Reklama

Reklama

Do hajzlu!

(festivalový název)
  • Německo Ach du Scheisse!
Trailer 1

Obsahy(1)

Jestli se domníváte, že je váš život k posrání (inflace, Zagorka, hypotéky, putlerizace vesmíru), pak se směle ponořte do žumpy jménem Do hajzlu! a ihned pocítíte neskonalou úlevu na nervy staženém svěrači. Nic totiž nepotěší tak, jako neštěstí toho druhého – obzvlášť, pokud je zabředlý do ještě větších sraček než vaše maličkost. Šmakulózní skvost Do hajzlu! jsme vycucali z bezbřehé zatuchlé díry jménem Cannes. Právě zde k nám probublal senzoricky výrazný debut Lukase Rinkera, který spojuje nemožné: TrosečníkaMacGyvera Telefonní budku. Akorát, že v typicky německém schmutzig podání z toho vylezla realitní noční můra o architektovi Frankovi (Thomas Niehaus), jenž za věru záhadných okolností uvíznul v budce toaletní, ulepen od krve, potu a jiných pochutin, které lze obvykle nalézt na festivalových tojkách ve dvě hodiny ráno. Nebohému projektantovi Frankovi ale zbývá jen půlhodina. Kadibudku má totiž bezelstně vyhodit do povětří šéf Horst, zosobněný slizácky půvabným Gedeonem Burkhardem (Hanebný pancharti, Lída Baarová, Komisař Rex). Klaustrofobní drama Do hajzlu! udrží spolehlivě vaši pozornost až do poslední ruličky toaleťáku. Přitom se jedná o brutální, řemeslně dotažený survival, který sám sebe splachuje čvachtavými proudy inkontinenčního humoru toho nejnižšího ražení. Ostatně, není stolice jako stolice, pravil by architekt Pavel Bobek. (Festival otrlého diváka)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (22)

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Boudo, budko kdo v tobě přebývá ? Je to Frank a není to obyčejná budka ale kadibudka. Frank je zde uvězněn, ruku má prošpikovanou tyčí a zbývá mu ukrutně málo času kdy mu poté hrozí, že vyletí do vzduchu i s budkou plnejch sraček. Obsah zdárně nalákal na krev, pot a jiné tekutiny a v tomhle obsah opravdu nelhal. Krve, potu, chcánek a sraček se divák opravdu dočká(bylo by divný kdyby né když se to celý odehrává na hajzlíku) přiznávám se ale bez mučení, že jsem to očekával ve větší míře. Celkově jsem očekával, že to bude pojato víc jako komedie a bude to větší vodvaz, úlet, nářez. No zkrátka asi jsem čekal větší Fekál párty(což mi připomnělo již několik let zrušenej menší pražskej fesťáček, kterej se též jmenoval Fekál Párty ale to jsem úplně odbočil). Takže v tomhle směru se to na můj vkus drželo trošku při zemi. Taktéž jsem se přistihl, že jsem tak nějak podvědomě očekával jestli zde nezahraje song Toi Toi Story od české Goregrindové kapely Gutalax, kterej by se sem tématicky vyloženě hodil. Ale chápu, že to bych asi chtěl moc a že to je muzika vyloženě pro posluchače okrajový muziky(tvrdší muziky) ale co si budeme on i tenhle film není určen pro normální filmový konzumenty. Když to shrnu. Ach du Scheisse! bylo určitě zábavným zpestřením včerejšího večera. Rozhodně jsem se nenudil a svoji stopáž si to v pohodě utáhne. Na vážkách mezi 3-4hvězdami se přikloním ke slabším 4hvězdám. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Sympatický malý high concept biják, jehož český název by s ohledem na dějové peripetie měl znít "To mě poser", se celý (až na pár záběrů) odehrává v prostoru mobilní latríny. Právě tam za bizarních a velmi bolestivých okolností uvízl stavební technik a musí se odtamtud také v daném čase dostat, než ho navždy pohřbí exploze plánované demolice. Debutující Lukas Rinker si s velkou nadsázkou vědomě si pohrává s přiznanými vzory a referencemi a přichází tak s rozvernou a záměrně přepjatou záchodovou parafrázi na "Telefonní budku" i "Trosečníka". Stylově pak jeho absurdní thriller stojí hrdě rozkročený mezi excesivní formálností a intenzivní tělesností bijáků dua Neveldine/Taylor a současně jalovou hovadnostní německé televizní produkce (zde budiž referenčním počinem vědomě pitomá krimi série "Hubert a Staller"). Místy sice film vykazuje obvyklé debutantské neduhy, jako neschopnost zkrátit či opustit těžce pořízené či naopak radostně vzniklé záběry, a také mu občas padá řetěz. Ovšem, když už šlápne do pedálů a pořádně zabere, jako třeba když se může plně vyžívat ve vyhrocené fyzičnosti či vyobrazování špíny a bolesti na hraně naturalistického extrému a splatstickové grotesknosti, je to tuze zábavná podívaná. [projekce na filmovém trhu v Cannes] ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Chlap se probere v toi toice s rukou propíchnutou roxorem a telefonem zaparkovanym ve sra*kách. A pochopitelně ho tlačí čas, takže ven se potřebuje dostat stůj co stůj. Mohla to být adrenalinová hříčka utopaná v krvi a hovnech a asi to tak bylo i zamýšleno, ale to by se musel režisér vejít do hodiny. Takhle to bylo až moc rozplizlé a přes veškerou snahu i málo intenzivní. Ale špatné to není, to zase ne. Herec v hlavní roli byl fajn, pár chuťovek se tu najde a Rinker obecně ukázal, že v něm něco je. Tak uvidíme příště. 55% ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Hovnoman v akcii, sťaby syn generála Macka, chvíľu to celkom bavilo, potom sa to už nejak začalo opakovať a aby nebola celkom nuda tak furt tam nejaké železo prejde telesnou časťou, takže divák ostáva v strehu. Film ako keby kombinoval 127 hodín a Pochovaný zaživa tým absurdným až groteskným spôsobom. Gedeon Burkhard vo svojej role má byť vtipný záporák, no miestami prehráva. Striekance krvi sú tu jednoznačne prekrývané vejárom rozmetaných sračiek, takže ani horor, ani komédia, len smrad. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Podle zdejší květnaté a šťavnaté anotace to vypadá na pořádný námrd. Ale největší námrd je nakonec ona anotace, protože film samotný slibuje víc, než posléze nabídne. Tedy ne že by to byla úplná středoproudovina, to zase ne, ale čekal jsem něco mnohem bizarnějšího, drsnějšího, nechutnějšího... i vtipnějšího, humor se postupně někam vytratil. Nejlepší je asi začátek (slibný rozjezd) a potom ještě scéna protahování roxoru rukou. Jinak jde o komedii víc nevtipnou než vtipnou, jejíž černý humor je příliš krotký, žádný úlet do sfér nechutna a nevkusna se nekoná. Na rozdíl od tohohle brutálního gagu, na který jsem si při filmu samozřejmě několikrát vzpomněl. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (2)

  • Film bol natočený vo Frankfurte nad Mohanom (Nemecko). Natáčanie trvalo od 1. marca do 31. marca 2021. (Arsenal83)
  • Na produkciu filmu boli použité 4 mobilné toalety. Vzhľadom na obmedzený počet dostupných toaliet sa natáčanie uskutočňovalo väčšinou v chronologickom poradí a ďalšia toaleta sa použila až vtedy, keď tá predošlá bola už úplne zničená alebo nepoužiteľná. (Arsenal83)

Reklama

Reklama