Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (301)

genetique 

všechny recenze uživatele

Po filme 'Cool Hand Luke' je toto môj druhý film s Paulom Newmanom, v ktorom začína príbeh scénou, v ktorej je jeho postava opitá na mol, v ruke fľaša alkoholu a následne vyvádza hlúposti. Paradoxne bol za obe tieto postavy následne aj nominovaný na Oscara. Moje veľké sympatie k jeho postave v tomto filme spečatil aj fakt, že so zlomenou nohou sa netrápil len Brick, ale aj ja. Príbeh filmu je ďalší zo série, ktorého postavy majú veľkú psychologickú hĺbku, takže umožňujú schopnejším hercom naplno prejaviť a ukázať ich herecký potenciál. Hereckými výkonmi to vo filme len tak vrelo, a myslím, že ani skrytá kamera by v podobných situáciách hodnovernejšie nezachytila prejavené pocity a emócie. Big Daddy je nezabudnuteľný, a nielen jeho dialógy sú ostré ako žiletka. Okrem neskutočne trpkej a štipľavej kritiky súčasnej spoločnosti a jej mravných, či nemravných hodnôt, dej v niektorých scénach hraničí až so satirou, či paródiou na spoločenské a rodinné vzťahy. Za všetko hovorí fakt, a vôbec sa nečudujem, že film bol v dobe premiéry označený ako mládeži neprístupný. 95%. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Vynikajícím způsobem zrežírované a na filmové plátno převedené psychologické drama Richardem Brooksem s mistrně napsanými dialogy a snad ještě lépe zahrané! Opravdu vynikající výkony jímž vévodí E. Taylor, Burl Ives a především Paul Newman. Drama, které se po poněkud vlažnějším začátku, rozjíždí stále více a více s každou další minutou až do opravdu gradujícího finále! Silný zážitek! ()

Reklama

ladynka 

všechny recenze uživatele

Zfimovaná divadelní hra Tennessee Williamse postavená na působivé kameře a kvalitních hereckých výkonech, kde se všichni zúčastnění vhodně doplňují a každá postava má přiměřený prostor. Pro mě osobně je Kočka jedna z nejlepších her T.W. (také Tramvaj a Sestup Orfeův), která obsahuje typické prvky W. literárního dílla, bohužel ale ve filmové verzi je část těchto motivů potlačena, nebo přímo vyloučena. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Oh, what a over dramatic story. Myslím, že tak užvaněný film jsem dlouho neviděla:) Přišlo mi to něco mezi laciným televizním dramatem, jihoamerickou telenovelou a syrovým rodinným drama o odkrývání nevyslovených pravd a křivd. Elizabeth Taylor je nádherná žena, takže mi ani ty její polo hysterické výlevy nevadily:) Dalo by se říct, že snímek se skládá ze tří částí. V té první jsou naše sluchy otupěny neustálým přívalem řečí Liz Taylor. V té druhé se nacházejí zbytek osazenstva večerní slavnosti a jejich dohady a obviňování. Této části vévodí zejména "Big Mother", Judith Anderson, která je zrovna tak užvaněná, jako její dcera:) Poslední část je pro mě asi tou nejzajímavější a nejlepší. V ní se odehrávají hovory mezi Paulem Newmanem a jeho tatíkem, za občasného přispění Liz, která v těchto chvílích reaguje docela klidně. A ačkoliv se divák vlastně nedozví, co se tehdy mezi těmi třemi vlastně stalo a jak to bylo s Brickovým kámošem Skippem, pozorný divák, který si zde pročetl zajímavosti, se jistě dovtípí. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Konverzačka je pojem, který je doména především v divadle, ale když se přetaví do filmu (a udělá se to pořádně) může sklízet vavříny i v jiné sféře. A tady se to jednoznačně povedlo. Ono ještě aby ne, když tu půdu naklepává Elizabeth Taylor a Paul Newman. Neměl jsem slov. Chytrá, emotivní záležitost, která je silná v momentě, kdy si jinak naprosto levá rodina začne říkat pravdy a silnější, když je jedna postava říká, druhá jí slyší, ale první o tom neví. No prostě paráda. na rok 1958 neuvěřitelně vyzrálá záležitost, která nebude poplatná době ani za tisíc let. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Ve scéně, kdy se Brick (Paul Newman) zaboří se svým kabrioletem do rozblácené země, vystoupí a odhodí svojí berli – když ji pak sebere, evidentně na ní chybí opěrátko. V dalším záběru je však berle naprosto v pořádku. (Seejey8)
  • Autor předlohy Tennessee Williams považoval film za natolik zcenzurovaný oproti předloze, že řekl divákům čekajícím ve frontě na film: „Film vrací kinematografii o padesát let zpátky. Jděte radši domů.“ (gjjm)
  • Díky stávce hollywoodských hudebníků film postrádá vlastní soundtrack. Byla proto použita hudba z archivu studia MGM. (HellFire)

Reklama

Reklama