Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tragická smrt kluka na sídlišti Athena vyvolá otevřenou válku, ve které se nejvíc angažují jeho starší bratři. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (119)

Devadesát Dva 

všechny recenze uživatele

Tvorbu Romaina Gavrase sleduju už nějaký ten rok a tak pokaždé, když konečně něco vyplodí, nemůžu si to samozřejmě nechat ujít. Jeho estetické a sugestivní pojetí násilí mě bavilo už v hudebních videoklipech, co natáčel dříve. 'Athena' vypadá námětem jako vystřižená pro řecko-francouzského filmaře, ale víceméně, i přes intenzivní close-upy a dlouhé záběry z prostředí chaotických bojů, kdy z důvodu smrti jednoho kluka, jsou vyvolány bouře nepokojů, nejen ve vyobrazené části tohohle filmu, ale po celé Francii, se jen pachtíme do složitého vztahu dvou bratrů zemřelého chlapce, přičemž každý stojí na opačné straně. Nebudu lhát, tempo je mnohdy tak intenz, že vás to fakt nenechá nudit, ale zároveň je to jaksi mdlé, do hloubky, do obsahu, působí to hrozně prvoplánovaně, klouže to tak nějak po povrchu, i když to nepostrádá emoce, jenže člověk jakoby "měl fakt málo důvodů, aby mu mělo záležet na jakékoliv z postav" ale je zajímavý, že hned dva francouzský filmy takhle po sobě a vyobrazuje to Francii jako jakýsi ghetto bující revolucí proti establishmentu. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Po takové pecce jako byla Les Miserables je těžko být pak spokojen s dalšími filmy, které jsou prostě o level níže. Kvalitativně zdaleka nedosahuje na výše zmíněný (pro mě už kult tohoto žánru), a tak i přestože nemohu říct, že by se mi Athena nelíbil, nemůžu být na druhou stranu ani naplno spokojený. Průměr. ()

Reklama

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Athena od Romaina Gavrase je doslova BOMBA.  Pouliční nepokoje a občanská válka ve Francii. Úvodní dvanáctiminutová jednozáběrovka, po které přišel titulek filmu, si vysloužila vřelý potlesk celého sálu. Když to skončilo, chtěla jsem to vidět znovu. A znovu. A znovu!   Zatím nejlepší film letošních Benátek, které mají v programu (jako vždy) samé pecky. Dejte mu okřídleného lva. Minimálně za režii. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

První část je vysloveně luxus a film mě vcnul do absolutní bitvy mezi poldama a lůzou, tedy vlastně chudákama co přišli z jiných zemí a velmi si váží azylu v Evropě, ctí zákony, naše hodnoty a snaží se vrátit společnosti jejich velkorysost. Druhá část byla o postavách a úplně nudila. Hledal jsem na tom sídlišti jestli neuvidím v záběru pani Merkel nebo jiný politiky co nám říkají, že my máme být tolernatní k těm co do Evropy příjíždí na člunech a sžít se s nimi, člověk by řekl že mluví ze svý zkušenosti a ejhle nikoho takovýho sem tam neviděl, já zapoměl že oni to říkají ze svých luxusních sídel, mercedesů a velkých prosleklených budov hlidaných armádou, to pak jo, určitě vědí o čem přesně mluví. Svět nedopadne dobře, jen doufám, že já si to stihnu odžít ještě v realitvním pokoji. ()

BROKEN_ 

všechny recenze uživatele

O tomto filmu jsem viděl videa na instagramu, jak se natáčel a pokaždé jsem si říkal, když jsem to viděl, že to vypadá hrozně dobře. Teď po zhlédnutí můžu říct, že je to jeden z nejlépe natočených filmů roku. Je to napínavý, atmosférický dílo z Francie, kde možná chybí lepší postavy a lepší scénář. Jenže tady se hodně hraje na formu před obsahem. Ve většině natočeno bez střihu a to na filmech extrémně miluju. Do toho podmanivý soundtrack. Finále se proměnilo v drama a celé to končí drsně.... na konci jak najely titulky jsem musel vydechnout. Je to povedený film a pokud máte rádi napínavé filmy a do toho rádi sledujete kvalitní filmařinu, tak Atheně dejte šanci. 7,5/10 ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Film so stopážou 97 minút sa skladá len zo 163 záberov, pričom najdlhší má vyše 10 minút a najkratší až 7 sekúnd. (Biopler)
  • Režisér Romain Gavras o snímke prezradil: “Som polovičný Grék, formovala ma antika, kultúra týchto príbehov, ktoré mi odovzdávali otec a strýkovia, ale dôvod, prečo som sa rozhodol nakrútiť novodobú antickú drámu, nie je taký priamočiary. Fascinuje ma symbolický význam antickej tragédie, jednota miesta a času, spôsob presahovania reality. Chcel som sa mu priblížiť, previesť ho do filmových obrazov a vytvoriť pohlcujúci zážitok. Athena sa môže odohrávať kedykoľvek, v minulosti alebo v budúcnosti. Za každou vojnou sa skrýva manipulácia a lož. História sa opakuje, od trójskej vojny až po súčasnosť. V pozadí vždy stoja sily, ktoré živia konflikt a konflikt živí ich. Vedia, že keď je bolesť priveľká, hnev oslepuje myseľ, mení sa na násilie. Ak je národ krehký, neistý, ľahko sa nechá zatlačiť do priepasti.” (Biopler)
  • První scéna se natáčela jako poslední, a to kvůli náročnosti celé sekvence. Skládá se ze sedmi různých záběrů, které byly v postprodukci spojeny dohromady, aby vytvořily dojem nepřerušeného desetiminutového záběru. (BMW12)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno