Režie:
George CukorKamera:
Franz PlanerHudba:
Sidney CutnerHrají:
Katharine Hepburn, Cary Grant, Doris Nolan, Lew Ayres, Edward Everett Horton, Henry Kolker, Binnie Barnes, Jean Dixon, Henry Daniell, Ann Doran (více)Obsahy(1)
Johnny Case, který se vlastní pílí vypracoval z ničeho, se zasnoubí s Julií, která mu teprve poté řekne, že pochází z velmi bohaté rodiny. Seznamuje se s její bezstarostnou sestrou Lindou a nešťastným bratrem Nedem. Postupem času se mezi snoubenci začnou projevovat propastné rozdíly v názorech na jejich další život. Johnny nikdy nechce být příliš bohatý a rád by brzy přestal pracovat, aby si mohl života užívat, v tom se shoduje s Lindou, s níž si je stále bližší. Jeho snoubenka je ovšem takovými názory zděšena, chce, aby Johnny nastoupil k jejímu otci a budoval kariéru. Johnny se musí rozhodnout, zda obětovat své sny či se vzdát své snoubenky... (fleurette)
(více)Recenze (50)
Prozřel jsem až napodruhé. Leopardí žena je sice perfektní komedií, ale Prázdniny májí oproti ní jednu značnou výhodu. Cukorovo dílko má totiž srdce. A ač se tu Cary s Katharine nesnaží uběhat a uhlásit k smrti, jejich postavy jsou mnohem zajímavější a film se tak celkově stává podstatně interesantnější podívanou. Here's to Johnny and Linda. Elá hop :) ()
Nemám slov. Tak dokonale vyvážený film, geniální od první do poslední repliky, s divadelní atmosférou, leč bláznivým tempem a skvělými charaktery, jsem snad letos neviděl. Bringing Up Baby je silnou konkurencí, ale Cary Grant v Holiday boří všechny laťky... je to černobílé, je to staré, ale zamiloval jsem se do toho až po uši. Try and stop me, someone. (100% ... do posledního centu) ()
Moc příjemný Hollywood. O newyorské smetánce bažící pouze po mamonu, o nezkaženém klukovi z chudých poměrů (Cary Grant k sežrání), o pravé lásce a o tom, jak trpí ti, kteří musí žít s tolika penězi a uvnitř takové společnosti, aniž by jí byli zcela stráveni - pošuk Ned (Lew Ayres v hodně dobré formě) stále se sklénkou v ruce - spíše neškodnou revolta. A pak Linda (Katharine Hepburn - andělsky démonická jako vždy), která si nakonec nadosmrti poroučet nenechá. Samozřejmě - jak uvidíme Katherine, "pointa" nám okamžitě dojde (asi v desáté minutě filmu - na sto procent potvrzeno pochopitelně až úplně na konci). Cukor na vrcholu své "situační romantiky" a úsměvný film pro těžké chvíle. ()
Je značně neamerické nepovažovat vydělávání peněz za smysl života. Tak jsem typický neameričan, no a co? Johnny jím taky je, ale v několika drobnostech se lišíme. Je to totiž sympaťák, má smysl pro obchod a ještě navíc ovládá přemety vpřed i vzad. Já zase dopředu vím, kdo skončí v jeho náruči, ale je mi to jedno, protože tohle je poctivá filmová klasika plná konverzačního humoru a radosti ze života. A to já rád. ()
When I find myself in a position like this, I ask myself what would General Motors do? And then I do the opposite! říká nezkažený Johny v milionové komedii George Cukora. Mlaďounký Cary Grant v ní pro krásné oči Katherine Hepburn předvádí salta vzad, postup vpřed a cimrmanovský úkrok stranou. Přísady jsou vyvážené-špetka cukru,kopa situačního koření, vagón sociální ironie a výbušnina v milostném trojúhelníku. Jeden z těch filmů, kde si na konci, při nyvém pohledu na černobílé gentlemany, říkám: proč jsem se nenarodila o sto let dřív?:) 90% ()
Galerie (40)
Zajímavosti (1)
- Přijetí filmu s rozporuplnými pocity se stalo jedním z hlavních důvodů, proč Katharine Hepburn nezískala hlavní roli ve filmu (Pavlínka9)
Reklama