Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Byeong-il KimHrají:
Ha-kyun Shin, Du-na Bae, Ji-eun Lim, Kang-ho Song, Bo-bae Han, Dae-yeon Lee, Seung-beom Ryoo, Jae-yeong Jeong, Seung-wan Ryoo, Joo-bong Ki, Kwang-rok Oh (více)Obsahy(1)
Hluchoněmý Ryu se ze všech sil snaží vydělat dost peněz, aby mohl svoji umírající sestru poslat na transplantaci ledvin (což není zrovna snadné, když jste právě přišli o práci a ještě ke všemu vám v nemocnici řekli, že potřebný orgán není k dispozici). Po menší epizodě s překupníky s lidskými orgány dá Ryu na radu své přítelkyně a rozhodne se získat peníze na sestřinu operaci únosem malé holčičky. Zpočátku slibně rozjetá akce se ale velmi brzy příšerným způsobem zvrtne a únos uvede do chodu kolotoč událostí, které všem pořádně zacloumají životy. Úvodní díl Parkovy trilogie o pomstě (následovaný snímky OLDBOY a SYMPATHY FOR LADY VENGEANCE) získal v roce 2003 na filmovém festivalu ve Philadelphii první cenu za nejlepší film. (kiddo)
(více)Videa (2)
Recenze (266)
Korejská filmová syrovost a strohost je přesně můj šálek filmového čaje, no a v Parkově opusu Boksuneun naui geot jsem si jich užil vrchovatě. Úvodní film jeho "trilogie pomsty" je podle mě z celé trilogie nejpůsobivější. Je introvertní, těžkomyslný, artový i realistický, a hlavně je nelaskavý a nemilosrdný; žádný velký sentiment a patos, žádný velký soucit s postavami, žádný happyend, ani dílčí. A tak to mám rád, život totiž není žádná sranda. Silné scény: Továrna, příběh propuštěného svářeče, scéna z výtahu, celý závěr... vlastně celý film. "Já vím, že nejsi špatný kluk, ale snad chápeš, proč tě musím zabít..." ()
První část volné trilogie se společným tématem pomsty, který se od druhého i třetího filmu série liší jako den a noc. Každý ze snímků jde svou vlastní svébytnou cestou a každá z těch cest je brilantní. Zde se jde po syrové a drsné cestičce vydlážděné pomalým tempem s maximálním důrazem na postavy a především s uvěřitelnějšími (a s více variacemi) na pomstu. To celé bez formálního kabátku či technických hrátek. Což nejenže nevadí, ale ono je to naopak dobře; tento civilní komorní tón zde sedne. Problémy jsou ovšem hned dva. Hudba, která skoro není a když tak je nenápadná; což je u Parka minimálně zarážející. A celé to funguje spíše v jednotlivých působivých scénách než-li jako jeden soudržný celek. ()
Spíš zpruzeně uznalé než potěšené třihvězdičky. Možná jsem na takto rozvláčný asijský thriler jen dnes neměl náladu, možná není Park můj šálek kávy (což je pravděpodobnější). Uvědomuju si, že v průměru na mě mnohem víc působí asijské romance, než asijské thrillery, což je - vzhledem k mému jinak temnému filmovému zaměření - celkem překvapující... ()
V porovnaní s Oldboyom je hlavne prvá polovica filmu predovšetkým o ľudskom neštastí a smole. Druhá, ale už o pomste s veľkým "P". Všetky tieto elementy sú divákovi predostrené v celej svojej "čistej kráse". Dlhé zábery na mimiku človeka prežívajúceho tie najhoršie formy utrpenia či už psychyckého alebo fyzického, prakticky bez hudby mi občas pripomínali štýl Aronofského. Čo do formy, je film trochu tahšie stráviteľný a myslím že si toľko fanúšíkov ako spomínaný Oldboy nenajde. Hlavne u menej náročného publika. Ešte chcem vyzdvihnúť vizuálnu stránku, ktorá vyniká hlavne svojou originalitou a neokúkaným štýlom. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (10)
- Harry Jay Knowles označil příběh filmu mužský herecký výkon, který byl ve filmu k vidění, za to nejlepší v roce 2002. (Terva)
- Seung-beom Ryu pobýval v přípravě na svou roli mladíka postiženého mozkovou obrnou se stejně postiženými lidmi, aby se naučil jejich pohybům. (HellFire)
- Zavražděného, který nese zásilku do domu Yeong-Mi, hraje Seung-wan Ryoo, korejský režisér a bratr Seung-beom Ryu, který hraje retardovaného chlapce u řeky. (TomikZlesa)
Reklama