Reklama

Reklama

Hranice šílenství

  • Velká Británie Edge of Sanity (více)

Anthony Perkins ukazuje z nového úhlu pohledu uznávaného lékaře Henryho Jekylla, jehož nebezpečné experimenty s kokainem vedly ke vzniku doktorova alterega, zlého a nemilosrdného Jacka Hyda. Otázkou je, zdali skutečný Jack Rozparovač mohl být stejný jako on. (AMC Czech)

Recenze (15)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Stačí jen trocha koksu a z doktora Jekylla se rázem stává Jack Hyde - šílenej psychopat, vedle něhož i Norman Bates působí jako neškodnej klučina ze sousedství. Tahle svévolná adaptace klasickýho hororu však spolupracuje s další vraždící ikonou, v tomhle případě Jackem Rozparovačem. Kromě v zapadlých londýnských uličkách se film odehrává i v tamních nevěstincích, kde se často fetuje a souloží (dojde ale i na kombo obojího), a pokud přidáte výraznou expresivní stránku a Perkinsovo maniakální herectví, vyjde vám docela zajímavá, avšak nepříliš atmosférická úchylárna. Z posledního záběru mrazí ale slušně. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Nemyslela sis, že jsem mrtvý, že ne ?!" ;) Jednomu musí být zajímavých Spratlingových kameramanských kejklí a zejména výtečného Anthonyho Perkinse, který se pro tu jekyll-hydeovskou postavu samozřejmě přímo nabízel, až líto, zvlášť když tu vypadá jako zmatený transvestita.. A páně Stevensona rozhodně taky.. ()

Reklama

snared 

všechny recenze uživatele

Anthony Perkins hulí po večerech koks a mění se na rozparovače, kterej morduje lehký děvy, protože když byl malej a ještě si nehrál s děvčaty na doktory, šel alespoň na čumendu za což dostal nařezáno a má z toho teď komplex. Knihu neznám a o to víc jsem filmem potěšen. Perkins ve dvojí roli výbornej, hudba, kamera (místy fakt paráda) i efekty na dobrý úrovni a pokud vezmeme v potaz, že Kikoïne před tím točil pornolegrandy s Briditte Lahaie a Marilyn Jess je to suverénně jeho nejlepší biják. 4,5* ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Slušný mix Stevensonova kultovního příběhu a nikdy nevyřešeného řádění Jacka Rozparovače (k němuž se film nakonec přikloní). Výborná kamera, skvělý vizuál, pečlivá kompozice, práce se světlem a stínem (Perkinsonovy nasvícené oči působí děsivě), modrá a červené (jojo, Argentovy oblíbené), smysl pro detail. Snímek nešetří nahotou. Krásné ženy. Pěkné naturalistické podřezávání, nešetří se ani krví. Déšť bičuje noční ulice, krev stéká po stěně a barví temné louže, bouře, strach. Snímek vypadá, jakoby vznikl v 60. - 70. letech, což byl zřejmě tvůrčí záměr. Tím si u mě získal body navíc. Perkins se cítí v roli psychopatů jako doma, což je nakonec dobře. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama