Režie:
Henrik Martin DahlsbakkenScénář:
Henrik Martin DahlsbakkenKamera:
Oskar DahlsbakkenHudba:
Nils Martin LarsenHrají:
Jan Sælid, Tarjei Sandvik Moe, Anna Filippa Hjarne, Alfred Ekker Strande, Dennis Storhøi, Nina Ellen Ødegård, Benjamin Helstad, Ragne Grande (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Zatímco na kontinentu se šíří epidemie španělské chřipky, kněz a jeho syn se vrací z misie na Madagaskaru domů k rodině na norský venkov. Kněz dostal za úkol rozhodnout o umístění nového kostelu pro místní hornickou společnost. Mají jej postavit na starém laponském pohřebišti. Když se kněz rozhodne nechat vykopat a odklidit lidské pozůstatky, mrtví ožívají a pronásledují osadníky. I když se příběh odehrává na začátku 20. století, jeho poselství je mrazivě aktuální. Jeho východiskem je totiž epidemie španělské chřipky, na jejímž pozadí film odhaluje temnotu lidské povahy pod nezvladatelným tlakem. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (20)
„Tí najlepší nás opúšťajú prví.“ „Preto niet divu, pátre, že vy tu stále ste.“ alebo ako jeden despotický budiškničema dokáže zničiť celú rodinu a dedinu. Za mňa mal film výborné tempo, mnoho magických alebo nevypovedaných momentov, v kine bola zima, tak to pozitívne doplnilo chladnú a krutú atmosféru filmu. Na konci filmu bola silná scéna, ako ten tučný debil večeria poslednýkrát so svojimi deťmi. ()
Mysteriózní pochmurné drama z dálného severu, které přináší nesporné důkazy toho, že běloši nebyli rasistická a násilnická hovada pouze v Africe, Americe, Asii a Austrálii, ale i na severu jejich evropské otčiny. Laponci (respektive Sámové) by mohli vyprávět. A nejhorší ze všech byli asi pastoři, protože mladý tvůrce (režie i scénář v jednom) personifikoval ty nejhnusnější vlastnosti i nejnižší pudy do takřka ďábelské postavy pastora. Výjimečně silná a zapamatováníhodná filmová figura. A mimořádně odporný chlap. Poněkud mimo pak na mě působily dějové prvky mystické i laponské, které mi přišly trochu vyumělkované, do děje příliš křečovitě naroubované a bez kterých bych se býval obešel a spokojil se "pouze" s temným a syrovým severským thrillerem. ()
Film mapuje ťažké obdobie Európskych dejín. Kde ešte ani neskončila prvá svetová vojna a Európu sužuje ďalšia tragédia a tou je Španielska chrípka, ktorá ešte viac prehĺbila útrapy nešťastného ľudu. Hovorí sa, že Kam nechodí slnko, tam chodí lekár a tu zas, kde nepríde lekár, tam príde pastor. Lebo práve on je tu sudca, kat aj trúchliaci a vidieť, že každý má pred nim rešpekt a nik nevie, ako sa v ten moment zachová. Film plynie pomaly, ale, že by bol nudným ja osobne povedat nemôžem. Veľa sa toho tu dialo od levitujúcej dievčiny cez krst a razom hned aj pohreb až po finálnu vybíjanú. Režisér myslel aj na drsnú, chladnú a zároveň aj uchvatnú prírodu. A to cele bolo nádherne remeselne stvárnené a kamerovo to bolo tiež ukážkové. Pri týchto zvykoch , tradíciách a hlavne pravidlách, si ani neviem predstaviť, že by film bol svižnejší a popravde, ani by som nechcel aby taký bol, lebo potom by už nebol sám sebou, ale tým kým ho chce niekto iný. Preto takáto individuálnosť mi pri tejto krajine veľmi sedela a u mna bol tým jedinečný a zaujímavý. A páčila sa mi aj ta ponurosť, ktorá sa niesla celým filmom, na takú nie som v tomto období vobec zvyknutý. Herci boli uveriteľní a pochopiteľne hlavne Jan Sælid, ktorý bezcitného reverenda zahral ukážkovo. Pomalé tempo, ale ktoré tomuto filmu neznižovalo úroveň, ale práve naopak, takéto tempo mu pristalo. Slabé 4*. ()
Tak nemůžu říct, že by to byl vyloženě průser ale ani to není film, kterej bych s klidným srdcem a vědomím někomu doporučil. Já sám z něho mám dost rozporuplný pocity. Každopádně je vidět, že nejde o americkej kousek, protože je to prostě jiný. Mám to mezi 2-3hvězdami ale v tomhle případě se přikloním ke třem slabším hvězdám. PS: Reverend byl pěknej zmrdeček(slušně řečeno respektive napsáno). ()
Tohle je umění. Umění, jehož hlavním posláním je unudit diváka k smrti (nekecám - reálně máte pocit, že je to delší než Babylon a Avatar dohromady). Při snaze nekoukat na hodinky (protože pak se ten čas vleče ještě pomaleji) tak jen zoufale dumám nad tím, proč ten film sakra vznikl. Výsledkem je totiž mdlá a nezajímavá kreatura, která sice čas od času zahrozí fajn atmosférou, ale do půl minuty už se zase plácá na místě... Takže pokud se mě někdo zeptá, proč si před Scandi příště radši přečtu nějaké ty recenze, tohle je přesně ten důvod. ()
Reklama