Hudba:
Ronald SteinVOD (1)
Obsahy(1)
Na zámek barona Victora Fredericka Von Leppe (Boris Karloff) přichátí mladý poručík napoleonské armády Andre Duvalier (Jack Nicholson). Andre se dostal na Von Leppeho sídlo díky tomu, že sem sledoval tajemnou ženu Helenu. Krok za krokem se před Andrem odhaluje děsivá skutečnost, o duši barona Von Leppe usiluje stará čarodějnice rozhodnutá zlikvidovat každého, kdo by jí v tom chtěl bránit. Na tomhle mysteriózním hororu je mimo jiné zajímavé i to, že se zde Jack Nicholson poprvé podílel také na režii snímku. (SPI International / Omega Publishing Group)
(více)Recenze (41)
Svou hloupoučkou naivitou mi tento brakový film hodně připoměl původní řady seriálu Star Trek. The Terror je bohužel velice průměrný ve všech směrech. Navíc tu nikdo z herců ani sympaticky nepřehrává. Boris Karloff opět ukázal že je hercem jedné role. Jack Nicholson mající mnohem větší prostor než hororová ikona Karloff se také moc nepředvedl. Plusem filmu jsou hezké kulisy hradu, hřbitova a exteriéry u moře. A také mě na druhou stranu u tak starého filmu překvapilo hned několik gore scén. Celkově to ale nevidá než na ušmudlaných 50%. ()
Cormanovy gotické horrory miluji, byť ty podle E.A.Poa (+Lovecrafta) patří k ještě lepším než Strašení. Starý hrad, tajné chodby, noční bouře, mlha, hřbitov, krypta, pavučiny, mrtvoly. Vydrápané oči a žena v plamenech. Pentagram. Mladičký Nicholson, jako voják francouzské armády, se snaží odhalit tajemství krásné ženy. Text distributora je poněkud zmatený, což je dobře, alespoň je pak divák překvapen. Nejhezčí je závěrečné loučení, které by dnes zprznily pixely. Krom výtvarné stránky (typické pro Cormanovy horrory té doby) navozuje skvěle atmosféru i hudba (Ronald Stein) - temné smyčce prokládané kvílivým nářkem houslí fungují i dnes. Pro fanoušky žánru lahůdka, pro běžného diváka možná i zklamání. ()
Pěkný gotický horror z dílny Rogera Cormana, na němž se kromě něj podílel i Francis Ford Coppola, který téhož roku natočil i svůj debut Dementia 13. Kromě skvělého Borise Karloffa a Dicka Millera se zde objevil i mladý, v té době teprve šestadvacetiletý Jack Nicholson. Druhou důležitou stránku filmu tvoří výprava. Obrovský zámek na mořském útesu, skryté chodby uvnitř sídla, bouřivé deštivé noci, rozplétání rodinných tajemství, lesy, hřbitov, stará věštkyně a tajemná dívka. Do toho působivá hudba, která díky houslovému doprovodu, připomínající silný vítr za okny, dokáže vyvolat pocit příjemného mrazení v zádech. Zábava zaručena. ()
Presne takéto staré horory ja môžem! Dej zo začiatku hrozne zložitý, množstvo postáv a stále inak smerujúci. Ale na konci sa z toho vyvinie super pointa, pár krát ešte prekrútená, tak aby diváka úplne zaskočila. Nie som nijaký veľký fanúšik Borisa Karloffa, ale v tomto filme sa mi fakt páčil ako aj všetky postavy a ich herecké výkony. K tomu perfektná hudba a hlavne samotný Zámok. Zámok je fakt miesto predurčené na točenie hororov. No tento film v našej dobe za horor považovať už veľmi nemožno. ()
Mírně nadprůměrný gotický horor, v němž je poznat cormanovský rukopis s typickými, popundeklovými kulisami a nočním koloritem, čímž se film řadí k těm lepším jako např. Jáma a kyvadlo, Zánik domu Usherů atd. Bohužel, zvláště denní scény s rádoby "tajemnou" Sandrou Knight a dryáčnické počáteční i závěrečné pasáže v mučírně ubírají na roztomilé kvalitě braku a mysterióznosti. Přesněji 3,5... (Pozn. oficiální jednovětý text distributora je idiotský, a krom toho je i spoilerem: "Mladý důstojník z neapolské armády pronásleduje záhadnou ženu do zámku starého Barona, kde odhalí, že ona dáma je členkou starého čarodějnického klanu a snaží se Barona dohnat k sebevraždě.(oficiální text distributora)" ). ()
Galerie (32)
Photo © American International Pictures
Zajímavosti (5)
- Při natačení filmu se potkali Jack Nicholson a Monte Hellman, kteří společně posléze natočili další 4 po sobě jdoucí filmy. (J.A.K.)
- Jack Nicholson si ve filmu zahrál se svou tehdejší ženou Sandrou Knight. (zorz)
- Impulsem ke vzniku filmu bylo dokončení předchozího režisérova titulu Havran (1963) o 2 dny dříve, než bylo oficiálně v plánu. Na snímku se tak začalo pracovat bez přípravy. Během oněch 2 dnů byly nafilmovány scény s Borisem Karloffem, zbytek byl poté dotáčen později včetně následného dopisování scénáře. (zorz)
Reklama