Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (1 647)

plakát

Rafťáci (2006) 

ŘEKA KDE SE KAŽDÝ UDĚLÁ Tlak na [první] zasunutí není problém, který by šlo označit za nepatrný. Nikdy jsem neopovrhoval filmy, které se omezují na jeho řešení. Janák ohleduplně zahrnuje do problému i starší diváky, kteří na rozdíl od mládeže mají možnost, ale schází jim důvod a logicky nahrazuje kvalitu nápadů jejich množstvím; je až neuvěřitelné, kolik brainstormingově 'doladěných' kravin se podařilo do stominutového filmu nacpat. Asi i proto je skutečně vtipné jen to, co bylo myšleno vážně - třeba angličtina Dana Bárty. Tohle fakt není Illustratosphere.... Když už vážně neví coby, nasadí chytajícího Dominika Haška nebo scénu nočního koupání skupiny později žádaných československých hereček Kerestešová, Křenková, Voříšková & spol. Uspokojivou degustaci filmu podmiňuje prokrvení těch správných orgánů. Smůla se mi lepí na pinďoura.

plakát

Nouzový východ (2008) 

I don't want to talk about the Wheelers any more.  Něco dobře situované Američany v dobách hojnosti trápit muselo, a tak se ryze lidsky trápili sami. Obsadit do filmu o manželství hroutícím se pod tíhou banality ty dva byl tak dobrý nápad, že se mu už nic dalšího - skvělé herecké výkony, dobré psaní, ani režie citlivá nenápadný půvab Američanů, nemohlo vyrovnat. A tak ty dva sledujeme a dochází nám, že na tom kusu dřeva plovoucím v chladných vodách Atlantiku 'nebylo' dost místa pro oba z velmi dobrých důvodů.

plakát

Vicky Cristina Barcelona (2008) 

Speak English!!!Woodyho představa o krásných městech, inspirativních sochách a útulných ateliérech, kde se víc šoustá než cokoliv tvoří; jeho představa o Evropě je rozkošná utopie a návštěva v ní potěší podobným způsobem jako repríza Tří oříšků pro Popelku - a je stejně realistická.Což možná někomu vadí, mně ale ne.Lepší by to bylo jen v případě, že by postavu španělského malíře 'hrál' Woody sám.Přidružená zpráva o nevyzpytatelnosti ženského srdce, efemérnosti lidských zásad a záměrů a turbulentnosti vztahů potěší, ale kdo by to vše neznal z první ruky hned po svých prvních cca 36 vztazích.Jemně pokrytecká Vicky Rebeccy Hall nabrala s přihlédnutím k charakteru představitelky na věrohodnosti.

plakát

Vražda v Londýně (2022) 

Do you, um, want a cup of tea? / Listen to me, Stalker. No one is ever going to take you seriously as a police officer if you act like a tea-lady, do you hear me? ... Milk and two sugars.Film Wese Andersona bez Wese Andersona nevyrobíte, i když použijete jeho casting, humor a zkusíte to i s vizuální poetikou.A i když v posledních filmech Wese Andersona je Wese Andersona solipsisticky příliš, zde bez Wese Andresona je Wese Andersona prostě málo.Aby byl povrchní film dobrý, musí mít perfektní alespoň ten povrch.Třetí hvězdička za Agathu Christie a Richarda Attenborougha jakožto 'postavy'.

plakát

Osm a půl (1963) 

Není to ani námět na avantgardní film, i když má všechny jeho vady. Tvořit se musí z vášní. A nikdo před Fellinim neřekl vášnivěji: nejde to. Co je absurdnější, než točit film o tom, že není chuť točit film? Psát recenzi. Lázeňské peklo, kritici krásně žvaní, sny se vtírají, děvky se svlékají, Guido kouří v páře ve formálním triumfu impotence.

plakát

Maminka a děvka (1973) 

Jednou v květnu ’68, v kavárně bylo narváno, a všichni plakali. Celá kavárna v pláči. Bylo to překrásné. ... Pustili tam slzný plyn. Z bezmála čtyř hodin poflakování mezi bytem Marie, Veroničinou nemocniční komůrkou, kavárnou Flore a kavárnou Deus Magots jsem si odnesl: 1)Pocit, že jsem s Alexandrem, Veronikou a Marií nějakou dobu žil. Což je s přihlédnutím ke stopáži filmu vlastně pravda. I s částečným odhlédnutím od patosu nové vlny, bez něhož nelze všechno to jen částečně chytré a zábavné intelektuální žvanění konzumovat, to nebylo výrazně špatné, ani výrazně dobré v žádném směru; věrné zrcadlení umění a života. Jean Eustache byl jedním z těch srdnatých tvůrců, kteří je schopen napsat a režírovat scénu poslechu celé písně Edith Piaf. Z vinylu, včetně pokládání desky na gramofon, bez střihu, pohybu kamery, švenku, pohybu herců. Opakovaně. 2)Chuť pustit si nějaké filmy od Kevina Smitha, jehož hrdinové vyznávají podobnou životní filosofii jako Alexandr a jeho kámoš, který ve čtyři samozřejmě nebude děla nic. I když nehulím, nedělám ve večerce, nedealuju a Hvězdnými válkami, jsou mi o něco bližší méně vážným pohledem na tento legrační svět. Volba asi padne na Mallrats; film, který 'zničil kariéru Shannen Doherty' nemůže být v jádru špatný. 3)Prozření, jak moc je saturnská osoba Jean-Pierre Léaud [s tmavými brýlemi a polodlouhými vlasy] podobný Bono Voxovi. Jelikož je film důsledně vystaven jako nedějová ilustrace nevyzpytatelnosti vztahů, opíral jsem se o to, co je v životě nejdůležitější: Kozy. A musím se tedy zřetelně vyslovit pro pětatřicetiletou 'maminku'. Jak jde o alkohol, tak se neztratím.

plakát

Nezvratný osud (2000) 

So who's next?! Magický determinismus, láska a smrt, John Denver (Rocky Mountain High) Trent Reznor (Into The Void) a biblický trik sebeobětování. Legrační 'prstící' film z časů, kdy se lidé méně báli úzkosti a tužidla na vlasy. Jestli chcete vidět skutečně nezvratný osud, podívejte se, jak dnes vypadají představitelé hlavních rolí.

plakát

Stůj, nebo maminka vystřelí! (1992) 

Mind you... breakfast is supposed to be the most important meal. Toho hejtu! Ruku na srdce, jsou jeho ostatní filmy o tolik lepší? Ve kterém z nich můžete vidět Stalloneho v obřích plenách? Říhajícího po opulentní snídani, usínajícího při maminčině ukolébavce? Osobně mi komediální období [posledních] akčních hrdinů (mezi něž ovšem nepočítám Dieselovy trapné pokusy o COKOLIV) připadá smysluplnější než mnohé méně výrazné akční klasiky. Než se všechny žánry prolnuly v postmoderním mišmaši post-Postradatelní. Největší borec: Alan Silvestri.

plakát

Lidský úděl 5.: Přeskočit smrt (1961) 

SPOILERY Nemůžu tomu uvěřit. Rudá armáda by netýrala civilisty. Kobajašiho série je monumentální nejen rozsahem, v 5.-6. části šťastně rozšířená o úžasné exteriéry vůči okupační armádě nelítostné čínské přírody, kvalitou zpracování a především záměrem, který se odhalí každému, kdo spolu-absolvuje všechny úseky cesty: prezentovat lidský úděl v jeho nelidské formě, válečnou mašinérii v jeho nenasytné nevybíravosti. Zprvu idealistický, dobře krmený a privilegovaný intelektuál nyní konzumuje šneky, potom odpadky a nakonec nic. Citáty filozofů nahrazuje rezavým řetězem a s oponenty nediskutuje, anýbrž zakrvácené topí v žumpách. Funkcionář, voják, uprchlík, vězeň, Kajiho kariérní růst se logicky završuje v ledové pustině lednového Mandžukua. Bože, buď milostiv ke všem, kdo to mají naživo. Vracím se domů. Už to není daleko.

plakát

Jak jsem balil učitelku (1998) 

How much money do you want? / $35,000, for the initial plans. / I'll give you 2,500. / Okay. Když chcete, aby nadaný tvůrce natočil skvělý film, nedávejte mu moc peněz. Dynamiku Andersonova Jules & Jim v prostředí soukromé / veřejné SŠ nepohání ani výtvarné piškuntálie, jak je známe z novějších počinů, nýbrž dynamika duelu nepravděpodobné figury nadšeného lepla s organizačním talentem, vizí a neodolatelným xichtem Jasona Schwartzmana, a standardně okouzlující figurou vyšumělého boháče s neodolatelným xichtem Billa Murraye. V roli trofeje krásná Olivia Williams. S náloží situační a verbální nerdovské komiky okázale lepší než technicolorová poušť (okolo) Asteroid City. I like your nurse's uniform, guy. / These are O.R. scrubs. / O, R they?