Režie:
Václav VorlíčekScénář:
Miloš MacourekKamera:
Rudolf BlaháčekHudba:
Ondřej SoukupHrají:
Max Urlacher, Jitka Schneiderová, Ivana Chýlková, Jan Hrušínský, Jiřina Bohdalová, Miroslav Táborský, Rudolf Hrušínský ml., Jan Niklas, Sunnyi Melles (více)Obsahy(1)
Sedm královských dcer proměnila zlá Jezerní královna v sedm labutí. Jedné z nich, princezně Odettě, se podaří z podmořského zámku uprchnout. V podobě labutě je zraněna Štěpánem, přitroublým sluhou prince Viktora. Mladíci místo labutě najdou zraněnou dívku. Princ se do krásné dívky zamiluje, ale pro záchranu své lásky musí podniknout dlouhou a nebezpečnou cestu… Filmovou pohádku pro celou rodinu natočil v roce 1998 režisér Václav Vorlíček podle scénáře Miloše Macourka. Tentokrát se tvůrci inspirovali klasickou pohádkou "Labutí jezero" i legendárním baletem Petra Iljiče Čajkovského. Tragický děj baletního představení však přepracovali do podoby dobrodružné pohádky se šťastným koncem. (Česká televize)
(více)Recenze (180)
Jezerní královna má na svou dobu solidní kulisy a trikové záběry a Ivaně Chýlkové záporácké role prostě jdou na výbornou (viz Sedmero krkavců). Zbytek hereckého obsazení byl už takový nijaký - nejvíce mně vadili asi oba Hrušínští, ale i dětské postavy byly otravné. Vedle nadpřirozených prvků jsem v této pohádce postrádal humor, jako například v Kouzelném měšci či Princezně ze mlejna, které jsou z podobné doby ()
Myslím, že jsem tuhle pohádku od začátku do konce viděla dnes poprvé. Jako dospělá jsem to docela dala, díkybohu za paní vodníkovou, která byla tak mile pohádková. Jinak jako dítě bych se asi bála. Hlavně scén s rybičkou. Když tam byl ten klučina, jako děcko bych asi utekla a měla z toho zlé sny. Jinak Jitka Schneiderová byla krásná, jen mdlá (no, ona ani nic jiného hrát nemohla, prostě labuť), Jan Hrušínský jako Štěpán mě bavil a Ivana Chýlková byla krásně zlá, ještě Miroslav Táborský ji pěkně doplňoval. Ostatní bez chuti a bez zápachu. Když mám KOPR a strašně se mi nechce dělat, co mám, tak se i na tohle kouknu. Jinak asi ne. :-) ()
V dobách totalitného režimu bol Václav Vorlíček výnimočný režisér, ktorého diela boli plné fantázie, humoru a dobrodružstva. Stačí spomenúť snímky ako napríklad "Dívka na koštěti", "Jak utopit Dr.Mráčka", "Tri oriešky pre Popolušku" alebo úžasne televízne seriály "Arabela", "Létajíci Čestmír" a "Křeček v noční košili". To sú výborné filmové diela, ktoré si vždy rád pripomeniem. Avšak po roku 1989 začala Vorlíčkova tvorba viditeľne upadať. No do úplnej krízy sa dostal až v novom miléniu. V roku 1998 ešte zvládol natočiť ambicióznu, avšak nie už celkom podarenú, rozprávku "Jazerná kráľovná". Je to taký rozporuplný koprodukčný projekt, v ktorom si hlavnú zápornú úlohu strihla Ivana úChylková a klaďasa stvárnil beztvárny Nemec Max Urlacher. ** ()
Tak tahle pohádka byla první která ukazuje že režisér Vorlíček ztrácí páru, Jitka Schneiderová se typově na princezny nikdy nechodila je příliš “ tvrdá” a celkově je to celé jaksi fialové, nechci nic vyčítat ale vidět ji už nechci. Jestli to je tím že je málo humorná a spíše to je vyprávění pohádkového příběhu dle německých požadavků, asi, tady to nezachrání ani Čajkovského hudba. ()
Král s královnou se mi líbili a ač to byli Němci, tak mi to nepřišlo, stejně jako v Popelce, díky tomu, že je výborně namluvili rodiče Vaška z Veleryby :). Zlou jezerní královnu si nemohl Vorlíček líp zvolit. Hudba byla fajn, nebo-li převzatý motiv z Labutího jezera. Tak, krutí brko, proč se mi to nelíbilo? Asi nejlíp to vystihla @Jezinka.Jezinka. Jo a co ubíjí ještě tento počin jsou dialogy. Proč tu musí být takove zbytečnosti jako - dnes neulovíme ani krtka. A stačilo tak málo jako - dnes neulovíme ani veverku - hned to zní líp. A takových hovadin, co film sráží je víc. ()
Galerie (12)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (7)
- Pohádka se natáčela na zámcích Ploskovice, Libochovice a Hluboká nad Vltavou. Jezero, které představuje vchod do podvodní říše, je Plešné jezero na Šumavě. (Cucina_Rc)
- Při natáčení filmu v Plešném jezeře došlo vinou filmařů k destrukci přibližně jednoho tisíce kusů šídlatek, což jsou u nás velmi vzácné a kriticky ohrožené rostliny. (panLosos)
- Režisér Václav Vorlíček nebyl spokojen s kameramanem, kterého dosadili němečtí koproducenti. Kameraman špatně zasvítil scénu a tak jsou záběry, které se odehrávají pod hladinou jezera, velmi temné, a herci na nich nejsou pořádně vidět. (J R C Pecuchet)
Reklama