Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nic proti samotnému nápadu, ale mám dost problémů s jeho zpracováním. Jelikož se autoři stali i hlavními představiteli svého „filmu“, je to víc o nich dvou než o českém národu. Nejzajímavější mi přišlo nakouknutí pod pokličku práce reklamní agentury. Na konci bublina praskla a ukázalo se, že reakce lidí byly dvě a obě byly jasně předpokládatelné už předem. Kdyby bylo alespoň vidět v jakém byly poměru, dalo by se to sledovat jako sociologický experiment, ale to se také nedozvíme. Akce byla zajímavá (a myslím že i správná a potřebná), ale filmová dokumentace za moc nestojí. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

s prižmúreným okom dávam 4* - pretože chlapci mali neuveriteľne dobrý nápad, riadnu guráž a "gule" ho zrealizovať, a ja som za každý vtip a recesiu, záver však trochu celkovo dobrý nápad zrazil mierne k zemi sekvenciou s novinovými titulkami a televíznymi novinami, kde podľa mňa nešlo o hlbšie zamýšľanie sa nad primárnou témou filmu ale o mierne pozérske konštatovanie a vyťahovanie sa, poukazovanie na to "aha, čo sme dokázali, zblbi sme čechov a sme celosvetovo známi". Plus, akokoľvek skvelo to mali vymyslené a chceli ľuďom otvoriť oči, pri záverečnej konfrontácii s nachytanými ľuďmi to nevedeli argumentačne dostatočne zdôvodniť a aj keď boli na krôčik od veľkolepého obrodenia národa, možno tréma, možno strach a možno nepripravenosť spôsobila, že viac ako ostro vysvetliť všetkým tým ľuďom sa zmohli len na akési obhajovanie, ktoré nemalo s ich inak geniálnym cieľom touto mystifikácou ľudí prinútiť k zamysleniu sa nad svojím stavom skoro nič spoločného. Inak, nebrať ten záver, film bol naozaj majstrovsky a občas prehnane ironicky vykreslená štúdia dnešného konzumného sveta, toho, čo všetko dokáže reklama a ako dokáže manipulovať človekom, ktorý je chudák v záplave marketov a obchodných stredísk úplne zmagorený, ale zároveň aj pekné pozorovanie totálne degenerovaných a začarovaných marketingových štruktúr, v ktorých si hocikto môže vymyslieť hocičo a rôzne firmy, agentúry a spoločnosti, aj keď vedia, o čo sa jedná, a že ide možno aj o podvod, vám to dokážu spropagovať a urobiť na to kampaň. Skrátka, žijeme vo svete takých zauzlených vzťahov a zaužívaných vratných procesov, že si dvaja recesisti môžu vymseliť obrovský hypermarket a či už je to etické, neetické, dokážu zohnať peniaze a ľudí, ktorí im to urobia, bez ohľadu na to, aký bude výsledný efekt. Alibizmus, povrchný prístup k veciam, totálna degenerácia a rezignácia. Scéna, kde rodinka na parkovisku pri západe slnka spieva "Haj, hou" je až hororová. A pri viacerých scénach mi behali zimomriavky po chrbte. Veru, v akom bezútešnom svete to žijeme. Tá finta so zatmením slnka bola tiež dobrá. No a úplný záver, to po tej spornej pasáži s novinovými titulkami, ako lepič plagátov vymieňa billboardi "Český sen" za iné, "normálne" a existujúce výrobky na cigarety a MAster Card, tak tento záver je pre ľudí, ktorí posolstvo, aké chceli tvorcovia "Českého sna" ľuďom predať, pochopili, úplne "dechberoucí". ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Na tohle jsem platil se svých daní?Abych se dověděl, něco o reklamním průmyslu nebo efektivnmí marketingové komunikaci, či o tom jak jsou češi z většiny konzumní ? To je to mínus tohoto filmu, jeho plus ježe to byl velmi dobrý nápad, ukázat to čechům. Klidně to Ti kluci můžou zkusit znova a jsem si jistý,že by to dopadlo obdobně, jen prosím opatrně s těmi státními finančními prostředky. Jediná ironie je v tom že tento dokument platili i ty lidi,kteří budili úsměv a ti studenti nikoli ! ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Môj veľký obdiv putuje na adresu tvorcov. Byť obyčajným študentom filmovej školy, tak na projekt podobných rozmerov ani len nepomyslím. Na niečo podobné treba mať okrem nápadu a realizačných myšlienok hlavne guráž a žalúdok. Experiment vyšiel, film poukázal na mnoho vecí, i na tie, na ktoré pôvodne nemal, rozvíril debaty a špekulácie a hlavne zamútil hlavy veľkému počtuc ľudí. Kvality snímku sú také veľké aká je jeho kontroverznosť a tá je teda poriadna. 80%. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Dokument se stal jednou z atrakcí dokumentárního seriálu Záhady muzeí (od r. 2010), kdy v 8. sezóně a 4. epizodě, původně v USA vysílané 24. dubna 2015 pod názvem "Stolen Strad, Fall from Space and Czech Dream" je poměrně velký čas věnován právě Českému snu a rozdílu mezi realitou a fikcí. (honajz)
  • Rada pro reklamu posuzovala kampaň Český sen z hlediska etičnosti. Nakonec se usnesla, že Český sen není reklama, protože nic neprodává. (dinamit_1)
  • Rozpočet na film činil 19 milionů korun a byl hrazen z grantu Ministerstva kultury České republiky. (Duoscop)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno