Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

sepp 

všechny recenze uživatele

Dalsi z nekonecne radky radoby-nezavislych studentskych filmu, ktery se tvari svetoborne, objevne a hlavne supernezavisle. Jakoby tohle hrani si na neco vic, bylo nejvetsim kredem v nasi spolecnosti, a zejmena v te umelecke casti. KDyby se radsi pokusili vytvorit nejakou peknou komedii, udellai by lip. Za toto placani o nicem, vyuzivani penez danovych poplatniku na jejich nasledne napaleni a k tomu vytvoreni si dobreho dobreho, "nezavisleho" image, by se tvurci meli spis stydet a ne byt na to jeste hrdi. Ale hlavne by jim to vetsina lidi nemela zrat :-/... ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Pamatuji dobře tu intenzivní reklamní masáž, kterou Pražanům Český sen nachystal. Působivý dokument o účincích reklamy. Ještě více pak sonda do mentality české společnosti. Poněkud za hranou společenské etiky, ale to už tak u podobných projektů bývá. Zajímal by mně podobný projekt v zahraničí. Zda by byly reakce jiné nebo stejné. Zda pojem Čecháček není jen umělá sebeironie. Jinak odvážný dokument, u kterého mi pouze chybí jednoznačný závěr. Jakási sumarizace ze strany autorů. Její absence mimo jiné nahrává rozhořčeným návštěvníkům, jejich slovům „K čemu to všechno bylo?“. ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Pro mě důkaz jak jsou někteří lidé ubozí. Zároveň jsem ale strašně rád, že se najdou borci, kteří se snaží s lidskou omezeností něco udělat. Něco je naučit (těch co to pochopili bez nasraných hemzů bylo ale bohužel dost málo). Ukázat jim pravdu, probudit je a takové ty kecy. Reklama je něco, co může sloužit i ovlivňovat. Ale je to pořád jenom reklama. To, že je udělaná kvalitně neznamená, že by se nad ní nemělo přemýšlet. Z hlediska režie je to špica, kluci nejsou zaujatí nenadržujou si (moc), možná ten konec je zbytečně zkratkovitý. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dokumenty podobného typu nemám príliš v obľube z jedného dôvodu. Totiž už pred ich projekciou je nám akosi jasné, čo z nich vyplynie. Že sme proste ako celok blbí, že ano...viď minuloročná slovenská Cooltura. Český sen ale na druhú stranu vychádza ako víťaz, keď porovnáva svoju kampaň s kampaňou vstupu do EU. Ľudia sa dajú napáliť aj reklamou, za ktorou nič nie je...pekná irónia. Lenže L a R vlastne ani na začiatku nevedia, čo z ich filmu vyplynie a čo chcú vlastne povedať a priznávajú to. Stálo to vlastne celé za tú námahu? O brutálnom chovaní pri novoročných výpredajoch máme vtipné zábery z celého sveta každý rok, takže 2000 napálených Čechov asi vážne nedokazuje, že tento národ by bol blbší ako iné. Inak pevne dúfam, že jeden z dvojice recesistov odviezol tú babku s barlami domov a mám chuť ich ohľadom tejto otázky kontaktovať mailom. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nic proti samotnému nápadu, ale mám dost problémů s jeho zpracováním. Jelikož se autoři stali i hlavními představiteli svého „filmu“, je to víc o nich dvou než o českém národu. Nejzajímavější mi přišlo nakouknutí pod pokličku práce reklamní agentury. Na konci bublina praskla a ukázalo se, že reakce lidí byly dvě a obě byly jasně předpokládatelné už předem. Kdyby bylo alespoň vidět v jakém byly poměru, dalo by se to sledovat jako sociologický experiment, ale to se také nedozvíme. Akce byla zajímavá (a myslím že i správná a potřebná), ale filmová dokumentace za moc nestojí. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Snímek vstoupil do kin přesně rok poté, co dorazilo několik tisíc občanů k neexistujícímu hypermarketu. (hippyman)
  • Rada pro reklamu posuzovala kampaň Český sen z hlediska etičnosti. Nakonec se usnesla, že Český sen není reklama, protože nic neprodává. (dinamit_1)

Reklama

Reklama