Režie:
Alex HerronScénář:
Thomas MoldestadKamera:
Sjur AarthunHudba:
Alexander AndresenHrají:
Alicia von Rittberg, Herman Tømmeraas, Ellen Dorrit Petersen, Kalle Hennie, Morten Holst, Bjørn Myrene, Clarence Smith, Maria Alm Norell, Stig Ryste Amdam (více)Obsahy(1)
Mladá americká vysokoškolská studentka se tajně vydává do Norska, aby vypátrala své rodinné kořeny. Byla nalezena jako nemluvně na hřbitově s obráceným křížem na krku. Teenagerka se vydává po této stopě a pomocí satanského symbolu se dostává stále blíže k pravdě. Její pátrání však ztěžují noční můry a vidiny, které ji neustále nabádají k útěku, dokud ještě není pozdě. (Vertigo International)
(více)Videa (2)
Recenze (22)
Satanismus, black metal, prastaré rodinné klany, křesťanský fundamentalismus, duchové a chladné norské příšeří. Sic každý tento element má již nejméně jednoho svého prvotřídního filmového zástupce, nemusí to hned znamenat, že tu není prostor pro další žánrovku, co s těmito nebo s nějakým z těchto témat bude dobře pracovat. Leave je však šílené neuhlídaná bída už jen v takových těch základních aspektech jako je střih, herectví nebo alespoň vnitřní logika. Jsem přesvědčený, že patálie s duchem byla dodělána až potom, co se zjistilo, že celé to pátrání nezajímavé holky po svých kořenech vůbec nekope, protože tam působí tak nějak zbytečně navíc. ()
Buchta v hlavní roli je sympatická sice až na druhý pohled, ale hrát umí dobře. A příběh mě hodně bavil, je příjemně nekomplikovaný, seversky ponurý a dvacet minut před koncem přinese nečekané překvapení. A mimochodem zaslechl jsem, že tenhle scénář protlačila do Hollywoodu tamní vlivná rakouská lobby, to aby už na starém kontinentu nebyli za ty divné a úchylné jenom Rakušani, ale taky někdo jiný. A smůla padla na Nory. Ano, i v Norsku jsou pošahané famílie. A tamní sklepy by taky mohly leccos vyprávět. ()
Vždycky jsem u vytržení, když si někdo přečte v popisku slovo horor, a čeká, že budou lítat střeva. Tohle je chladnej severskej thriller ( a trochu drama), kterej mě osobně hodně bavil. Sympatická hlavní hrdinka pátrá po svejch rodičích. Je to opředený tajemstvím, zahalený do severský mlhy. A příběh slušně graduje. Líbilo. A chválím. 80%. ()
Američanka pátrá v Norsku po své rodině. Jako horor bych film úplně nevnímal, v rovině mysteriózníhop dramatu řízlého thrillerem film obsotjí. je to hezky natočené, příjemně zahrané a něco do sebe měla i sychravá severská atmosféra. Problém je předvídatelnost. Ve chvíli, kdy se na scéně objeví všichni Norové, není problém si je roztřídit a je takřka nemožné se splést. No a pak už se jen čeká na to, až se všichni projeví. Je tu sice jedno překvápko, které asi nikdo nečeká, ale tím se vlastně nic moc nemění. Ale to čekání na nevyhnutelné nenudilo a i když se několik bílých míst našlo, dohromady to celkem slušně fungovalo. Na jedno podívání je to OK. 60% ()
Nórske prostredie už sám o sebe ponúka určité výhody pre režisérov, ktorých chcú točiť v žánru hororu/thrilleru. Leave je mixom spomínaných žánrov, kde v dominantnej časti príbehu sú spíš prevahe soft hororové prvky. Až samotný záver je blízko k thrilleru, pri odhalení veľkého rodinného tajomstva. Škoda za tých pár závažnejších chýba na konci (Ako sa dostal otec Huntera do podzemného priestoru, keď stále bol „uzatvorený“ na psychiatrii?), nehovoriac o pomerne rýchlom ukončení postupne budovaného príbehu. Debutujúci režisér Alex Herron nejde na to zle, ale v závere jeho snaha byť nápaditý a viac šokujúci už stráca dych. Osobné hodnotenie: 66% (**) ()
Reklama