Reklama

Reklama

Grounded II: Making the Last of Us Part II

všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Priamo od tímu štúdia Naughty Dog sa dozviete, čo bolo potrebné na uvedenie pokračovania kultovej hry "The Last of Us Part II", s novými zábermi zo zákulisia vývoja. (Game90)

Recenze (13)

jirikzaboj 

všechny recenze uživatele

Skvělý dokument, který zase jednou přibližuje neskutečnou práci vývojářů 4AAA her a jejich přístupu ke každičkému detailu. Od scénáře, animace, designu, zvuku, gameplaye a především přijetí fanoušků široké veřejnosti. The Last of Us 2 je moje nejoblíbenější hra ever, musela se potýkat se spousty problémů a kontroverzí, kterou způsobila toxická komunita zakomplexovaných haterů, homofobů a rasistů. Jakmile se příběh odliší alespoň trochu od zavedených archetypů, tak se lidem nezamlouvá. Ach ta konzervativnost. Především těmto moudrákům doporučuji kouknout tenhle dokument, nejspíš jim spadne brada a přihlouplé komentáře už nikdy nikam nenapíšou. (snad) ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Grounded I, Grounded II a God of War: Raising Kratos - trojice dokumentárních masterpieces. Jedno oko nezůstalo suchý a teď se do obou remasterů pustím s o to větší chutí. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Vynikající vhled do zákulisí výroby her, který více po-odkreje karty člověku, co se herní byznys obecně zajímá a dle mého i něco dá člověku, co naopak vůbec hry nehraje, ale zajímá ho buď seriál nebo zkrátka hry hrál v mládí a je zvědav, kam to hry za posledních dvacet let dotáhly. Je třeba si uvědomit, že Naughty dog je jedno z nejvýjimečtějších studií na světě a mě hrozně potěšilo, že zrovna oni už podruhé poodhalují své karty; navíc zdarma na Youtube. Kéž by se přidal i někdo další mimo Playstation studios, kéž by třeba Rockstar byl více prozákaznický. ()

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Ta individua, co herním vývojářům nadávají, vyhrožují nebo je jinak za jejich práci dehonestují, to nejsou fanoušci. V dokumentu je tak sice označují, ale ne. To jsou prostě čuráci. Nic víc. Na platformě PlayStation (nyní již v páté instanci) hraju téměř nepřetržitě od roku 1996. Byl jsem u zrodu značky Crash Bandicoot, užíval si nezapomenutelná dobrodružství s Jakem a Daxterem, prožíval radost z objevování v sérii Uncharted a celou tu úchvatnou krasojízdu završil survival horor jak z partesu. První část Last of Us jsem nejprve odehrál na PS3 (totální euforie), později znova v remasteru na PS4 (furt nejlepší hra všech dob) a chystám se i na remake v revizi pro PS5. Part II je videoherní klenot. Vkusné a promyšlené pokračování s novým vhledem do předchozího dění a nápaditým rozvíjením charakterů známých i úplně nových postav. Neil Druckmann a Halley Grossová na tom scénáři odvedli výbornou práci. Stejně tak celý studio Naughty Dog na tomhle videoherním ekvivalentu druhýho Kmotra či Terminátora. A tenhle dokument je taky naprosto výbornej. Já bych se za toho fanouška klidně označil. ❤️ ()

PavelVanekArt 

všechny recenze uživatele

Pohled do zákulisí jedné z nejlepších her co kdy vyšla. Mám k příběhu hry svoje výhrady a tenhle dokument mi je nezměnil (naopak potvrdil), ale to je čistě můj problém. Dokument mi potvrdil, jak kurevská práce za tím vším je. 5* a.k.a 100% ()

BROKEN_ 

všechny recenze uživatele

Zrovna jsem dohrál The Last of Us Part II Remastered a vyšel tento parádní dokument (s českými titulky). Skvělý pohled do zákulisí k jedné z nejlepších her všech dob. The Last of Us je moje největší herní srdcová záležitost a ty dvě hodiny tohoto dokumenty utekly jako voda. Neil Druckmann nás na konci hezky pěkně láká na třetí díl a já doufám a věřím tomu, že to bude další mistrovský dílo. Naughty Dog neumí dělat špatný hry. Těším se. :) ()

Janko_Vlyrd 

všechny recenze uživatele

Toto nie je "iba" dokument, ale seriózny a strhujúci sled udalostí vývoja pokračovania jednej z najlepších hier histórie, ktorá vzišla z tvorby jedného z najuznávanejších tvorcov a herných štúdii a chová v sebe lásku k hrám, ktorú všetci tak milujeme. Väčšinu vecí sme mohli vedieť, vidieť, alebo aj čítať, či vytušiť, ako sa asi udiali,... ale počuť niektoré veci od tvorcov z Naughty Dog, či od hercov, bolo fakt dojímavé, až srdcervúce (krásny odkaz všetkým primitívnym hejterom a podobným zvieratám šíriacich nenávisť). A dnes máme možnosť do tohto celého aspoň z časti nahliadnuť. Poďakovanie nestačí. ()

MatejQ004 

všechny recenze uživatele

Dokument vykreslující vývoj mé asi nejoblíbenější videohry, kterou jsem již několikrát dohrál má v sobě vše, co jsem očekával, že bude mít. Celý dokument má tak skvělou atmosféru, že jsem od něj nemohl ani na chvíli odtrhnout zrak. Není v něm snad chvíle, kdy by se neřešilo něco zajímavého, co bych nepotřeboval vědět. Grounded II ukazuje vývoj od samého začátku, to znamená představení konceptu celé hry vývojářům, kteří na ní budou pracovat. Dozvíte se řadu zajímavostí o vývoji scénáře, tvorbě zvuků, detailů, problémech s crunchováním, samotném natáčení s herci nebo tvorbě trailerů. Až do této chvíle jsem netušil, jak těžké je vytvořit trailer u takové hry, že to není pouze vystřižená část hry, ale že za tím stojí mnoho práce, vývoje, plánování a změn a že to může vážně ovlivnit vývoj samotné hry. Mnoho věcí se dozvíte od těch nejpovolanějších lidí kolem projektu studia Naughty Dog, a to nejen od vývojářů v čele s Neilem Druckmannem, ale i od představitelů hlavních postav Ellie, Joela a Abby. Velmi silnou částí bylo, když se začalo mluvit o únicích některých částí příběhu a videí ze hry, které postihly studio několik týdnů před samotným vydáním hry v červnu 2020. Sám jsem se tehdy naštěstí všem uniklým informacím vyhnul a až teď zjistil, co vše uniklo. Dokument je tak zajímavý a nabitý informacema, že na něj v blízké době kouknu určitě ještě jednou a jeho dvouhodinová stopáž mi v tom určitě bránit nebude, protože bych dokázal koukat i dýl. Pro všechny fanoušky herní série The Last of Us je tento dokument povinností. A na konci je i taková sladká tečka. 100% ()

Stifmeister 

všechny recenze uživatele

///   Opět skvělý dokument, který se nás snaží vtáhnout do zákulisí studia Naughty Dog, které mělo před sebou nelehký úkol - vytvořit pokračování hry "The Last Of Us". Díky tomu, že první hra měla neskutečný celosvětový úspěch a že její laťka byla opravdu vysoko, studio mělo těžké chvíle před sebou s vytvořením pokračování, které nebude stejně dobré, ale ještě lepší. Nebudu zabíhat do detailů, protože doporučuji všem, kdo druhou hru nehráli, vyhnout se všem spoilerům (věřte mi, pokud se Vám to podaří, bude to stát za to). Co však mohu říci, je to, že se dokument nebojí ukázat nevýhody, které vývoj velké AAA hry přináší - přepracovanost, stres, nestíhání termínů apod. To je skryté kouzlo tohoto filmu. Pokud jste hráli obě hry, velmi doporučuji se na tento dokument podívat; je ke zhlédnutí zdarma na YouTube včetně českých titulků! Kdo hry nehrál, opět se vrátím k původní radě, kterou jsem napsal i k recenzi na první díl této "dokumentární ságy" - kupte si Playstation, kupte si obě hry a zahrajte si je, protože nejenom, že první hra je jednou z nejlepších her vůbec, ale to samé platí i pro Part II. A jak bych tuto recenzi přeci jenom zakončil? Stejně jako tento dokument zakončil slovy Neil Druckmann, který ve mně vyvolal opětovný chtíč po něčem víc. Nejenom, že jsme dostali HBO adaptaci a příští rok uvidíme druhou sérii, ale dostaneme i něco víc: "There's probably one more chapter to this story." |9/10| ()

swenyx 

všechny recenze uživatele

Další věc spojená s tímhle geniálním světem Last of us znamená další urozená slza. Grounded II zaznamenává vývoj hry prakticky stejně jako u prvního dílu, až teda na ty sračky kterýma si museli developeři projít. Covid, leaky, plno delayů vydání hry atd atd. Musím říct, že jsem asi až tak moc nedocenil příběh druhého dílu po jeho dohrání, až postupem času jsem si uvědomil jakej unikát to je. V jakém médiu u tak velké značky uvidíte mít tvůrce takový balls, že regulérně zabijou hlavní postavu, protože kurva můžou. Jebat fan-servis my tu máme svůj příběh kterej chceme vyprávět a nebudeme tady lidi tahat za ručičku a dopřávat jim co chtějí, my si kurva můžeme dělat co chceme. Respekt jak svině. I když to bylo těžký zkousnout, tak jo, Joel musel úmřít. A souhlasím s Bakerem, nedokážu prostě vymyslet jak jinak by se měl příběh vyvíjet aby to bylo lepší a Joel mohl žít. Udělali to nejlépe jak mohli. Jinak jo ty leaky si pamatuju dost živě, hodně se to řešilo a zasáhlo to i lidi jako já, kteří sice hráli, ale o vývoj a vydávání nových her se vůbec nezajímali, takže to bylo to huge. ()

Reklama

Reklama