Režie:
Henrik Martin DahlsbakkenScénář:
Henrik Martin DahlsbakkenKamera:
Oskar DahlsbakkenHudba:
Nils Martin LarsenHrají:
Jan Sælid, Tarjei Sandvik Moe, Anna Filippa Hjarne, Alfred Ekker Strande, Dennis Storhøi, Nina Ellen Ødegård, Benjamin Helstad, Ragne Grande (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Zatímco na kontinentu se šíří epidemie španělské chřipky, kněz a jeho syn se vrací z misie na Madagaskaru domů k rodině na norský venkov. Kněz dostal za úkol rozhodnout o umístění nového kostelu pro místní hornickou společnost. Mají jej postavit na starém laponském pohřebišti. Když se kněz rozhodne nechat vykopat a odklidit lidské pozůstatky, mrtví ožívají a pronásledují osadníky. I když se příběh odehrává na začátku 20. století, jeho poselství je mrazivě aktuální. Jeho východiskem je totiž epidemie španělské chřipky, na jejímž pozadí film odhaluje temnotu lidské povahy pod nezvladatelným tlakem. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (22)
Tak nemůžu říct, že by to byl vyloženě průser ale ani to není film, kterej bych s klidným srdcem a vědomím někomu doporučil. Já sám z něho mám dost rozporuplný pocity. Každopádně je vidět, že nejde o americkej kousek, protože je to prostě jiný. Mám to mezi 2-3hvězdami ale v tomhle případě se přikloním ke třem slabším hvězdám. PS: Reverend byl pěknej zmrdeček(slušně řečeno respektive napsáno). ()
Mysteriózní pochmurné drama z dálného severu, které přináší nesporné důkazy toho, že běloši nebyli rasistická a násilnická hovada pouze v Africe, Americe, Asii a Austrálii, ale i na severu jejich evropské otčiny. Laponci (respektive Sámové) by mohli vyprávět. A nejhorší ze všech byli asi pastoři, protože mladý tvůrce (režie i scénář v jednom) personifikoval ty nejhnusnější vlastnosti i nejnižší pudy do takřka ďábelské postavy pastora. Výjimečně silná a zapamatováníhodná filmová figura. A mimořádně odporný chlap. Poněkud mimo pak na mě působily dějové prvky mystické i laponské, které mi přišly trochu vyumělkované, do děje příliš křečovitě naroubované a bez kterých bych se býval obešel a spokojil se "pouze" s temným a syrovým severským thrillerem. ()
Ťažko uchopiteľná hororová dráma, pre ktorú je najcharakteristickejší znak, že je ťažko dejovo uchopiteľná. Aké témy rieši, to je naopak zrejmé. Dejových línií je dosť, začnú, ale príliš sa nerozvíjajú, čo je ale jasný zámer. Postavy levitujú, dostávajú záchvaty a začínajú horieť, pretože tento svet je mystický, i keď je zasadený do reálneho času a miesta. Myslím, že názor na film sa môže odvíjať najmä od toho, koho príbeh budete primárne sledovať a ktorá postava tak bude pre vás tá hlavná. ()
Obyčejně pomalé filmy plné náznaků moc nemusím, ale tohle mi nějakým záhadným způsobem sedlo. Jednak je to trošku netradiční zasazení, protože Norsko na sklonku I.SV není úplně standardním filmovým prostředím. Kor v kombinaci se sámskou kulturou. Dalším důležitým aspektem je sychravá atmoféra, ze které na vás leze zima i ve vytopené místnosti. Zapomenout by se nemělo ani na určitý sociální nádech, který diváka seznamuje s životem na severu Norska. No a nakonec jsou tu herci, kteří byli do jednoho skvělí ať už se jedná o Sælida v roli reverenda, nebo o představitelky nevlastních sester. Co se týče hororové stránky věci, tak tu nebylo snad nic. Snad jen jedna ze závěrečných scén žánr připomínala, ale jinak jde spíš jen o lehké myst náznaky. Nicméně to vůbec nevadí, protože v daném pojetí by nějaké výraznější nadpřirozené blbnutí působilo spíš rušivě. Za mě příjemné překvapení. 75% ()
Tohle je umění. Umění, jehož hlavním posláním je unudit diváka k smrti (nekecám - reálně máte pocit, že je to delší než Babylon a Avatar dohromady). Při snaze nekoukat na hodinky (protože pak se ten čas vleče ještě pomaleji) tak jen zoufale dumám nad tím, proč ten film sakra vznikl. Výsledkem je totiž mdlá a nezajímavá kreatura, která sice čas od času zahrozí fajn atmosférou, ale do půl minuty už se zase plácá na místě... Takže pokud se mě někdo zeptá, proč si před Scandi příště radši přečtu nějaké ty recenze, tohle je přesně ten důvod. ()
Galerie (19)
Photo © SF Studios
Reklama