Scénář:
Mari OkadaKamera:
Andrew RitchieHrají:
Craig Robinson, George Takei, Anna Akana, Brittany Ishibashi, Tantoo Cardinal, Archie Yates, Charlet Takahashi Chung, Seth Carr, Mijuki Sawaširo (více)VOD (1)
Epizody(4)
-
Onarina síla kuši (E01)
-
Mocní hromovládci (E02)
-
Pravda (E03)
-
Východ Démonického měsíce (E04)
Obsahy(1)
V mystickém světě japonských bohů a duchů vyrazí odvážná holka ve stopách svého záhadného otce, aby objevila svoje skutečné schopnosti. (Netflix)
Recenze (3)
Obsahem by to chtělo být modernější a dětem přístupnější variací na Princeznu Mononoke a formou by to chtělo napodobit Příběh hraček, ale ta kombinace obojího je hrozně nedomyšlená. Stejně jako většina dějových zvratů, jejichž nesmyslnost ani nemá cenu rozebírat - stačí se jen podívat, že za scénářem stojí Mari Okada. Jsou tu bohužel skoro všechny její typické trademarky, především časté zmatené a nelogické jednání emočně labilních postav, tady ještě navíc vylepšené o některá Netflix klišé (ten finální mindfuck vážně skoro bolí). A to jsem jakožto obrovský fanoušek japonské mytologie a současně dětských dobrodružně laděných příběhů prakticky ideální cílovka. ()
Našel jsem na Netflixu skvost, na který píšu na ČSFD úplně první recenzi, wtf ?! Odpadlíci z Pixaru si založili studio Tonko a tohle je jejich první větší pokus a hned je to audiovizuální skvost. Možná někomu nesedne animace, která působí jako kombinace stop motion a klasického 3D animáku, já si po chvíli zvyknul a má to přenádherné obrazy, které bych si chtěl přes PrintScreen pověsit na zeď. Vypadá to jako něco, co je od Miyazakiho, ale není to od něj. A vsadím boty, že se mu to musí strašně líbit a zamačkává u toho slzy dojetím. Celé to vychází z japonské mytologie se kterou si to příjemně hraje a twistuje. Jsem absolutně alergický na to, když mi animáky cpou nějaká poselství a myslím že tady by se všichni mohli učit, tak se to dá podat příjemně a nenásilně. V podstatě velmi nechápu, proč to někdo rozdělil do minisérie a nedal to jako celovečerák, protože by to úplně v klidu bylo na animované Oscary. Doufám, že si tu za chvíli přečtu, jak se to líbilo Durovi a jeho dceři, protože tohle je přesně ten materiál, kde si dítě najde hravou dětskou poetiku a dospělák něco víc. Byl jsem okouzlen a studio Tonko budu sledovat. Snad nám tu roste druhá Laika, protože něco mezi původním Pixarem a Ghilbi by mohlo fungovat! 9/10 ()
Vizuálně to působí jako stopmotion, tak daleko se dostala technologie. Dokáže nám naservírovat něco, co vypadá hand made, jde z toho neskutečná péče, postavičky jsou roztomilé jak plyšáci na poličce mojí neteře a k tomu neskutečně příjemné a útulné prostředí. Do toho nádherně citlivě předaná témata jinakosti a eko. Netflix mě občas velmi mile překvapí a nejčastěji se to stává u animáků. Bravissimo! ()