Režie:
Gareth EdwardsHudba:
Hans ZimmerHrají:
John David Washington, Madeleine Yuna Voyles, Gemma Chan, Allison Janney, Ken Watanabe, Ralph Ineson, Marc Menchaca, Sturgill Simpson, Amar Chadha-Patel (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Uprostřed války v budoucnosti mezi lidskou rasou a silami umělé inteligence je Joshua (Washington), zocelený bývalý agent speciálních jednotek, který truchlí nad zmizením své ženy (Chan), naverbován, aby vypátral a zabil Stvořitele, nepolapitelného architekta pokročilé umělé inteligence, který vyvinul záhadnou zbraň s mocí ukončit válku... a lidstvo samotné. Joshua a jeho tým elitních agentů se vydávají přes nepřátelské linie do temného centra území okupovaného AI... jen aby zjistili, že zbraň, která má zničit svět, je AI v podobě malého dítěte. (Falcon)
(více)Videa (6)
Recenze (430)
Creator měl být Sci-Fi náloží roku, ale samotný výsledek byl pro mne téměř nesledovatelný, trpěl jsem neskutečně. Gareth Edwards zkrátka natočil film, který ve mne svým stylem stále evokoval mnou nenáviděné Star Wars. Jsem tak trochu doufal, že to bude něco ve stylu Dne nezávislosti, akorát UFO nahradí umělá inteligence, ale to jsem se krutě mýlil. Film na mne působil dojmem, že při 40 uběhlých minutách, jsem stále nevěděl, co se děje, žádný seznámení s postavama ani zápletkou, zkrátka se střídá scéna ze scény, ale divácké zaujetí nula. To je jak bych si pustil 6 díl random seriálu a mým úkolem bylo se zorientovat v ději. Washington mě tu absolutně nebavil a ani zbytek postav nezaujme, akce je o ničem, přišla mi být dětská a nevzrušivá. Nic epického, žádný wow moment, žádné napětí ani atmosféra, prostě se tam něco děje a mě už to od půlky filmu bylo celkem jedno, chtěl jsem jen konec. Nakonec jsem rád, že jsem nešel do kina, nudnější Akční Sci-Fi jsem snad neviděl. Zklamání roku. 3/10. ()
„TO DÍTĚ NÁS SPASÍ…“ Vzpomeňte na všechny ty parádně udělaný sci-fi a tohle si k nim klidně přidejte. Pak se uklidněte a vybavte si všechny ty sračkoidní příběhy, který vás po jakýmsi očekávání, pěkně nasrali. A stvořili jste „The Creator“… Problém bude v Garethovi Edwardsovi, ze kterýho se (zřejmě) filmovej všeuměl nestane. (Ne vole, ani díky spolupráci s Weitzem…) Ale vlastně i to je kumšt… dokázat za ty prachy vytvořit film, nevzbuzující žádný emoce. P.S.: Ten vizuál je fakt zajímavej, kvůli němu dám 3*!/// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Aby film získal atmosféru klasických hollywoodských eposů, jako třeba „Ben-Hur“ (1959), rozhodli se filmaři natáčet v ultraširokoúhlém poměru stran 2,76:1. 2.) Natáčelo se také filmařskou metodou zvanou „Guerilla filmmaking“. To znamená, že se točí v malejch týmech, s omezenejma rekvizitama a využívají se jakékoli dostupné zdroje, místa a vybavení. Často se točí bez povolení k natáčení. Díky tomu se film, který by jinak stál 300 mil. USD, podařilo natočit za miliónů 80. 3.) Thx za titule „Vojtěch Kostiha“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Vizuál a triky sú vydarené. Lepšie ako vo väčšine súčasných digibordelových blockbusteroch. Akcia je ale len priemerná. Najhoršie dopadol príbeh. Edwards za mňa točí totálne nezáživné filmy a a tentoraz som si neobľúbil ani jednu postavu ani vďaka hercom. Ani záporáčka Allison Janneyová sa príliš nepredviedla. Celkovo som sa strašne nudil. Nikdy viac. 4/10. ()
V prvních minutách jsem byl nadšen. O 100 minut později jsem chtěl, aby to co nejdřív skončilo a nikdo už nic neříkal a nedělal. Působivá vizuální stránka a nápaditý worldbuilding ve službách zápletky, která je naprosto triviální a špatně vyprávěná (něco se zjevně zásadně přestříhávalo), ale tváří se jako kdyby šlo o bůhvíjak filosofické dílo. ()
[80%] Viděno v kině. Trailery mě docela nalákaly, ale pořád pro mě tento STVOŘITEL nebyl na seznamu mých očekávaných filmů, na kterých jsem chtěl zajít na velké plátno. Nakonec jsem vyrazil, holt jsem zatím stále věrný kinům. Takže bez nějakého okecávání mě Stvořitel ve finále dost příjemně překvapil. Je teda pravda, že prvních cca 30 min bylo pro mě dost matoucích, nějak jsem nevěděl, co si mám o filmu myslet, jenže pak jsem se do toho už zabral a ten zmatený úvod jsem poté nějak přijal. Není to tak uhlazené jako Terminátor či jiné sci-fi filmy jako je Blade Runner atd, zde má svůj, řekl bych drsnější a realističtější pohled na budoucnost, kdy válčí roboti s lidmi. Chvílemi jsem si říkal, že to snad musí být Rko, ale dobrý. Akce je zde rozložena po celém filmu, chvílemi je opravdu dobrá a je jí hodně, ke konci spíš až moc, ale nevadí. Hlavní herec J.D.Washington mě zde bavil tak akorát, postupem času jsem si ho i získal. Stejně tak i zbytek herců. Hudba od Hanse Zimmera zde byla taková obyčejná, ke konci víc gradovala, ale postačila. Ten vztah mezi hlavním hercem a tou robotkou se vyvíjel docela slibně a v posledních scénách jsem i nějaké ty emoce ucítil, ne že ne, jak tu někteří píší, že je to chladné a bez emocí - to bych se hádal. Spíš jako celek je to chvílemi zmatené, určité úpravy bych zde provedl, jinak si nemůžu stěžovat. Od začátku jsem měl trochu problém to celé pobrat, ale pak už to šlapalo jak hodinky. Za mě je to docela ambiciózní a nevšední počin. Těším se na další vidění. A rozhodně bych se neubránil pokračování, i když pochybuji, že nějaké vznikne. PS: Ti policejní roboti - to byla opravdu libovka. 😉 ()
Galerie (53)
Zajímavosti (14)
- Garethu Edwardsovi se za pouhých 86 milionů amerických dolarů podařilo vytvořit vizuál srovnatelný s nejdražšími produkcemi od Disneyho. Celá produkce jím byla autorsky podchycená a optimalizována od prvního do posledního detailu. Od volby reálných epických lokací (bylo jich přes 80, nemuseli je tak dotvářet digitálně), přes volbu kamery (malá „prosumerská“ Sony FX3), přes malý agilní štáb, až po fakt, že film nejdřív sestříhali a teprve potom do něj dokreslovali drahé efekty. Zamezili tak drahé práci na nepoužitých záběrech, která byla v té době příznačná pro Marvel a Lucasfilm. (Farley)
- „Nirmata“ znamená „Stvoriteľ“ alebo "Tvorca" v hindčine. (Arsenal83)
Reklama