VOD (1)
Obsahy(1)
Ve stejnou dobu se pár v důchodu, který je zatížen dluhy, snaží vyhrát taneční soutěž, ministr hospodářství je podezřelý z daňových úniků, dospívající dívka se setkává se sexuálním maniakem a mladý právník se pokouší vyšplhat na společenském žebříčku. Jak lze očekávat, vítězem nemusí být nutně ten, na koho jsme sázeli. Takový výbušný koktejl postav rozehrává Jean-Christophe Meurisse ve svém druhém celovečerním filmu. Snímek Krvavé pomeranče, uvedený v rámci půlnočního promítání na festivalu v Cannes, staví mosty mezi dušemi žijícími v rozjitřené společnosti. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (16)
Koně se také střílejí šmrncnuté Pulp Fiction a Vivaldim, se vší něhou, brutalitou, inteligencí, výsměchem i grácií, všemi možnými i nemožnými kalými i nekalými způsoby účtující s "časem zrůd", odlidštěným systémem korupce, mamonu, bezpráví, lhostejnosti a zvrácené argumentační logiky, a nabízející na moha rovinách poctivě vybojovanou ryzí satisfakci a někdy dojemné a někdy škodolibé uspokojení. Naprosto okouzlující, osvobozující, rafinované dílo s přímočarým sdělením. ***** (Be2Can, Edison, s R., Lí a O.) *~ ()
Ani som nestihol po včerajšom pozretí hodnotiť a v Pensylvánii už máme krvavý pomaranč. Žijeme turbulentné časy, v ktorých podobné filmy prekvapia asi málokoho. O momente prekvapenia píšem hlavne preto, že snáď polovica stopáže sa drží v konverzačnom štýle, keď zrazu nečakaná situácia úplne zmení žáner. Ľavicová pocta Pulp Fiction namiesto Willisa obsadila francúzsku Hayley Atwell a nechala Umu Thurman s Travoltom až príliš zostarnúť. "Ženy po menopauze ten feminizmus prejde." Nebyť Östlunda s lepšími satirami, hodnotím aj vyššie. ()
Hořká, otřesná černá satira. "Starý svět umírá, nový bojuje o narození. Nyní je čas zrůd"(Gramsci). Současně probíhají děje: pár důchodců zavalených dluhy zkouší vyhrát taneční soutěž a pak všechno vzdá, ministr hospodářství je podezřelý z daňových úniků, šestnáctiletá dívka s připravuje a má první sex a pak znásilněna sexuálním zvrhlíkem, syn důchodců, mladý právník se zkouší vyšplhat po společenském žebříku.Hledání optimismu proti životnímu chaosu. ()
Zaujímavý súbor príbehov, ktoré sa chtiac-nechtiac ocitnú na línii satiricko-sexuálneho sprisahania. Spočiatku ma to celkom bavilo, keďže postavy boli skutočne zaujímavé, a aj príbehy mali vcelku dobrý nábeh. Len škoda, že to potom išlo do takých absurdných zvratov, ktoré nepôsobili zrovna realisticky. Ale aj v týchto situáciách to dosť ťahali vpred dôvtipné dialógy a hravé scény, ktoré trýznivým spôsobom hlavných hrdinov stavali do nelichotivých situácií. Ubrať trochu tej absurdnosti, bolo by to odosť lepšie (aj keď, už by to možno nebolo také originálne). ()
Takměř celý film jsem seděla v údivu a čirém šoku. Chvílemi jsem vůbec nechápala proč se lidi smáli a měla jsem pocit že jsem divná a přišla jsem o veškerý smysl pro humor (možná to bylo také tím, že to byl můj sedmý film na pořadu dne v Cannes), ale to byl tak těžký film, že mi trvalo strašně dlouho to zprocesovat. Já například miluji Tarantina a jeho černý humor, ale todle bylo pro mě naprosto nové. Francouzi se zjevně ničeho nebojí. Po filmu jsem měla velmi smíšené pocity ale hned ráno poté a doteď na to vzpomínám, jako na krásný a uspokojující film. A to jen díky poslední sekvenci, kdy naberete novou naději žít, tento film je v podstatě jedna velká oslava Karmy a spravedlnosti, i když lehce brutální. ()
Reklama