Reklama

Reklama

107 matek

  • Slovensko Cenzorka
Trailer

Obsahy(1)

Věznice číslo 74 v ukrajinské Oděse je místo, kde si svůj trest za vážné zločiny odpykává více než 100 žen. Jednou z nich je i Lesja, těhotná mladá žena, která je odsouzená na sedm let za zločin z vášně. Její dítě se tak narodí za mřížemi, na místě, kde se s ním bude moci potkávat jen jednou za čas v oddělené části věznice. Pokud vězenkyně nedokáže pro svého potomka sehnat domov do jeho třetích narozenin, bude umístěný do ústavní péče. Lesja si tak musí zvykat na vězeňskou rutinu, mateřství i obtížný boj o budoucnost svého potomka. V mistrovsky vybalancovaném mixu dokumentárního portrétu a sociálního dramatu se prolínají osudy různých vězenkyň a rutina oddané dozorkyně Iriny, která má na starosti předávání dětí do ústavní péče. Slovenský režisér Peter Kerekes je pečlivým pozorovatelem výrazného prostředí i vnímavým posluchačem pohnutých životních příběhů z místa, kde vidina svobody připomíná jen barevnou tapetu na zdi. (Artcam Films)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (30)

Topco 

všechny recenze uživatele

Je to sympatický trend, že tuzemských dokumentaristov čoraz viac lákajú možnosti hraného filmu (Škopova Eva Nová, Vojtekove Deti, Remova Láska pod kapotou). Novinka Košičana Petra Kerekesa osciluje na hrane hraného dokumentu a hraného filmu. Film je paradoxne silnejší vo svojej dokumentárnej polohe než v dramaturgii tej hranej, príbehovej línie, ktorú vnímam ako nevyužitú. Každopádne, je to kvalitné artové európske kino a spolu s Piatou loďou (2017), stále aktuálnou drámou Nech je svetlo (2019) či Služobníkmi (2020) aj jeden z najlepších slovenských filmov za ostatné obdobie. Tie schody sú peknou, aj keď predvídateľnou bodkou... ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

[FEBIOFEST] Když vám někdo natvrdo cpe feministické myšlenky, tak si člověk nedokáže představit lepší film než tento. Ženy uvržené v těhotenství do vězení pro své hříchy a jejich snaha žít dál. Intimní záležitost, která kupodivu nenudí a během jejího sledování se nejednou i upřímně zasmějete nebo i pookřejete. Kupodivu obraz filmu nejvíce pro mě narušilo to, že autoři dělali jakoby dokument. O to více jsem na to koukal skepticky a přitom naprosto zbytečně. Linky s dozorkyní a její matkou byly peckovní. Finále dojemné a silné. Velmi hezký film. ()

Reklama

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Česko-slovensko-ukrajinské (řazeno abecedně, nikoliv tedy dle rozhodného podílu na produkci) dokudrama ukazující, jaké možnosti skýtá (ukrajinský; jaké jsou asi česká specifika?) vězeňský systém ženám, které do vězení nastupují těhotné (ev. ve věznici otěhotní; dlužno dodat, že k tomuto dochází převážně tehdy, když si chtějí trestankyně – takříkajíc – koupit jízdenku na svobodu...). Jak jsem o tomto problému nikdy nepřemýšlel, bylo pro mě objevné nahlédnout, jak to funguje, když se chtějí vězeňkyně realizovat jako matky. 70 % [dafilms] ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

Dokumentárne ladené dielo, ktoré nevie či chce byť dokumentom či aj hraným filmom. Ja ho chcem považovať za dokument, lebo predostrie pred diváka veľa protagonistiek, ktoré vypovedajú pred kamerou čo strašné urobili + ukazuje ako trpia keď nie sú so svojim dieťaťom. Ako celok však snímka nedokáže strhnúť, má kolísavé tempo kvôli kostrbatému príbehu kde nie je jasné či sa bude venovať viac Irine či Lesji. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Naprosto skvěle zpracovaný námět z ponurého prostředí ženské věznice v ukrajinské Oděse. Tam se běžný člověk nepodívá každý den a ani o to nijak zvlášť nestojí. Slovenský režisér Peter Kerekes dokázal perfektně prolnout dokument s filmovým pojetím, přičemž výsledek jeho snažení je pro mě až překvapivě poutavý. Těch matek odpykávajících si trest za těžké zločiny mi zrovna moc líto nebylo, ovšem děti zde narozené jsem opravdu litovala. Charakterově mě pak velmi zaujala dozorkyně Irina, která se v poměrně hojné míře zabývala cenzurou vězeňské korespondence. (85%) ()

Galerie (9)

Zajímavosti (2)

  • Režisér sa rozhodol natočiť autentický pôrod mimo väznice po dohode s rodičkou. Prvá verzia sa natáčala za zatvorenými dverami, pripadala mu však neautentická. On sám sa vyjadril, že sa rozhodol zapôsobiť na diváka šokom. (lemonova)

Reklama

Reklama