Reklama

Reklama

Síla

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Kamil Fila je otec, filmový publicista, zastánce progresivních hodnot a genderové rovnosti. Ve virtuálním prostoru vystupuje jako neúnavný diskutér a bojovník za spravedlivější společnost, v soukromí prožívá bolestné rozpory mezi svým přesvědčením a jednáním. Filmová fikce a skutečný život se vzájemně zrcadlí a Kamil hledá své lepší já mezi kinosálem, posilovnou a nestálými milostnými vztahy. Jak se stát lepší verzí sebe sama ve chvíli, kdy se ztrácíme ve vlastním životě? Film Martina Marečka Síla zachycuje pět obtížných let v životě Kamila Fily, během kterých se potýká s partnerskými problémy, depresí i hraničním fyzickým experimentem na vlastním těle. Výsledkem je nejen drtivě upřímná výpověď o vnitřním konfliktu a krizi středního věku, ale i obecnější reflexe proměn a podob maskulinity nového milénia. (Artcam Films)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (97)

Tosim 

všechny recenze uživatele

V průběhu filmu jsem se přistihl, jak se divím, že se Kamil občas chová jako typickej chlap, než mi došlo, že rozpor mezi ideálem a reálem prožívá každý rozumný člověk a je otázkou každodenního života je ukočírovat. Na zbožštění skutečných osob si dávám od jisté doby pozor a tak se na kritiky od hlavní postavy dokumentu budu i nadále těšit, snímek mi pak přišel dost roztěkaný, neukotvený v čase a uvítal bych nějaké pokračování. Nejsem blázen, abych od něj chtěl pointu či rozhřešení, ale celkově na mě působil hodně fádně. PS pokud z filmu praská žilka všem prudičům (dnes se jim říká trollové), kteří nás pronásledují už od dob diskuzního serveru Průvodce, je to jedině dobře! ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

To byla teda síla. Ale, co to vlastně síla je? Je to o síle někoho přemoci fyzicky, intelektuálně, nebo vědět, kdy se do boje pustit a kdy ne a spíše držet hubu a krok, neustále nediskutovat, neobhajovat svůj pohled na věc, podívat se lidem okolo sebe a pravdě do očí a umět naslouchat? On je to vlastně celé hodně relativní pojem. Musím říct, že ve mně málokdy film vyvolal takové množství pocitů a potřebu se k dílu vyjádřit. I možná proto, že jsem jako absolvent filmové vědy v Brně stejně jako Fila obeznámen s tímto prostředím, byť jsem se touto profesí nikdy neživil, s Filou se osobně neznám, nicméně s jeho prací filmového kritika a způsobem virtuální prezentace (neúnavného diskutéra a obhajovatele vlastní pravdy) ano. Bylo by velmi jednoduché Filovy činy zobecnit na rčení/přísloví typu „káže vodu, pije víno“ nebo „pod svícnem největší tma“. Ale minimálně se to nabízí a stejně to udělám. Je fascinující, jak má hlavní protagonista myšlenky srovnané, jakmile jde o audiovizuální dílo a snaží si, jak sám na svém ČSFD profilu uvádí, vypěstovat maximální citlivost vůči jakémukoli filmu, a stejným způsobem přesně naruby bordel v osobním životě. Neustále se omlouvá, vymlouvá, o všem přemýšlí, až to přemyslí a přitom působí jako prachobyčejný, emočně nezralý chcípák-chaot, který neumí dodržet elementární domluvu či termín. Stejně tak fascinující je, že Fila nemá žádný problém s tím, co se ve filmu odehrává, a jak to především bude působit na publikum, resp. reakce na film, které jsem měl možnost číst, se zcela míjí s jeho očekáváními tak, jak je prezentoval v rámci některých svých mediálních výstupů. A nejvíc fascinující na tom je fakt, že podobným "pokryteckým čurákem" jsem v jisté fázi svého života byl rovněž (že by charakterová vlastnost absolventů filmové vědy?), ale přece jen o nějaký ten pátek dříve než Genderman roku 2018 Kamil Fila. Zkrátka Kamile, ztratil jsi soudnost a nikdo tě za tvůj způsob života obdivovat nebude, holt to zase všechno musíš narvat do příspěvků na sociální sítě a svých textů o filmu, které si čas od času nadále rád přečtu. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dokument Síla vznikl díky iniciativě samotného filmového publicisty Kamila Fily. Ovšem ne z toho důvodu, že by měl Fila velké ego a chtěl, aby o něm vznikl film. Původně chtěl Fila natočil dokument, který by se věnoval čistě problematice s užíváním steroidů. Teprve až později, kdy se k projektu dostal dokumentarista Martin Mareček se ze Síly stal dokument o Kamilu Filovi. I když označit Sílu za dokument pouze o Kamilu Filovi by bylo příliš omezené. Síla je totiž nejen o Kamilu Filovi a jeho pěti obtížných letech, ale také o krizi středního věku, hledání rovnováhy v životě. I když se na první pohled může zdát, že jde pouze o film o Kamilu Filovi, spousta témat má přesah, které samotného Kamila Filu přesahují a Kamil Fila v nich slouží jako ideální figurant. Ovšem zajímavý a výjimečný figurant. Sám Mareček odmítá, že by jeho Síla tématizovala posilování, závislost na steroidech či workoholismus. Dle svých slov se snažil realizovat film, který nasvítí osobní stín mimo spoty mediálních vystoupení. Důležitý je ovšem fakt, že Kamil Fila je ve filmu Kamilem Filou. Nejspíš i proto, že dle samotného Marečka není Fiala natolik dobrým hercem, aby zahrál někoho, kým není. Ten, kdo Filovu osobnost alespoň částečně zná dokáže rozeznat, že tady žádná přetvářka přítomná není. I když byl původní plán takový, že bude mít Fila nad výsledným produktem plnou kontrolu, ve finále kontrolu předal právě Marečkovi, který ovšem k celé látce přistupuje empatickým způsobem. Fila v něm je ovšem skutečně sám za sebe a autenticky v průběhu předvádí i některé kontroverzní činy, které diváky rozhodně rozdělí. I když má každá mince dvě strany a každý příběh různé pohledy na věc, některé činy Kamila Fily divákům prostě dvakrát příjemné nebudou. O to více je ovšem z filmu cítit, že je bez příkras.   Síla v součtu není film o Kamilu Filovi - filmovém publicistovi,  Kamilu Filovi - otci či Kamilu Filovi- feministovi. Portrét skutečně představuje člověka, který je sice schopen analyzovat filmy, ovšem není takovou analýzu schopen analyzovat na svůj film. Jde o člověka, který dokáže říct, že dělá chyby, ubližuje lidem a je i možná tak trochu idiot. Jde o očividně komplikovanou osobnost, kterou nějakým způsobem ovlivnila rodinná tragédie a o feministu, který sice dokáže navázat vztah se ženou, dvakrát lehké poté ovšem není si ten vztah udržet. V Kamilu Filovi se v průběhu dost možná bude některý divák moc najít. Síla i díky tomu dokáže být pocitově nepříjemná. A také díky tomu, že očividně sleduje člověka, kterého na první pohled v hloubi duše něco trápí. A jeho až možná přehnaný workoholismus a pevná vůle mu v tom též dvakrát nepomáhají. Jde o poctivě sestříhaný dokument, kdy si Jana Vlčková pro cenu za nejlepší střih na Mezinárodním filmovém festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava došla naprostým právem. Už počátek, kdy je v pozadí použit třetí trailer na sedmé Star Wars, přičemž je tohle využití chytré nejen díky úvodní scéně, ale také díky samotnému názvu dokáže nalákat na lákavou záležitost a střih v průběhu rozhodně dostává pověsti, kterou by výhra za střih měla předznamenat. V průběhu je možná Síla složena z jednotlivých epizodek, které vlastně v mnoha případech nemají zakončení, dohromady ovšem přeci jen tvoří funkční ucelenou mozaiku. I to finále, které mělo dle samotného Marečka evokovat Danteho Božskou komedii má něco do sebe, přesto ovšem tuhle symboliku pravděpodobně objeví málokdo. Mareček v průběhu dokáže obhájit pověst jednoho z nejlepších českých dokumentaristů. 5 let mapování života Kamila Fily ve finále skutečně dokáže složit mozaiku, kdy Kamil Fila na konci skutečně může dojít očistce. A přitom možná konečně najít štěstí. Pořád ovšem platí, že Síla je též filmem o zmíněné krizi mužství, lehkých sociálních mezerách a především příběhem člověka, který dle psychiatrického vyšetření není ani psychopatem nebo sociopatem. Je prostě sám sebou. Tak pocitově intenzivní dokument tu nebyl už delší dobu. Sílou Martin Mareček dokáže dostát své pověsti a představit ohromující portrét s neskutečnými přesahovými motivy. Empatický dokument o složité osobnosti, který dokáže pocitově rezonovat a v součtu možná divákům pomoct v tom, aby našli sami sebe. Málokterý lokální dokument za poslední dobu dokázal vzbudit tak silné emoce..... () (méně) (více)

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Říkám si: čím jiným úspěšně přikrmit hrdinovu posedlost sebou samým, jeho ztracenost, sebebelásku a sebenenávist, hlad po bytí ve fabrikovaném prostoru, kde sám sebe člověk usídlí v samém středu, než časosběrným dokumentem. Jeho následné obrážení festivalů a diskuzí je něčím odvážné, především ale na mě působí podivně teflonově (co do sebereflexe) a trochu trapně; jakoby lačnící po nenávistí i pochopení, toužící po další a další možnosti mluvit o sobě - sebemrskačsky i samolibě.  V takovém případě by pak ale všechno byly jen kulisy a na ničem tedy moc nezáleží: střety hodnot, slova, citace, publikum, pohledy, pokora a její popření, principy a jejich zpronevěra, polemiky, diskuze, opovržení, smích, apatie, děti, láska, ztracenost, tátův opakovanej trapnej vtip, ceny, naprostá všednost a nevýjimečnost všeho a všech v dokumentu, pokrytectví nás diváků... To vše je najednou fuk. Jakoby se tím vše chladně degradovalo na pouhý žrádlo pro ego, pro nenasytnou černou díru. Koukat na to je voyeurská participace? Přemýšlet a psát o tom součást onanie? Nevim. Film o filmu. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Tenhle dokument sice úplně nefunguje jako nějaká osvěžující nebo nápaditá exkurze do života někoho jiného, která by divácky zabavila mého vnitřního voyera, ale jako drsný nastavení zrcadla k mýmu bezbřehýmu sobectví to fungovalo naprosto znamenitě. Je mi ze sebe mizerně, a může za to Kamil Fila! [HBOmax] ()

Galerie (13)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Pětadvacátá Ji.hlava se vrací do kina!

Pětadvacátá Ji.hlava se vrací do kina!

23.10.2021

Přípravy na jubilejní 25. Ji.hlavu jsou v plném proudu! Nabitý program nabídne režijní debut herečky Charlotte Gainsbourg, příběh popularizátora LSD Timothyho Learyho nebo filmový portrét posledního… (více)

Reklama

Reklama