Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Príbeh o štyroch robotníkoch, ktorí sa jedného dňa ocitnú bez práce. Keďže je pod ich úroveň zaevidovať sa na úrade práce a tobôž prejsť nejakou rekvalifikáciou, rozhodnú sa situáciu riešiť po svojom a založia si vlastnú firmu. Za posledné peniaze si odkúpia nákladné auto a vrhnú sa do podnikania. Nič však nie je také jednoduché ako sa zdá byť, nie len v podnikaní, ale ani s milujúcimi, hašterivými, smutnými manželkami a nepodarenými deťmi. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (141)

F.man 

všechny recenze uživatele

Ostrava je kraj razovity. Tak tohle byla základní asi premisa Martina Sulíka a jejich projektu Sluneční stát. Jakožto ostravák jsem se docela bál co z tohodle zase vyleze. A už první minuty mě začínali mírně řečeno nasírat - hlavní hrdinové jsou vykresleni jako socky roky a jediné co dovedou je chlastat, na všechno nadávat a fandít Baníku. Po nějaké době jsem se však uklidnil a začal se uklidňovat, že i jiné filmy mají podobné hrdiny a s Ostravou nemají nic společného (Štěstí, Kráska v nesnázích, Divoké včely...). Jediný hmatatelný odkaz na Ostravu je tak nakonec snad ve 3 replikách a místních "kratkych zobacichy". S tím se většina herců vyrovnává (ta Ostravská), naopak mimo Ostravské menšině to už tak moc nejde a efekt je spíše směšný. Ale to jsou takové detaily, které však místní rozebírají a vždy budou. Každopádně, pojďme od technické stránky, která je jinak velmi povedená k filmu samotnému. Ten první polovinu nemá nějaký určitý děj - seznamuje nás pouze s hrdiny a buduje prostor k naraci. Milan (Igor Bareš) je pravý silný ostravský typ, jež má problémy ze synem, Karel (Oldřich Navrátil), finančně nezvládá uspokojit svou velkou rodinu a slováci Lubo Kostelný (Vinco) a Ivan Marinka (Tomáš) zase řeši ženské. Tento představovací prolog docela komplikovaných postav není vůbec na škodu a hodně pak zbytku filmu pomáhá, protože se už nemusí zastavovat či dělat dějové odbočky. Herecky zmíněná čtyřka předvádí nadstandartní výkon, znímil bych pak ještě (opět - viz Karamazovi :) Lucku Žáčkovou pro kterou mám prostě slabost a to už z divalních prken. Režijně taky nemám moc co vytíkat, snad jen občas zbytečné scény a prostřihy, ale to jsou v celém výsledku maličkosti. 4 hvězdy - 75% - Povedený češký nadprůmér. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Chudák Csongor Kassai! Tak blbě napsanou postavu s extrémně debilníma replikama si fakt nezasloužil, hlavně jeho druhý výstup. Zajímavý projekt, Navrátil ani Bareš coby Ostravaci nepřesvědčí na sto procent, ale souznění s Kostelným a Martinkou docela funguje. Pro mě překvapivě je nejsuverénnější a nejsympatičtější Ľuboš Kostelný. Líbila se mi velmi civilní Anna Cónová, byť její role nebyla velká. V marastu česko-slovenské novo miléniové tvorby docela zajímavá pecka, spíš pozitivně. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Síce rovnako o ničom ako väčšina súčasnej československej tvorby, no aspoň prekvapivo príjemné, svieže, s kúskom vážnej drámy, skvelého humoru i dynamickej akcie. Veľmi dobrý scenár, réžia, obsadenie i samotní herci (s výnimkou Ivana Martinku, ktorý je zmätenejší než jeho komplikovaná postava). ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Je mi líto, ale prostě mě to nezaujalo. Šulíka mám dost rád, ale tohle se podle mě moc nepovedlo. Postavy zajímavé, ale příběhy nezajímavě podané a na tom to právě hodně padá. Navíc kamera je taky celkem na nic, sice se sem tam nějaký záběr dost povede, ale proboha, proč ty rádoby akční přibližovačky a oddalovačky? Dojem to neudělá, maximálně to bude jenom taková otravná vložka. A to je kameramanem Martin Štrba, který je snad podepsaný u každého Šulíkova filmu... Komediální vložky tu musí zachraňovat Oldřich Navrátil, zbytek je takový nijaký. Jinak ale herci hrají dobře, aspoň hlavní čtveřice. Pak se mi ještě hodně líbil konec, to je tak vše. Ale jinak to docela nudí a nejhorší na tom je ten fakt, že Šulík mi dokázal, že z "příběhů o ničem" dokáže udělat zajímavý příběh. Jo, neznat Šulíka a nevědět, že je fakt dobrý, dám 3*. Takhle je to jenom na 2*. ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Jsem krajně vykolejena tím, že absolutně nechápu zda se příběh odehrával v devadesátých létech či v současnosti. Je ovšem smutné to, že muži od rodiny přišli o práci, ale rozebrat zrovna příběh toho nejnudnějšího nebylo moc chytré. Ostatně zasmála jsem se trochu až těsně před závěrečnými titulky, takže kategorie komedie mi nepřijde příliš upřímná a vhodná. Chcete se zasmát? Tak zapomeňte na naprostou většinu českých filmů, protože náš humor už asi dost přituhuje jako zchladlý puding v lednici. Oceňuji potenciál příběhu, kameru a výkon Oldřicha Navrátila. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (10)

  • Název filmu údajně odkazuje na stejnojmenný textu z roku 1623 od utopistického filozofa Tommase Campanelliho. Ten byl za hlásání empirické filozofie přírody vězněn po 27 let a ve svém nejslavnějším díle „Slunečný stát“ popisuje vizi sociálně spravedlivého státu. (imro)
  • Snímek měl premiéru 19.4. 2005 v Ostravě a o den později v Bratislavě. V žebříčku návštěvnosti v České republice debutoval na 10. místě. Po dvou týdnech promítání měl na kontě 7 123 diváků. (imro)
  • Kameraman Martin Štrba a skladatel Vladimír Godár pracovali s režisérem Šulíkem na všech jeho sedmi celovečerních filmech. (imro)

Související novinky

Český lev 2005

Český lev 2005

27.02.2006

V sobotu 25. února 2006 proběhlo v paláci Lucerna předávání 13. ročníku výročních filmových cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Podle všech očekávání si pro nejvíce sošek přišli lidé,… (více)

Reklama

Reklama