil zejména Morgan Freeman, a samozřejmě brilantních choreografií, ve kterých vynikne Jet Liho hlavní talent – bojová umění. Pokud si odmyslím, že myšlenkově je tenhle film vyčpelý a dějově předvidatelný, zůstává Utržený ze řetězu inteligentní a dobře natočenou podívanou, která hraje i na jinou než akční strunu. Leterrier celkem příjemně spojil rysy hollywoodské akce s evropskou pozvolností a drsným humorem. ()
Dannyho predchádzala povesť výborného filmu, ktorý vracia Bessona-scenáristu do prvej ligy. Príbeh o človeku – psovi v podaní majstra wushu, s choreografiou Yuen Wo Pinga, za účasti Morgana Freemana, Boba Hoskinsa a Massive Attack je zaisto zaujímavým námetom na spracovanie. Horšie je to s výsledkom. Film napriek výbornému scenáru zhadzuje očividná snaha o fincherovsko – ritchieovskú formálnu stránku za zachovania bessonovského feelingu komornej drámy na pozadí akčnej rezanice, pretože ide len o nedfunkčný pokus o takúto syntézu. Hercov treba pochváliť; Jet Li vo svojom asi prvom neázijskom filme, kde mu to naozaj „hraje“, Bob Hoskins si strihol „dobrosrdečného“ strýčkovského gangstra s príšerným prízvukom a Freeman odviedol svoj štandard múdreho starca. Pokiaľ ide o akčné scény, sú dobré, ale to čo som nedávno videl predvádzať Jeta zamladi na wushu súťažiach sa s tým nedá porovnávať a jeho potenciál mohol byť využitý i lepšie. Na záver už len nemá otázka: prečo Besson nezobral prvý scenár ktorý od Messengera stojí za to a neukázal nám Leona pre nové tisícročie? Prečo film nerežíroval sám, keď ide o príbeh, ktorý si pýta práve prístup tohto majstra tak ako ho predviedol v Léonovi či Nikite ? Odpoveď sa už asi nedozvieme, Dannyho však odporúčam. 7/10 ()
Snímek plný klišé, který díky zajímavé režii, hercům, střídmé stopáži a slušnému tempu funguje, byť je vlastně jen okatou variací na Leona. Docela dobře funguje střídání "lidských" pasáží (byť jste všechny již v x podobách viděli) s akčními, ale jen samostatně - celkově nepůsobí, že patří do stejného celku, což je zároveň i největší problém filmu. Akce zde je sice poskrovnu, ale stojí za to. ()
Francouzské filtry potkávají relativně novou drsnou britskou školu, aby si to za pomoci asijské spolupráce a nositele nejvyššího amerického hereckého ocenění rozdaly v nevyvážené podívané o ubohém analfabetovi s interesantními bojovými schopnostmi. Bohužel naprosto selhává proplétání a symbióza reálného světa (rodina, mentor) s fantazijním prostředím (aréna gladiátorů, obojek), což se neblaze projevuje na celkové uvěřitelnosti filmu. Bojovým scénám toho moc vytknout nelze a zejména výměna názorů na toaletě stojí více než za zmínku, ovšem ani jednu pasáž jsem si po projekci netoužil zopakovat, což považuji za tristní zklamání. Za bravurní práci však mohu, zcela bez uzardění, pochválit zvukaře, protože tak čistě znějící údery a skvělé lámání kostí jsem už delší dobu neslyšel. Bohužel tvůrci trochu pozapomněli na to, že když někoho vytrvale mlátíte do obličeje, teče krev. Suma sumárum to dopadlo nejhorším možným způsobem a to průměrně... ()
Galerie (44)
Zajímavosti (13)
- Ve filmu je zmíněn Sigmund Freud. (Duoscop)
- Úloha Barta (Bob Hoskins) byla původně napsaná pro Alberta Finneyho a jako dalšímu ji producenti nabízeli bezúspěšně Anthony Hopkinsovi a Michaelu Caineovi. (imro)
Reklama