Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Učitel Majer (Tomáš Magnusek) je propuštěn z vězení na amnestii. K sobě do domu si ho bere jeho spolužák ze základní školy Ivan (Zdeněk Godla), jenž žije v romském ghettě. Majer nemá nikoho z rodiny. Nikdo mu nezbyl, a tak nabídku Ivana vítá. Ivan Majerovi sdělí, že se mu rozhodl pomoci především z důvodu, že potřebuje znovu otevřít školu, na které dříve Majer učil a chvíli ji vedl. Ivan žijící v ghettě zná problémy své komunity a ví, že zrušení jejich oblíbené školy jim neprospělo. Majer začíná oslovovat své bývalé kolegy a především žáky, aby mu pomohli. Řada jeho žáků má také svoje děti. S nimi zažívá řadu komických situací. Netuší ovšem, že ho stále sleduje Dostál (Jiří Krampol), nejstarší z mafiánské rodiny, který ví, že Majer byl propuštěn a rozhodne se pomstít svého syna i vnuka. (Tomáš Magnusek s.r.o.)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (139)

hrumsrt 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem jeden víkend se škaredým počasím a prázdným programem věnoval nakouknutí do špíny českého filmu a dal jsem si práci s tím podívat se na celou trilogii Bastardů.. Která po tolika letech vypadala jak amatérská práce z filmové školy kam někdo prostříhal scény z nějakého béčkového českého pokusu o mafiánskou žánrovku, akorát že ono to k sobě patřit má.. Údajně společensky kritický Magnusek se naopak chtěl otevřít té sociálně znevýhodněné straně, akorát že z ní měli všichni úplnou prdel.. Bastardi byli jednu dobu bohužel téměř kultovní a jedna generace se bavila tím, že považovala spodní hlášky romských fakanů za truhlu české komedie.. I když v každém dalším pokračování Magnusek dokazoval, že větší peníze mu zamotali hlavu a kadence výskytu trošku serióznějších českých herců se zhušťovala, trapnost a absurdnost příběhu současně rostla exponenciálně až do skoro kanálních nížin, pořád se našel někdo s plnou peněženkou a něco mu nasypal.. Návrat Bastardů by někomu nemusel dávat smysl, ale to nedával žádný navazující díl z téhle rádoby série. S avizovaným příchodem Zdeňka Godly a pokusem o daleko skromnější příběhové ambice jde sice o film, který už mě neuráží a nekrade divákův čas, ale to nic nemění na to, že jde pořád o hodně nízkou zábavu.. Sazí se na nostalgii, něčeho co mě sralo, tady se to nebere tak vážně, i proto jsem neměl problém dojet to až dokonce. Ale přiznejme si, že to nemá prakticky žádný příběh a jde jen o sebeuspokojující frajeřinu, která nějak nemá směr ani soudnost. A paradoxně velkou část stopáže tvoří neustálé reprízující flashbacky, které s nostalgickým pokusem selhávají a jen natahují prázdný scénář.. Naštěstí závěr už je tak doslovný, že pátý film snad nehrozí, ale ještě bych úplně nedoufal, tahle série nemá smysl v žádném pokračování, když všechno byl uzavřeno již tehdy před 13 lety.. Ale jsem aspoň rád, že se drží mimo i v rovině výkladu amnestie. 20% ()

kukkik odpad!

všechny recenze uživatele

Necitlivé, zaostalé, amatérské a především neskutečně hloupé ale, upřímně, kdo čekal cokoli jiného od samozvaného maestra kinematografie Tomáše Magnuska? Film ho, jak známo, velice baví i když jeho scenáristickou neschopnost vyvažují snad leda jeho nekompetence v oblasti režie a herectví. Jak shání peníze na natáčení je velkou neznámou, vysvětlitelnou snad leda kuloárními zkazkami o praní špinavých peněz. Vidět něco takového na Netflixu, vedle levicově progresivních pořadů typu Drag Race, je opravdu neskutečný bizár vysvětlitelný jedině tím, že je tenhle film v češtině, které správci této platformy jednak nerozumí a jednak je náš maličký trh absolutně nezajímá, jinak by milého Tomáše dávno přibili na obrácený kříž hlavou dolů. Pokud film Bastardi Reparát pobaví, tak výhradně ve chvílích, kdy absolutní neherci odříkávají až groteskně stereotypní hlášky a snaží se přitom zachovat vážnou tvář. Tenhle film nechtěně poukazuje na jeden celosvětově aktuální nešvar, kterým je zneužívání sociálně slabých pro pobavení publika. Jestli znáte trend online námezdních dělníků typu Fiverr nebo Upwork, kde bohatí influenceři platí například africkým chudým černochům třeba za to, aby před kamerou tancovali s nacistickou vlajkou v ruce, tak tenhle film je toho prakticky ekvivalentem. Už se na to, Tomáši, s prominutím vykašli. odpad! ()

Reklama

blackkocour 

všechny recenze uživatele

Jednička se mi v něčem líbila, že se našel někdo, kdo si nebojí otevřít hubu a prdel, a nečekat veřejné linčování ve stylu cikánské férovky. To znamená, že vy budete jeden jako jeden rakl na tři černý tlamy, což krom tmavého celozrného sendviče, budete mít pěkně natrhlou držku jako mistr Přeučil (myslím teď jako tu postavu školníka, kterou ztvárnil pan herec..). Nepatří to už vůbec do zlatého fondu, ale je to aspoň prdel.. k čemu jsem se odjakživa takhle přikláněl, a taky, pokud žijete na Cejlu v Brně, v Chomutově v Ústí nebo na Slovensku, tak vám určitý fráze prostě přijdou vtipné, protože v nich žijete. Jinak, pokud bych byl správný spořádaný občan na západě, je to nekorektní bizár jak sepsat cikánský zákoník práce, který bude mít možná tak jednu stranu. Všichni mají Tomáše za hrdinu, (tak hrdinou může být každý, kdo zatne černý tipec.., ne fajn nechám ty vtípky.), že zabil 3 nezvladatelné parchanty, a film v podstatě slouží k ničemu, protože moc zvratů se stejně ani neukáže, nebál bych se říct, že to nemá žádný děj, i málo rasisitických frází tu chybí. Sám Maghnusek se jako za rasistu nepovažuje, a všechno píše z vlastních zkušeností, když tenkrát ještě učil na zvláštní škole, pokud se nepletu? Okey, lore celý trilogie je vyhnaný až do extrému, a vůbec by se v tom nikdo vidět nemohl. To, co vám Kolečko salámu a veřejnoprávní televize snažili opít jejim Mostem, kde se dozvíme, že cikoši jsou milým společníkem do černého obleku, s bílým rukávkem aby vám nosili kávu, je jen umělý výplod buznofantazie. Už jen čekám na den, kdy hnědý kulturně obohacující spoluobčané vtrhnou do ulic, a špatným pravopisem napíšou na transparenty ČIPSI LIVEZ METR, proto aby se zbytečne tolik nevyplýtvala černá barva, radši začínáme obsazovat i profesionální cikošské herce. Dvojka a trojka už takový labůžo nebylo, protože se tu řešila i zkurvená Chebovská mafie, s rytmousem jako gorilou (to by mě zajímalo, kolik dostal za 3 repliky..), a kriminální atmosférou, která jen nudí a čekáme jak se vyvine poslední soud učitele/vraha na útěku. Čtyřka se hodně podoba jedničce, což je na druhou stranu dobře, a jede se na vlnu humoru a kontroverze. Pořád ale váhám dát tomuhle filmovému separátu odpad. P.S.: Doufal jsem že si školník na konci zašuká s tou bílou cigoškou. Viagra Team 4ever. A Vémola solidně šilhá po tom lechtání se s opičáky v oktagonu.. #uhorkovásezóna🥒 ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Magnusek byl adekvátní v jediném filmu - ve Shokym & Morthym, protože tam hrál debila. Čtvrtí Bastardi mají ovšem potenciál zkultovnět po vzoru Wiseauova The Room. Oba filmy mají lecos společného: otřesnou technickou stránku, herce, jež by vyhodili i od ochotníků, těžkopádně předříkávané bláboly místo dialogů, řádku nepopsatelně bizarních scén (ať už provedením nebo naprostou nesmyslností) a v neposlední řadě ufňukané tvůrce. Na druhou stranu, u The Room jsem se díky afektovanosti a tvůrčí panovačnosti nasmál víc - Magnusek je ve své ukřivděnosti směšně melodramatický a při tlučení prázdné slámy tupě kouká do nostalgického blba. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Zhubnutý Tomáš Magnusek se po letech vrátil ke své kontroverzní postavě pedagoga, který poté, co na třech mladých delikventech vykonal pomstu za svoji zabitou sestru, skončil na dlouhá léta ve vězení. Po výkonu trestu mu pomocnou ruku podá jeho romský spolužák ze základní školy, který mu poskytne azyl v romském ghettě. A na učitele Majera čeká nejedno překvapení. Ať už je to setkání s jeho bývalými žáky, kteří mezitím dospěli, tak i nemilé setkání s mafiánem (Jiří Krampol), který mu smrt svého vnuka nikdy neodpustil. A ve hře je také znovuotevření speciální základní školy, která dávno zanikla. Jak si autor projektu naordinoval dietu, tak se to promítlo i do scénáře, který je také značně dietní. Hlášky zcela vymizely, je jich opravdu mimořádně poskrovnu. Film se plácá ve své absolutní vážnosti. A je tradičně přehlídkou populárních tváří, ze kterých se režisér snaží vydolovat herecké výkony. Copak o to, Zdeněk Godla, Gabriela Gášpárová. Karlos Vémola a jim podobní jsou pro účely filmu celkem snesitelní. Jenže zrada v podobě techniky ozvučení je skutečně nemilosrdná, takže polovině replikám není vůbec rozumět. Určitě nikoho nepřekvapí, že i kamera tentokrát dostála lacinému vizuálu. A našla se i místa, kdy najatý nájemný zabiják na odstranění učitele už dosahoval parodických rozměrů. Kdo se chtěl kochat věznicí Bory, tak mu byl dopřán autentický zážitek. A nějaký ten erotický zážitek, jako s Bárou Mottlovou v posteli, také prospěl. Jen to chtělo více pohybu, razantnosti a života do znaveného pietního vzpomínání na minulost, nějakou zapamatovatelnou scénu a větší dějovou hutnost, aby se tenhle návrat nedostal do intencí těch nadbytečných. Tenhle pedagog má opravdu tuhý kořínek. 5/10 ()

Galerie (112)

Zajímavosti (20)

  • Film v ČR odmítla nasadit řada jednosálových kin včetně jedné z největších sítí multikin. Po distribuci filmu byly předmětem mediální diskuze o pozici kin jako možném subjektu cenzury před divákem. (ugugege)
  • Natáčelo se ve stejné škole, kde se odehrával příběh trilogie Bastardi. Škola se nachází v České Skalici a před natáčením prošla částečnou rekonstrukcí. (ugugege)
  • Tomáš Magnusek se na plakátě k filmu objevuje v zeleném nátělníku. Jde o odkaz na omilostněného vraha Jiřího Kajínka, který se objevil ve stejném trikotu v den propuštění. (DanteZ)

Reklama

Reklama