Reklama

Reklama

3-iron

  • Jižní Korea Bin-jip (více)
Trailer

Obsahy(1)

"Jsme jako prázdné domy, čekáme na někoho, kdo odemkne zámek a vysvobodí nás."  Tae-suk se potuluje na své motorce, chodí od domu k domu, ve dveřích nechává reklamní letáky a vloupává se do těch bytů, kde si letáky nikdo nevyzvedne. Předpokládá totiž, že majitelé jsou na cestách, a tak v těchto prázdných obydlích přechodně pobývá, dokud se jejich vlastníci nevrátí.
Jednou se však vloupá do luxusního domu, kde se stane svědkem pokusu tyranského manžela o znásilnění své ženy Sun-hwa. Tae-suk do muže odpálí několik míčků golfovou holí 3-iron, popadne Sun-hwa a společně odjedou.
Od této chvíle vcházejí do prázdných domů společně. Tae-suk v každém bytě, do kterého se nastěhují, vaří, uklízí, dělá drobné opravy a Sun-hwa poprvé v životě zažívá skutečný pocit domova. Navzájem cítí bolest a samotu toho druhého a nakonec se do sebe zamilují.
Při návštěvě dalšího domu objeví mrtvé tělo starého muže, kterého sami pohřbí. V domě žijí, jako by byl jejich vlastní, dokud se nečekaně neobjeví syn zesnulého a nezavolá policii.
Tae-suk je obviněn z vraždy, vloupání a únosu a Sun-hwa se musí proti své vůli vrátit k manželovi. Zatímco Tae-suk čeká na propuštění z vězení, nachází jedinečný způsob, jak vrátit štěstí, které se Sun-hwa prožívali. (Kfilmu.net)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (536)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Nedávno zesnulý režisér a scenárista Ki-duk Kim patřil v posledních několika letech mezi nejchválenější a především nejvýraznější korejské režiséry. Jeho filmy posbírali spoustu nominací i výher po mezinárodních filmových festivalech a Ki-duk Kim se tak stal ve filmovém průmyslu známým jménem. Jeho nejslavnějším filmem poté pravděpodobně zůstává romantické drama 3-iron, za jeho režii Kim dokonce získal Stříbrného lva za režii na Filmovém festivalu v Benátkách. A rozhodně zcela právem. Ki-duk Kim byl talent, který měl očividné vizuální vcítění a tím skutečně vyprávěl příběh. Příběh, kdy dost možná ani není vyloženě nutné vnímat dialogy a kdy u korejského filmu ani nejsou potřeba české nebo anglické titulky. 3-iron působí jako film, který skutečně vypráví vizuálním zpracováním a přirozené herecké výkony dodávají na pohled ty správné emoce, které dodávat mají. Ve finále není ani problém v tom, že by 3-iron rozhodně nevyhrál soutěž v oblasti nejvíce upovídaných filmů všech dob. O ty samotné dialogy tu totiž tak úplně nejde. Netradičně pojatá Kimova romance dost očividně vypovídá o samotném autorovi. Ten je při vizuálním vyprávění vynalézavý a ukázkově pracuje s technikou show, don't tell. Přitom všem je těžké Kimovu vyprávěčskému stylu úplně propadnout i proto, že jeho tvůrčí pohled pořád působí výrazně odtažitě. 3-iron dost možná vypovídá o Kimově komplikované mysli, kdy je velmi snadno těžké poznat, do jak velké míry může vlastně může být 3-iron autentický. Nejvíce výpovědní hodnotu má o filmu dost možná věta ´´ Je těžké říci, zda svět, ve kterém žijeme je realitou nebo snem´´. Je příběh 3-iron realitou nebo snem? Těžko říct. Kim se výrazně vyznamenal také tím, že jeho filmy obsahovali realistické násilí, které člověk nalezne i v 3-iron. Zároveň ovšem 3-iron obsahuje prvky, které dost možná odpovídá fantasy prvkům. Jenomže na tom samotném tak úplně nesejde. 3-iron je totiž očividně takový ten typ uměleckého filmu, který obsahuje spoustu výrazných prvků i filmařských postupů a přesto pořád drží konzistentně při sobě. Je to zcela očividně dílo talentovaného filmaře, které se vymyká klasickým filmovým zážitkům. Je to umělecký film osobitého autora, který velmi snadno zaujme. I přes to, že film trvá pouze hodinu a půl je jeho tempo celkem pomalé. Právě délka, která nepřekoná délku hodiny a půl je ale v tomhle ohledu hlavním pomocníkem, která nikdy nevyvolá pocit vyloženého vlečení. Funguje to především skutečně i jako netradiční a přesto zcela funkční romance, která ovšem může dost možná navodit i jistý pocit existenční krize. Na jednu stranu by se dal vlastně 3-iron doporučit pro páry, na druhou stranu je ovšem jeho umělecká podoba a poetický přesah dost možná kamenem úrazu. Přesto ovšem 3-iron funguje jako uvěřitelná a emocionálně silná romance, která přitom nepotřebuje tuny láskyplných dialogů. Ti bravurní herci a jejich emocionální mimika totiž vystačí hned za pět scénářů. Na dřeň umělecký film v tom nejlepším slova smyslu. Ki-duk Kim byl nejen estetický génius, ale také schopný filmař a především vypravěč, který k vyprávění nepotřeboval mnoho dialogů, stačil mu silný příběh, kterému následně dodal silnou vizuální stránku. V jistých ohledech působí 3-iron pořád dost divácky odtažitě a v mnoha ohledech při jeho sledování může nastat pocit, že se Kim radši mohl vydat tak trochu jinou cestou. I přes to se ovšem nezapře, že je 3-iron výjimečným dílem a Ki-duk Kim mezi nejvýraznější korejské filmaře nepatřil jen tak..... () (méně) (více)

zputnik 

všechny recenze uživatele

Krásný, posmutnělý, ale současně nadnášející film. Snímek, který pomalu tiká ke svému závěru... tak, aby v jeho posledních chvílích nejen odkryl před divákem důvod svého názvu 3-IRON, ale překryl všechen smutek a naplnil diváka ohromnou dávkou smíření a naděje. Snímek, který pro mě více něž jakýkoliv jiný film, prezentuje princip neublížení - přijít, nic neničit, vrátit jiným způsobem to, co si beru, přistupovat k druhým jako k lidským (tudíž křehkým) bytostem atd. Vše je navíc předloženo tak poetickým, křehkým a filmařsky čistým způsobem, že mě ten film prostě dostal. Shrnuto a podtrženo: Nádherné, posmutnělé a zároveň plné naděje a (byť s chvílemi násilí) plné klidu a smíru. ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Moje príliš vysoké očakávania zapríčinili, že predpokladaný “výsledok”, ktorý som si úspešne vsugeroval do hlavy (Ja idiot!), sa ani z ďaleka nedostal na úroveň, v ktorú som dúfal. Uznávam, že tá “nemota” dvojice hlavných predstaviteľov, vytvára akúsi svojskú, podivnú, dokonca malebnú atmosféru, ktorá si dokáže diváka plnohodnotne podmaniť. Ja milujem drámy, milujem Kórejskú tvorbu, a tak ma mrzí, že ma “3-iron” po emocionálnej stránke kompletne minul. Áno, láska sa dá podať aj takýmto spôsobom. Žiť v ilúzii je krásna vec, lebo objatie je stále lepším okamihom, ako facka na celú hlavu. Ja však dávam prednosť realite, a iný už zrejme nebudem .. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Vyzbrojen znalostí metaforičnosti Jara, léta..., hledal jsem i tady od počátku za všemi těmi opakujícími se rituály a zvláštnostmi určitý hlubší smysl. Všechno to drhnutí svršků na valše, žehlení promočeného katalogu, odpalování golfového míčku dokolečka dokola a podobné, pro západního diváka nepříliš obvyklé výjevy přece musely mít nějaký význam. Závěrečná, dovysvětlující věta mi pak alespoň pomohla odhalit ono všudypřítomné fotografování jakožto techniku, kterou zaznamenáváme realitu, abychom snad poté nepochybovali o tom, že to byl jenom sen. A do toho všeho se tu pomaličku rozvíjí mlčenlivá love story dvou spřízněných duší, které si z města udělaly jeden velký hotel s přidanou dávkou dobrodružství. Poetika filmu rozhodně nechybí; naplno vnitřně rozzářit mě však dokázala až finální, plakátová scéna, která patří mezi klenoty moderní kinematografie. My všichni jsme asi někdy v mladické nerozvážnosti vzali do ruky nějakou tu trojku železo a mysleli, že s ní dobydeme svět, abychom pak zjistili, že moudřejší možná bude se jen tak lehce naklonit přes rameno a tiše a nepozorovaně si vzít to, po čem nejvíc toužíme. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Další film Ki-duk Kima, ve kterém se opět slovy neplýtvá. Ve srovnání s paterem ročních období je tenhle počin zcala jednoznačně horší, a to rovnou po všech stránkách. To ROManitka mě za srdíčko jaksi nechytila. Panovi režisérovi je však třeba vzdát hold, protože jeho tvorba je minimálně zcela orginální. Je si genialitou svých filmů tak jist, že necítí sebemenší potřebu podávat je divákovi ve složitější podobě, než by bylo nutné. Ani pořádně nedokážu popsat, čím si tedy film získal moji pozornost. Asi tam špetka geniality skutečně bude. Nepřehánějme. 2*. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (10)

  • Dům, ve kterém se poprvé potkají hlavní hrdinové, patří ve skutečnosti rodičům hlavního hrdiny. Za natáčení nemusela produkce zaplatit. (Caelos)
  • Režisér Kim Ki-duk napsal scénář za jeden měsíc, film byl natáčen 16 dní a střihán 10 dní. (Matty)
  • Pronájem kamery stál 1000 dolarů na den, proto se natáčelo i 13 dní bez přestávky. (Caelos)

Související novinky

Dvě smutné zprávy ze zahraničí

Dvě smutné zprávy ze zahraničí

11.12.2020

V noci na pátek v Lotyšsku nečekaně opustil filmový svět režisér a scenárista Kim Ki-duk. Podle dostupných informací populární a oceňovaný korejský tvůrce zemřel na komplikace spojené s nákazou… (více)

Reklama

Reklama