Reklama

Reklama

Nechoď klepat na dveře

  • USA Don't Come Knocking (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Howard Spence (Sam Shepard) pamatuje lepší dny. Býval oblíbeným westernovým hrdinou, ale teď už se objevuje jen ve vedlejších rolích žánru, který už není tak populární jako dřív. Pocit neuspokojení a osamělosti často utápí v alkoholu a se ženami už na tom také není tak dobře, jako býval. Když se od své matky doví, že má možná někde potomka, upne se k myšlence, že jeho ivot nemusí být tak prázdný, a vydá se hledat svého syna či dceru. Cestou po stopách minulosti narazí na Doreen (Jessica Langeová), kterou kdysi miloval a opustil. Doreen má syna Earla, který jí zbyl jako vzpomínka na jejich lásku. Ale k Howardovu úžasu se nezdá, že by bývalá milá, a tím méně jejich syn stáli o návrat ztraceného otce. Nebýt dívky Sky, která se trochu záhadně objevuje a zase mizí a která projevuje pro Howarda víc pochopení než prchlivý Earl, asi by Howardovo pozdní pokání skončilo fiaskem. Ještě k tomu má v patách Suttera (Tim Roth), který je rozhodnut, že Howarda přiměje vrátit se na natáčení, z něhož utekl. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (60)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

It was shot right around here, wasn't it? / Right here. Yep. / Must have been really exciting. / For about five minutes. And then "real life" came back and took its place. / I think I like the movies better. / Than what? / Than real life. SPOILERY Nechoď klepat na dveře šlo do kin ve stejném roce jako Jarmuschovy Zlomené květiny. Zatímco postarší vyšeptaný IT odborník Billa Murraye pátrá po jediném potomkovi u většího počtu potenciálních matek, vyšeptaný filmový kovboj Sam Shepard objevuje na cestě za jedinou ženou překvapivě více potomků. K tomu náladu podobného vlastní i cizí znechucení maskulinitou, jíž donedávna všichni oslavovali mimo jiné v jeho westernech. Zapletení se v zapadákově jménem Butte (aby to bylo naprosto jasné, kdybyste si neráčili všimnout) připomíná i Doktora Hollywooda, pixarovská Auta (včetně úctyhodných veteránů, čoudících 12 gpm), jakož i další filmy oslavujících prostřednictvím hrdinů 'většího' světa kouzlo toho, co se ve Státech považuje za venkov (sídla okolo 50 000 obyvatel). Hlavní přidanou hodnotou je ovšemže Wenders, laskající zamilovaným evropským okem nejprovařenější emerické motivy tak panicky nestoudně, jak by si to žádný domorodý tvůrce nedovolil. Nevtíravě snivá toulavá kamera Wima Wenderse svléká pro ostřejší konfuzi starého a nového Západu koní, kasin a neonů vše, i tu děravou berlínskou punčochu - a ta místa zčistajasna vypadají opravdověji než tomu bývá v amerických filmech. Kam se poděla úžasná Sarah Polley? Germany loves new Jessie James. ()

Jellini 

všechny recenze uživatele

Krátce po skončení filmu to samozřejmě na plný počet nevydá. Film je místy trochu zmatený a snad i formálně nevyrovnaný. Jakoby se rozhodoval mezi dvěma polohami (možná ještě i ve střižně). Navíc jsem si po celou dobu sledování představoval, jak by námět mohl být zpracovaný na vážnou strunu, v duchu dřívějších Wendersových filmů ze 70. a 80. let. Ale nechť.. vlastně je to spíš Shepardovka než Wendersovka, a pár hodin po dokoukání už v hlavě zůstává z filmu jen to lepší - především ta (vlastně nečekaně) oddychová nálada a příjemná jednoduchost děje i všech (!) postav. (Možná by si každý "lepší" režisér měl někdy zkusit natočit "své" téma řekněme s odpočinkovým přístupem, ne-vážně. Výsledky by mohly stát za to.) ()

Reklama

Sofia 

všechny recenze uživatele

Pomalu plynoucí film, který vás zaujme, jen když přistoupíte na Wendersova pravidla - nehledat v něm žádné převratné zvraty, ale jen si užívat atmosféru, krásnou kameru a dobrou hudbu. Pár dnů ze života jednoho stárnoucího kovboje, který se nechtěně setkává s několika hříchy svého nezřízeného života. Mě film potěšil a pohladil :-) ()

Honza dAve 

všechny recenze uživatele

Don't come knocking je vynikající mix mezi psychologickým snímkem o vztazích a "westernovou" road movie s úžasnými scénami z amerického Středozápadu. Divák objevuje nejen rozpolcené pocity stárnoucího herce-playboye, ale i atmosféru tamních maloměsteček a nádherné přírodní scenérie. Wenders a Shepard všechno zmákli na výbornou - scénář, psychologii postav, hudbu, i kameru. Sam Shepard hraje výborně a Fairuza Balk je ve své vedlejší roli perfektně tragikomická :-). A jestli to má happy end, nebo ne ... tak to ať si každý domyslí sám :-) . Dávám 4,5 * zaokrouhleno nahoru. ()

conery1 

všechny recenze uživatele

" Je samotár, čo stratil lásku svoju. Teraz spomienky mu krvou kolujú. Aj keď sa pred ním schováva, na dosah ju má. Samotár prišiel o lásku svoju, že samotár je si zavinil sám. Láska nie je ani vojna ani hra. Má tiene na duši, ako ich zaplašiť netuší. Že tak skončil, zavinil si sám ". Prvé sekundy príbehu ubehli a hneď som vedel, že pozerám na Wimove dielo. Kamera, hudba a muž utekajúci pustatinou pred...a hľadajúci....( pustatina je podľa mňa paralela na Ježišových 40 dní v púšti, kde opovrhol lákadlám tohoto sveta a vybral si " iné " hodnoty ). Príbeh o mužovi, čo napravil to, čo napraviť mal. " Stále som na teba myslela, pozerala staré fotky... jazdila som ti prstom po tvári, skúmala tvoje ruky pod lupou, hľadala žily, kĺby. Nejaké vodítko. Pozerala na seba do zrkadla, premýšľala. Hľadala aspoň zášklb oka, vrásku okolo pier. Čokoľvek, aby som to nechala. Na nič som neprišla. Vždy to zostalo na pol ukryté. A teraz si tu priamo pred mnou...Jeden z mojich naj filmových zážitkov. ALE KLOBÚK VÁM NEDÁM. MÁM HO UŽ TRIDSAŤ ROKOV. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (1)

  • Fotografie matky Sky je fotografie opravdové matky její představitelky Sarah Polley, herečky Diane Polley, která zemřela v roce 1990. Diane byla velkou fanynkou Sama Sheparda, který ve filmu hraje otce Sarah. (..Lucas..)

Reklama

Reklama