Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

choze 

všechny recenze uživatele

Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima. ()

Foox 

všechny recenze uživatele

Skvělý nápad, u kterého je na místě ocenit odvahu i nemorálnost/zlost tvůrců. Na druhou stranu evidentně idea zásadně převyšuje talent i provedení, které spíše balancuje kolem průměru, i díky znatelné dávce štěstí. Z různých rozhovorů přímo sálá velká inspirace Michaelem Moorem, jenže na rozdíl od něj, oba čeští dokumentaristé vychází z většiny dialogů jako poražení, kterým se nepovedlo z vybraných objektů udělat blbce. 50 % ()

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 6/10 Děj 8/10 Hudba 8/10 Prostředí 7/10/// +hymna hypermarketu, odvážné ze strany tvůrců -některé momenty méně zajímavé, jiným se mělo dát ještě více prostoru (otrávěným "zakazníkům")/// Posledních 7 let jsem se těšil na tento počin, který jsem prvě spozoroval už v době kdy byl v kinech a jeho námět mě hned zaujal. Dnes už jsem to viděl trošku s odstupem (Kdo to je Špidla? Kde je mu dnes konec :D) V závěru to pak bylo hodně napínavé a jsem rád, že jsem se nestal aktérem v tomto dokumentu :D/// Celkem 75%/// ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Bojujeme-li proti konzumu českým dokumentárním filmem, jdeme na to z principu špatně. Zkoumaná skupina nikdy žádný dokumentární film neviděla a neuvidí. Natož český. Takže popojedem a zůstanem u toho, jak rádi na FAMU vyhazují peníze vzduchem. Zápočty za návrhy na podobné projekty ano, ale realizace není třeba. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Být přítomna větší konzistence vyprávění, tak šlo o dokonalou záležitost. Takto jde pouze o zajímavý a místy opravdu vtipný pohled na dnešní svět reklamy. Překvapivě nejslabší částí je ta závěrečná se samotným otevřením Českého snu. Naopak ty předcházející části kdy se díváme pod pokličku toho jak se dělá a připravuje reklamní kampaň jsou skvostné. Rozhodně zajímavý počin na našem dokumentárním poli, který vzbuzuje značnou kontroverzi ač překvapivě vůbec kontroverzní není. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Dokument se stal jednou z atrakcí dokumentárního seriálu Záhady muzeí (od r. 2010), kdy v 8. sezóně a 4. epizodě, původně v USA vysílané 24. dubna 2015 pod názvem "Stolen Strad, Fall from Space and Czech Dream" je poměrně velký čas věnován právě Českému snu a rozdílu mezi realitou a fikcí. (honajz)
  • Miroslav Grebeníček si u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání stěžoval na účast České televize v projektu. (dinamit_1)
  • Václav Havel o dokumentu v pořadu "Press klub" Frekvence 1 řekl: "Ten film je podle mého mínění skutečně velmi dobrý a vytýkají-li mu, že je založen na podvodu, že oklamal lidi, pak musím říci, že tato výtka by se mohla vztahovat ke všem Formanovým filmům a že tak to prostě chodí. Chceme-li se dostat na dřeň nějakého tématu, potom musíme být v zájmu dobré věci trošku tvrdí." (trojúhelník)

Reklama

Reklama