Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (244)

plakát

Mluv se mnou (2023) 

Co se s těmi filmaři stalo, že neumí natočit nějaký opravdu dobrý konec? Měl jsem tenhle problém u Smile, jinak skvělého hororu, mám ten problém zase tady. Nevadí mi, že Talk to Me není moc strašidelný horor, většinu svého času je minimálně napínavý a znepokojový. Vlastně se mi líbil a ani ten konec není nějaký výrazně špatně natočený nebo nelogický, jen je takový rezignovaný, do ztracena - jako by autory nenapadalo, jak Talk to Me nějak opravdu dobře a výjimečně ukončit. Takže konec smysl dává, ale moc emocí nezanechá. Celkově film hodnotím za 65 %.

plakát

Riddick (2013) 

Riddicka jsem viděl poprvé až teď po mnoha letech, protože po nepovedené Kronice temna jsem neměl chuť na další příběh o tomhle hrdinovi. Před těmi lety bych ho asi ohodnotil maximálně tak na dvě hvězdy/50%, po všech těch generických Marvelech a nenápaditých akčních filmech ale překvapeně konstatuju, že se mi Riddick vlastně docela líbil. Minimálně z něj je vidět snaha udělat hardcore SF příběh o hardcore hrdinovi a nadšení pro věc. Nejslabší momenty Riddicka jsou ty, které odkazují na druhý díl, nejsilnější naopak ty, co odkazují na první film. Rád zavřu oči nad nelogičnostmi a nedotažeností scénáře, protože souboj Riddicka a lovců hlav byl stylový a zábavný. Takže moje finální hodnocení: Černočerná tma - 73 %, Riddick: Kronika temna - 40 %, Riddick - 60 %.

plakát

Havěť (2023) 

Vermines se snaží být hororem a sociálním a rodiným dramatem zároveň, ale všechno to dělá naprosto špatně. Samozřejmě je na prvním místě zcestný už ten nápad, že se někdo rozhodne natočit horor o přerostlých pavoucích (!), který bude zároveň zcela vážně míněným sociálním a rodinným dramatem bez jakékoliv nadsázky. Takže ve výsledku je dobrého hororu ve filmu tak maximálně 15 minut, což je u 106 minutového filmu opravdu bída. Jako rodinné drama Vermines taky nefunguje, protože jsou všechny postavy velmi nesympatické, takže mi jejich vztahy byly úplně ukradené. Prvních cca 30 minut je velmi nudných a to bohužel platí i pro poslední 2/4 filmu, které jsem protrpěl. Proč tedy mezi světovými recenzenty takový hype? Domnívám se, že zapracovala touha postavit na piedestal horor, ve kterém jsou prakticky jen sociálně vyloučené arabské postavy. P.S. Pokud si to někdo přečte - prosím neurážejte Arachnofobii a především REC srovnáváním s tímhle nepovedeným paskvilem.

plakát

Pod kůží (2008) 

Splinter není tak špatný, jak by se mohlo z mého hodnocení zdát. Jako 30 minutová povídka v nějaké antologii hororů by Splinter mohl fungovat velmi dobře, jako samostatný film ale úplně neobstojí. Nohy mu bohužel podráží především to, že je to opravdu extrémně nízkorozpočtová záležitost, která se vyrovnává s nedostatkem financí tím, že celé monstrum není za celou dobu ani na chvíli pořádně vidět (nechápu proto zdejší uživatele, kteří chválí vzhled monstra). To samé herci, těch je doslova pět a půl. Ještě že je Splinter tak krátký, jedno zkouknutí se přežít dá, i když je to popravdě ztráta času. Já ho bohužel viděl už podruhé, úplně se mi vykouřilo z hlavy, že jsem ho už kdysi viděl a na čsfd jsem si ho tehdy neohodnotil.  50 %

plakát

Opičí muž (2024) 

Vůbec to nebylo špatné, silných 65 %. Vizuálně místy nádherné, hlavně tam, kde film ukazuje v atmosférických nočních záběrech kontrast rozmařilého bohatství a totální chudoby na ulici hned za rohem. Audio část je taky skvělá. Souboje povedené, i když méně divoký střih by byl lepší. Ale na druhou stranu je Opičí muž opravdu zbytečně dlouhý a jeho délka není bohužel ničím vyjímečným ospravedlněná.

plakát

Od soumraku do úsvitu (1996) 

Slušná kriminální první polovina a velmi odlehčená až parodická hororová druhá polovina jsou bohužel k sobě poslepované hodně nesourodě. Ve chvíli, kdy nastoupí upíři a gore fest, klesne úroveň rapidně dolů. Masky i triky se mi příliš nelíbily a chybí tam to kouzlo grindhouse, které se tak moc povedlo Rodriguezovi v Planet Terror. První krimi polovina se drápala na 4 hvězdy, druhá hororově parodická tak max za 2, dohromady tedy někde uprostřed. Taneček Salmy ovšem velmi pěkný.

plakát

To se mi snad zdá (2023) 

Výborný film se skvělým Cagem, který měl našlapnuto na minimálně 80 % - až do okamžiku školní besídky. Posledních cca 18 minut je jako z jiného, o dost průměrnějšího a primitivnějšího filmu bez větší hloubky, takže se takovému nepochopitelnému zakončení skoro podařilo pohřbít celý film. Naštěstí ne úplně, ale propad na nějakých 60 % ve výsledku to je, protože jako divák jsem nedostal katarzi, kterou by si takhle dobrý film s originálním námětem a velmi chytrým vystavěním zasloužil.

plakát

V/H/S/99 (2022) 

Jedna hvězda ze soucitu za povídky Suicide Bid, The Gawkers a To Hell and Back, které se s odřenýma ušima vyškrábaly do průměru a Suicide Bid měla navíc i jednu celkem funkční lekačku. Zbytek je ale bída, bez atmosféry, bez náznaku strašidelnosti a vlastně bez čehokoliv zajímavého. Ozzy's Dungeon je potom pravý a nefalšovaný odpad, něco tak špatného jsem už dlouho neviděl. Jen si smutně povzdechnu, kde jsou časy Safe Haven (ostatně kromě Slumber Party Alien Abduction kterákoliv povídka z V/H/S/2 strčí do kapsy všechny povídky z tohohle nepovedeného pokračování).

plakát

Chudáčci (2023) 

Kdyby Chudáčci tak strašně moc netlačili na pilu se snahou o artovost a tak strašně na sílu necpali do scénáře současné  progresivistické ideologie, mohl by to být o hodně lepší film. Samotný námět je totiž zajímavý a hororově zvrácený a nabízel příležitost pro skvělý atmosférický horor říznutý psychologií. Bohužel všechny ty pohledy rybím okem a disharmonická hudba podrážejí filmu dost nohy. No a progresivistické ideologie o zlém bílém muži, ty v takovéhle dávce dokážou slušně iritovat. Ve filmu jsou tak všichni bílí muži záporné až opovrženíhodné postavy (např. Mark Rufallo, který hraje svého slizouna s chutí a výborně), naproti tomu přemýšlivý filozof, který Bellu ovlivní, je černoch, stejně tak jako její jediná přítelkyně (socialistka z nevěstince) je černoška. Jediný, koho vlastně film vezme na milost, je submisivní asistent Bellina stvořitele (bílého muže lze zřejmě tolerovat, jen pokud je silně submisivní) - a částečně vezme na milost také jejího samotného stvořitele, protože tomu ublížil zase jiný bílý muž, jeho vlastní otec (Willem Dafoe podává velmi dobrý výkon). Chudáčkům nemůžu upřít zajímavou vizuální stylizaci, i když jak jsem psal na začátku, trocha méně rybího oka by neškodila. 65 %

plakát

Tlapková patrola ve filmu (2021) 

Hodnotí moje dcerka - a tak by to asi mělo být :) Ten film je určený pro děti, ne pro dospělé - a u dětí má Tlapková patrola obrovský úspěch.