Obsahy(1)
V mlžných lesích Severní Ameriky pravděpodobně poslední rodina seskvečů, záhadný druh divokých chlupatých lidí, během jednoho roku podniká absurdní, epickou, zábavnou a nakonec i dojemnou cestu. Tito chundelatí a ušlechtilí obři bojují o přežití, neboť jsou neustále nuceni čelit proměňujícímu se světu kolem sebe. (Film Europe)
Videa (1)
Recenze (23)
Kdo by to byl řekl, že film bez dialogů o velmi živočišných zástupcích druhu yetti (Sasquatch, Bigfoot, chcete-li) bude tak lidský? Tahle artová hříčka z dílny bratří Zellnerů (a pod producentským dohledem Ariho Astera) nakonec není ani tak komedie – největší vtip filmu vážně spočívá v tom, že vůbec existuje, a že v něm hrají esa typu Jessie Eisenberg a Riley Keough –, jako spíš dokument nebo meditace. Je to o víc o tělesných projevech, nebo je to ekologické varování? Je to o souložení skoroopic nebo feministický flick? A můžete milovat film o primitivních chlupáčích? ANO! ()
Přiznávám, že ze začátku jsem filmu nějak nemohl přijít na chuť. OK většinou krásná příroda a v ní se potulující rodina Sasquatchů. Žádnej větší příběh to nemá. Jenže jak minuty běžely tak mě film začínal pohlcovat a bavit čím dál tím víc. Vše se naprosto zlomilo při asi nejnapínavější scéně s kládou. Od téhle chvíle si snímek naplno získal moje srdce. Je mi jasný, že tenhle kousek jsem neviděl naposledy a napodruhé si ho užiju ještě víc. Sasquatch Sunset má dobrej námět je to perfektně natočený a dobře zahraný. A hlavně k vyprávění tohoto příběhu není potřeba žádných slov. Chápu ale že pro někoho to může být nuda a o 💩. Ono to prostě nebude pro každýho. Myslím si, že tohle ocení spíš menšinový publikum. Ale rád bych se mýlil. Sice se divák možná u filmu i párkrát zasměje ale když se nad tím člověk zamyslí tak jde ve výsledku o hodně smutnej film. Poslední záběr je dokonalej. Tady asi nemůžu jinak než dát 5hvězd ()
Jasně, není to film pro každého, ale já jsem si to fakt užil. Skutečně filmový shitpost (neboli po česku sračkopost). Sledujeme 4 sasquatche, jednu ženu, dva muže a jedno dítě. Muži jsou v milostném trojúhelníku s ženou, žena čeká mimino a dítě má imaginárního kamaráda. Bigfootové už skoro vyhynuli a tak tahle malá skupinka má jen málo času než i ona přijde do styku s civilizací. Hlavní vtip toho filmu je jen to, že existuje. To je samo o sobě absurdní. Humor je většinou na bázi "tak stupidní až je to vtipný" a "tak nechutný, že je to vtipný". Jsou tam také nádherné záběry přírody a zvířátek. Nejvtipnější scéna asi, když naše rodinka objevila silnici, to byl asi jediný moment, kdy jsem se smál nahlas. Zellnerovi byly před pár lety ve Varech, kde měli retrospektivu. V té příležitosti jsem viděl jejich jiný film Kid-thing. Ten je taky dost černě/nechutně/stupidně vtipný, i když má dialog. Ten se ale na rozdíl od tohoto filmu odehrává více v realitě vidlákovského Texasu. Stejně jako naši yettiové tak ten film taky nevede k jasnému konci. Ale jo, bylo to fajn a nebránil bych se tomu to zkouknout znovu, ale s publikem které by to ocenilo. Asi na nějakém artovém festivalu, kde to půlka lidí bude milovat a půlka lidí bude se znechucením odcházet. ()
Zvláštní a chvílemi dost bizarní mix dramatu, komedie a survivalu ukazující rodinku sasquatchů a jejich každodenní počínání v průběhu roku. Námět je rozhodně originální a je jen na divákovi jestli na Zelnerovu hru přistoupí. Já zůstal někde v půlce cesty a ve finále mě nejvíc zajímalo jestli za těmi skřeky a maskami jsou opravdu Jesse Eisenberg a Riley Keough…60% ()
Národopisný dokument, kdy jakýkoliv jiný o jihoamerických indiánech z Amazonie by mi přišel zajímavější. Tedy alespoň do poloviny, pak se to začne lámat. O filmu je dobré toho moc nevědět, pak překvapí střet rodinky s jiným světem, která jako by z jiného světa i přišla. Zjišťování, co je k jídlu, mi přišlo podivné, když dva příslušníci byli dospělí, tudíž to by měli znát. Nejzábavnější scénka - s želvou, nejdramatičtější - s kládou. Trochu mi to připomnělo v jistých chvílích Boj o oheň, tohle je ale naturalističtější, i když v současném filmu asi nikoliv šokující (možná pro někoho ano). Permanentní touha po páření, vyměšování, co je zde ale spojeno se značkováním teritoria, pojídání rybích jiker, normální porod tak, jak probíhá u zvířat a střet s predátorem, co by nejspíše dopadl mnohem hůř. Muchomůrka červená je potvora, ale zvířata ji záměrně vyhledávají, tak nevím, zda by těmto bytostem natolik zamotala pajšl. Skupina Erasure vyvolává agresivní reakci...hm...zajímavé. Závěrečný obraz oceňuji jako jasnou alegorii pro současnou společnost. Velmi hezký vizuál - nádherná příroda, příjemná hudba. K filmu se ale už nejspíš nevrátím. ()
Galerie (19)
Photo © Bleecker Street Media
Reklama