poster

Statečné srdce získá nevěstu (festivalový název)

  • Indie

    Dilwale Dulhania Le Jayenge

  • anglický

    The Brave Heart Will Take the Bride

Komedie / Rodinný / Romantický / Drama

Indie, 1995, 189 min

Režie:

Aditya Chopra

Scénář:

Aditya Chopra

Kamera:

Manmohan Singh

Producenti:

Yash Chopra

Střih:

Keshav Naidu
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lenuse
    ***

    Tak si po Vánocích můžu odškrtnout zase jeden rest. Byl ten film lepší než jsem čekala, to rozhodně, taky bych neřekla, že by alpská část byla nějak výrazně lepší než druhá půlka. Kajol tedy bývala pěkně při těle, na hlavní hrdinku rozhodně. V Alpách zůstali bez peněz a bez věcí, přesto měla na sobě denně jiný model. Hláška filmu: „Nejsem lotr, jsem Ind.“ Jó, a Karan Johar za mlada. :-)))(4.1.2010)

  • NinadeL
    *****

    Vidět Dilwale Dulhania Le Jayenge na den indické nezávislosti s těmi, kteří odkojeni osmiletým působením týmu kolem Radima Špačka chápou Shah Rhuka jako svého ideálního hrdinu, je nezapomenutelné. ...byla jednou jedna Kajol a ta žila se svou rodinou v Londýně podobně jako rodina Kohoutova pod despotickým vedením Hugo Haase v Posledním muži (1934). Načež se přihodilo, že se uspíšily přípravy k její svatbě a ona si vymohla měsíc cestování po Evropě před tím, než se provdá v domovině svých rodičů. I stalo se, že se na cestách protknul její osud s nevázaným mladíkem SRK. Prožila s ním vše od bouřlivých kanadských žertíků přes první setkání s démonem alkoholu až po kontrolu švýcarskými příslušníky Polizei. Po té se měli rozejít a vrátit se ke svým životům, to ale nebylo možné... Kajol a SRK kralují intenzivně jako komediální duo turistů směřujících do Curychu, ale také jako tajní milenci při tradiční paňdžábské svatbě. Adityovi Choprovi se podařila fantastická kombinace komedie, dramatu, rodinného a akčního filmu v jednom, při jehož sledování se člověk ani na minutu nezastaví a je nadšen vším, co nového zažije. Ke štěstí nechybí ani střet pyšných otců Puriho a Khera a neskutečné herecké ucho, dnešní macho celebrita Johar, kontrastně pak zastoupená nejroztomilejší mladou dámou Pooja Ruparel. Hudební složka sice neoplývá jasně rozpoznatelnými dílčími hity, ale jako celek je velice příjemně poslouchatelná a hlavní melodický motiv se vám zapíše do srdce. Rozhodně nemůžu říct, že by Kajol byla oplácaná nebo naopak, že by Puri poulil oči víc, než si žádala situace (a ta si žádala maximum ;)). Do Kajol jsem zamilovaná už dlouho a má láska se s každým filmem problubuje, SRKa stále ještě objevuju, ale už teď si také velice dobře rozumíme. On je zkrátka velký rozdíl mezi tím sledovat film s předem danou potřebou nějaké sofistikované reflexe, analýzy nebo nějaké osvěty, než-li se jím jen nechat bavit, užít si ho, nechat se jím vtáhnout a vzpomenout si na to, proč Bollywood macht glücklich. Těším se na říjen, program prý chystá samé pecky, ostatně jako vždycky. #festivalbollywoodskehofilmuextra(16.8.2011)

  • misulka03
    ****

    Americké versus indické romanťárny....ve kterých by se našlo víc kvalit? Přiznávám, že z tohoto hlediska se nijak neliší. Přesto mě ty indické filmy oslovily a já jim to odpouštím, i když v konkrétně v tomto filmu najdete takových "blbostí" a chyb - kdy běží a nemají batoh, potom je zase scéna s ním, padá sníh a zrovna jen jim na hlavu, scény v mini šatech ve sněhu už mi přijdou skutečně moc....a stejně se mi to líbilo resp. první část, která mi přišla skutečně vtipná a zábavná u druhé jsem už spíš trpěla a doufala v dobrý konec. A opět mladičký Khan nezklamal svým hereckým vystoupením, on asi vážně zahraje cokoli i Inda v baorském kloboučku :)(11.4.2013)

  • Niktorius
    ***

    Vidět Dilwale Dulhania Le Jayenge znamená vidět nejen Shahrukha Khana v bavorském kloboučku, ale také Anupama Khera v zářivě rudé rádionce a Amrishe Puriho poulícího oči tak, jako by chtěl trumfnout Arnolda Schwarzeneggera v závěru Total Recall. Sám film je víceméně ukázkou bollywoodského průměru, v němž jsou tradiční nešvary viditelnější o něco víc, než tradiční klady a není mi tak úplně jasné, proč se z tohoto debutu Aditya Chopry stal výjimečný komerční megahit, který studio Yash Raj Films dodnes ve svých snímcích okázale cituje a parafrázuje. Možná na domácí diváctvo působí tak magicky ubrečené oči Shahruhka a přirozená krása Kajol, možná to celé táhne ta ikonická scéna shledání v horčičném poli a možná jsou to ty evropské exteriéry v první polovině. Já si z Dilwale Dulhania (...) odnáším hlavně píseň Tujhe Dekha, protože ta už se dlouho před zhlédnutím stala mým koupelnovým evergreenem... :-)(9.8.2009)

  • berg.12
    ***

    I když zpočátku nevypadá nic moc, jde o příjemnou komedii, z níž jednoznačně lepší je první polovina odehrávající se v exotickém alpském podhůří a romantických řepkových lánech. Shahruk Khan v bavorském kloboučku má vážně ránu, škoda, že do nějakého drindlu neoblékli i Kajol. Dneska by už oba na nějakém tom evropském nádraží jen tak bez problémů nenatáčeli.(7.6.2009)