Reklama

Reklama

Film sleduje “dlouhý život ikonického podnikatele, od výroby traktorů na začátku jeho kariéry, přes vytváření vojenských vozidel během druhé světové války až po navrhování a výrobu automobilů Lamborghini, které v konečném důsledku definovaly jeho hluboký odkaz”... Příběh se odehrává  na pozadí poválečné Itálie a odráží složitou proměnu jeho vlasti. Lamborghini začínal skromně výrobou traktorů, během druhé světové války se věnoval vojenským vozidlům a když navrhl a začal vyrábět  automobily Lamborghini, jeho jedinečná genialita z něj udělala skutečnou ikonu automobilového průmyslu. Nechvalně proslulá byla jeho rivalita s Enzem Ferrarim. V osobním životě však zažíval citový zmatek, vášeň, romantiku i tragédii.. (JOJ Cinema)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (46)

kenkaku 

všechny recenze uživatele

Prostě debilita. Jako záběr na Ferruccia (cca) rok před smrtí s vyráží někoho komu je o 20 méně je (bez viditelné maskérské práce) prostě debilita. To samé ten záběr s Enzem… tahle umělecká kokotina stála u mě film hodnocení prakticky aniž by začal. A co je horší, film byl v polovině a děj se nezmohou na víc, než na první prototyp roku 1948. Prakticky většinu času se řeší rodinné vztahy s bratrem. Pak poskočíme do roku 63 a… konečně se (malinko) začne něco dít. Na scénu přijde Bob, první konflikt s Enzem a zrod 350GT. Na závěr se nabízí srovnání s jiným filmem… Lambo z tohoto duelu vychází hůř. Není to vyloženě špatné. Jen ne tak dobré. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

na tohle sem se jako fanoušek všeho kolem aut docela těšil, i když bylo jasné, že nepůjde o žádný velkofilm. Bohatě by mi stačil dobrý film o Lamborghinim a to bohužel tenhle sterilně, tuctově a po většinu času nudně natočený životopis není. Grillo v jedné z mála vážnějších rolí kdy navíc ani nemusí nikoho mlátit je fajn, vizuální stránka je ok a auta jsou nádherná, akorát to nestačí a i když je stopáž velmi střídmá, je to mnohem víc nuda než cokoliv jiného. Doufám, že "Enzův" film dopadne lépe...40% ()

Reklama

majo0007 

všechny recenze uživatele

Aj takto sa dá dojebať film... a premárniť šancu v troch etudách.... Tomuto filmu proste chýba všetko, aby si ho niekto zapamätal - americká action a európska romantic... Aspoň že z Ferrariho urobili kokota (tá karikatúra jak mrdá býk koňa na autosalóne v Ženeve bol asi najlepším zážitkom z celého filmu) a z traktoristu miliardára. Film pobaví, na druhú stranu nechápem ten PRIJEBANÝ anglický jazyk s talianskym akcentom (tak buď to urobíme taliansky s titulkami), alebo jak pre kokotov, čo nevedia, že sa celý film odohráva v Taliansku tam nadrbeme komplet english (ono totiž je ťažko pochopiť, že nejakí kukuriční farmári z nejakého UmbriaDelCambriaCorleoneTuscany plynulo speak english). Odporučiť... já som to bez nehody dopozeral a v garáži Lambo nemám (ale budem mať - až našporím na hlinené prasiatko). Tomu filmu proste nejaký ten "gasoline drajv" esencia chýba.  Dávam suchých 3, pretože ma to bavilo, ale je to hodne odfláknuté, z toho sa dalo vyťažiť viac! Ináč, nenechajte si pred titulkami ujsť diabolsky vrčivé zábery na žltú MIURA a jej taxametre (v Múzeu moderných umení ho vystavovali ako najkrajšie auto na svete). ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Nie je to také dobré, ako napríklad kopu iných životopisných filmov, ktoré rozprávajú príbeh o slávnych a rýchlych autách (napr. Ford vs Ferrari). Je to skôr o prvom postavení auta. A nie hoci akého ako už názov napovedá. Takže strhujúce preteky nečakajte. Je to skôr dráma, kde Frank Grillo hra prekvapivo hlavnú rolu a hrá ju celkom dobre. Bavila ma aj táto nízko rozpočtová verzia, ktorá je celkom krátka a rýchlo to ubehne, takže sa človek moc nenudí, no v rukách Rona Howarda (Rivali) by to bolo určite oveľa pútavejšie. 65% -3* ()

luka4615 

všechny recenze uživatele

Na tento snímek jsem se jako vášnivý petrolhead velmi těšil, byť mi bylo hned jasné, že o žádný precizní velkofilm opravdu nepůjde. Očekával jsem komorní životopisný snímek o vzniku jedné z nejznámějších automobilových značek, který poodhalí roušku zákulisních machinací a zčásti rozkryje osobnost Ferruccia Lamborghini. Je tedy vážně velká škoda, že Lamborghini je ve finále velmi nudně načrtanou freskou, po níž jakékoliv hlubší emoce jednoduše "stékají" mimo záběr. Celý snímek je i přes svou střídmou stopáž podivně roztěkaný a odtažitý, takže si k postavám zkrátka nedokážete vypěstovat ani náznak jakýchkoli sympatií. Jedinými pozitivy zde tedy pouze zůstávají nádherná auta a Frank Grillo, jehož bych chtěl v podobně laděných vážných rolích vídat mnohem častěji. Avšak ani tyto atributy opravdu nestačí ani na průměrnou podívanou. Je to zkrátka škoda. „You buy a Lamborghini when you are somebody.“ ()

Galerie (102)

Zajímavosti (6)

  • Během závodu Terra Dei Motori v roce 1948 jsou Ferruccio (Frank Grillo) a Matteo (Matteo Leoni) těsně sledováni vozem Mercedes Benz, ale na některých detailních záběrech za nimi žádný vůz není. (Johnny.ARN)
  • V závodě mezi Enzo Ferrarim (Gabriel Byrne) a Ferruccio Lamborghinim (Frank Grillo) jede Ferrari v automobilu Ferrari Mondial z roku 1982 a Lamborghini v automobilu Lamborghini Countach z roku 1985. (sQelle)
  • Když se narodí dítě Clelie (Hannah van der Westhuysen) a Ferrucciovi (Frank Grillo), je vidět, že má dokonale zahojený pupík, když ho lékaři vyzvedávají. Takto by žádný pupík u právě narozeného dítěte nevypadal. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama