poster

Lidé deště

  • anglický

    The Rain People

  • slovenský

    Ľudia dažďa

Drama

USA, 1969, 101 min

Kamera:

Bill Butler

Hudba:

Ronald Stein

Producenti:

Bart Patton

Střih:

Barry Malkin
(další profese)
  • Djkoma
    **

    Nemohu si pomoci, ale tohle byla neskutečná nuda, která se snaží říct jednu dvě myšlenky naprosto zbytečně protahovaným způsobem. Už dlouho jsme tolik nelitoval času ztráveného u filmy. Celých 101 minut vůbec nemusíte sledovat co se děje, od začátku je nerozhodnost hlavní postavy jasná a jednoduchá. James Caan hraje pomalejšího hráče fotbalu co po úraze není schopný pokračovat ve škole a tak odchází hledat si práci. Uváže se na ženu, která utekla od manžela a snaží se pochopit sama sebe skrz své těhotenství, na které není prý připravena. Malé road movie, kdy se žena musí starat o chlapce jako by to bylo její dítě a přitom se sama snaží přijít na to co chce. mě takovýhle příběh rozhodně nestačí a proto jsou 2* ještě milosrdné.(17.4.2007)

  • igi B.
    ****

    Zvláštní >psychologická< road movie coby vynikající filmařina ač mladého, přesto již vyzrálého Pana Filmaře F.F.C. s citlivě brilantními hereckými výkony... Podivné cesty osudu svedou dohromady několik zcela odlišných lidí, přičemž nakonec až tak trošku s nelibostí zjistíte, že nejnormálnější člověk v celém příběhu je nejspíš právě ten "retardovaný" Jimmy Kilgannon (Killer) v podání skvělého Jamese Caana...(27.2.2007)

  • genetique
    ***

    Ranný Coppolov film so vznešeným obsadením. Mladí, dnes už preslávení herci prevádzajú v jednom zo svojich prvých filmov naozaj skvelé výkony, škoda, že scenár im v tej kvalite nemôže ani zďaleka konkurovať. James Caan predvádza naozaj umiernený a sústredený výkon. Tragicky ladený road-movie začne svoju zaujímavú myšlienku a zápletku využívať príliš neskoro na to, aby ma dokázal dostatočne zaujať. Zo začiatku je to len bezduchý a nezáživný útek mladej ženy pred svojou vlastnou identitou. K záveru je film naozaj emocionálne vypätý a dramatické napätie ako aj kvalita charakterov sa dostáva na povrch, no prvú hodinku som takmer zaspal. 65%.(16.5.2009)

  • Skip
    ****

    Film o touze člověka být sám sebou, o vnitřní zmatenosti, o neschopnosti pojmenovat svůj problém, ale především o tom, že nelze uniknout zodpovědnosti. Hlavní hrdinka tohoto výborného filmu si toho bohužel nebyla vědoma a až pozdě jí došlo, že utíkat není řešením. Na své cestě za svobodou potkala člověka, za nějž musela vzít zodpovědnost, když mu zastavila a svezla ho. Osud ji svedl dohromady s člověkem, který ji potřeboval. Snaha o únik způsobila tragedii. Dešťoví lidé jsou všude kolem nás a jsou velmi křehcí. Tento ranný Coppolův film rozhodně stojí za pozornost a fanoušsi Jamese Caana ho mohou vidět v jedné z jeho nejlepších rolí.(2.3.2007)

  • Radek99
    ****

    Výborné drama Francise Forda Coppoly, mix psychologického filmu, road-movie a filmu o mentálně retardovaném člověku, trochu podobný svým nostalgickým vyzněním našemu Návratu idiota. Dobře napsaný scénář, ale hlavně již plnohodnotná režie pana Coppoly (třeba výborně fixované flasbacky) a jeho citlivá práce s herci, kteří podávají přesvědčivé nadstandardní výkony. Hodně povedený film...(26.2.2007)

  • - Hlavním impulsem k natočení tohoto nízkorozpočtového snímku bylo Coppolovo znechucení praktikami velkých studií, které na vlastní kůži poznal při realizaci Divotvorného hrnce (1968). Studiový systém mu neumožňoval uplatnit se jako soběstačný autor. (Matty)

  • - Francis Ford Coppola napsal scénář během natáčení Divotvorného hrnce (1968). Pro výchozí situaci mu posloužil zážitek z dětství, kdy jeho matka po hádce s otcem na dva dny odjela sama do motelu. (Matty)

  • - Souboj s jídlem se natáčel po zavírací době restaurace Howarda Johnsona v Harrisonburgu, ve Virginii. (Matty)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace