poster

Jeho veličenstvo Minor

  • český

    Doba kamenná

  • Francie

    Sa majesté Minor

  • Španělsko

    Su majestad Minor

    (Španělsko)
  • anglický

    His Majesty Minor

Komedie / Fantasy

Francie / Španělsko, 2007, 101 min

  • B!shop
    **

    Annaud se musel zhulit jak prase, protoze tohle je fakt ulet. Navic nazev Doba Kamenna je dost mimo, sice tu je parta lidi co bydli v nakejch chatrcich z hliny, behaj obleceny jen v nakejch kuzich a sou to naky farmari, ale rozhodne se nejedna o dobu kamennou. Uz proto, ze se tu treba vyskytujou nejaky nymfy, satir nebo kentaur. Mimochodem satir je nejlepsi postava filmu, nadrzenej Vincent Cassel, kterej opicha vsechno od stromu az po kentaura je fakt perfektni. No ale jinak je celej film docela kravina, hlavni postava dutohlav Minor se dostava do tu vice, tu mene trapnejch situaci a pobavi to skutecne malokdy. Fakt nevim, co tim chtel Annaud rict, mozna, ze prase zustane prasetem, i kdyz z neho udelate krale.(19.2.2009)

  • Aelita
    ****

    Jeho veličenstvo Homo Sapiens. ___ V roce 2004 sedmasedmdesátiletý Gérard Brach, který již byl nemocný a postupně ztrácel schopnost mluvit, poslal Annaudovi svůj scénář. Jak píše na svém blogu Annaud, rozhodnutí natočit tento film k němu přišlo, když se procházel po zahradě a pozoroval starou jabloň, která již léta nekvetla, ale to jaro se najednou celá osypala květy, takže na podzim se sklidila nebývalá úroda. Annaudovi to připadlo jako poslední labutí píseň stromu – poslední výlev životních šťáv, poslední zbláznění a vzdor proti pravidlům přírody a smrti. „Labutí píseň“ ovšem nemusí být jen tklivá a krásná, ale může mít i pomyslnou podobu vztyčeného prostředníčku nebo jiného mužského orgánu. Jestli se někdo domnívá, že scenárista a režisér neměli již co říci nebo že jim došel rozum, ten si nejspíše ještě nedokáže představit, jak se takoví lidé dokáží vysmát smrti do tváře. Tento příběh odkazuje na mnohé známé antické myty, ale přitom je převrací naruby a bourá jejích velkolepost. Je to iracionální, originální, pohanský a naprosto volný film, který ukazuje člověka ještě nekultivovaného technickou a filosofickou civilizací – člověka žijícího mezi duchy, zvířaty a přírodními bohy, kterému jeho vlastní velikost ještě nestoupla do hlavy a který ještě neprohlásil, že Bůh je mrtev. A jak se ukazuje, tato přírodní necivilizovaná podoba vůbec nevoní divákům, kterým v ostatních případech vůbec nevadí lidská zvířeckost na plátnech kin a TV obrazovkách. Zřejmě proto, že tato zvířeckost je „kultivovaná“ na rozdíl od pohanské nespoutané sexuality a slušně řečeno nevychovanosti hrdinů Annaudova filmu. Navíc kdo očekával komediální zábavu, zjistil, že tento film jako komedie moc nefunguje. Film je podobenstvím zhuštěné evoluce člověka, jeho pocitů, citů a emocí – narození, pudy, poznání sebe sama, rodina, přátelé, láska, vášeň, majestátnost, opojení mocí, záludnost a lstivost, šílenství, pád, přiznání, smrt, osamělost, poznání světa, mýty. Agrese, nekontrolovatelnost, vypočítavý egoismus na jedné straně a mravní hodnoty, přání porozumět svému chování i citům jiných lidí na straně druhé – člověk mezi zvířetem a ideálem. Pod „hnusným“ primitivismem filmu se skrývá tragičnost a hloubka marnosti hodná antického dramatu. Král, který je nahý. Lidský červ, který je roven bohům. ___ V roce 2006 čtyři dny po začátku natáčení filmu scénárista Gérard Brach zemřel ve věku 79 let. Zřejmě v naprosté senilitě a úplném rozkladu civilizovaného lidství. Nebo jsou i jiné názory?(19.4.2011)

  • Pitryx
    odpad!

    Já jsem se tohoto díla nudil. Občas se snad dá mírně pousmát u některých scén, ale to je zhruba vše. Pochopil jsem (kupodivu), myšlenku filmu, ale ta tu již byla v hodně podobách. Jako fantasy, masky žádné, mimo satyra. Také nechápu, proč ve filmu vždy proběhne titulek, který stručně upozorní na to, co divák uvidí. Za toto podcenění divákovy inteligence, navzdor hezké hudbě, tento film u mne i celkově propadl. Hodně podprůměrný snímek. Odpad. ČT1 26031010 9233/9648(22.1.2011)

  • Lewaso
    ****

    Koukám, jak se někteří hodnotitelé s jezuitskou vervou snaží rozcupovat tento poeticky barvitý příběh. Ano, jsou v něm používány postavy z mytologie (Casselův Pan je opravdu božský), ale se stejnou nadsázkou, která nás provází celým dějem. Jsem rád, že nikdo nepoužil slovo klišé (velmi oblíbené hodnotítko) - tento film je opravdu originál se vším všudy. Všem, kteří ohodnotili Annaudovo dílko odpadem, nezávidím jejich vztah k fantazii a přeji jim hodně kliš(k)ovitých veleděl.(4.12.2011)

  • Big Bear
    *

    Nedělám to často, vlastně to nedělám skoro vůbec.. Co? To, že po několika minutách v tomto případě třiceti sledovaný film vypnu... Nepovažuji se za žádného citlivku, ale tohle mi vážně přišlo zvrhlé. Jsem v šoku, že Annaud něco takového stvořil. Ale on je velký režisér a ti mají své chvilky... tohle byl asi nějaký ventil od přetlaků, které chápe jen on sám... Jistě v tom lze hledat víc, paralely s vývojem lidstva, vývojem jemuž dominuje sex... já na to ale dnes nějak neměl náladu to dekódovat.. Tu hvězdu dávám za krásnou Mélanie Bernier... avšak Vincent Cassel v roli satira, souložící se stromem mne bude ještě dlouho strašit... Milovníkům prasečinek ( ve významu slova prase - vepř) vřele doporučuji... Pokud dobu kamennou tak raději Macha a Šebestovou a pana Humla .... *(5.10.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace