poster

Dítě

  • Belgie

    L'enfant

  • Francie

    L'enfant

  • anglický

    The Child

  • Slovensko

    Dieťa

  • USA

    L'enfant

Krimi / Drama / Romantický

Belgie / Francie, 2005, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • cab
    ***

    Socialni drama v syrovem az dokumentarnim obalu o mladikovi, jez zije ze dne na den a snazi se prezit jakkoli az jeho ciny vyvrcholi nerozvaznym napadem dat adoptovat vlastniho syna, jen aby za nej ziskal nejake penize. Slabsi zacatek napravi dramaticke vyvrcholeni s jednim preslazenym skraloupem. Nic vic nez dalsi kriticky pohled na spolecnost a lidi v ni. 60%(15.11.2008)

  • charlosina
    ****

    Suché... naturalistický snímek Dítě je natočen dokumentárním stylem, bez použití hudby, bez jakýchkoliv doprovodných efektů, bez upravených ateliérů... a bohužel bez emocí. Jedná se o jakýsi záznam, tvůrci se snažili pouze o zachycení dané situace, což v důsledku není špatný úmysl, nicméně celkový dojem je natolik odtažitý a citově vyprázdněný, že mě prostě neoslovil. Rozhodně to není ten typ filmu, který mě vtáhne do atmosféry nebo který mě přiměje k citlivějšímu vnímání postav a kontextu. Spíš to na mě působí jako pokus o syrové drama, ovšem bez hlubší perspektivy. U takového typu bych očekávala minimálně detailní záběry, které by podtrhovaly niterní pochody Bruna, který nezištně prodal své dítě a pak se to snažil napravit, nebo větší prostor pro vyjádření Soni, která se s tím nemohla vyrovnat. Není potřeba hudby nebo dialogů pro nastínění oné atmosféry, ale když už je to ochuzeno o mnohotvárné prostředky filmové řeči, musí se jejich absence nahradit jinak (jako to třeba dokázal Dom Rotheroe ve svém debutu My brother Tom), což se tady teda nestalo. Přestože tam pár takových okamžiků bylo, na celovečerní film jich bylo žalostně málo a ocenění v Cannes se pouze divím.(25.5.2008)

  • anniehall
    *****

    Vyjímečně syrové (pozor, nezaměňovat se surové) drama, které má až dokumentární charakter. Naprostá absence hudby (dokonce i u titulků) a dalších jiných filmařských berliček a příkras nechává diváka plně se pohroužit do příběhu samotného. Scénář je velmi dobře napsaný, žádné kudrlinky, pěkně civilně a od kosti. Jde se přímo k věci. S tím samozřejmě souzní i herecké výkony. Nerozptylován ničím jiným se může divák plně soustředit na gesta a mimiku hlavních představitelů. Nevědět, že J. Renier už v jednom starším snímku bratří Dardennů hrál, tipoval bych ho na člověka z ulice, který nehraje, ale žije. Tipoval bych, že kamera je opravdu nezůčastněný pozorovatel, ale ne! Renier je herec a v L´ Enfant dokazuje, že velký. Stejně tak Dardennovi ukazují, že velmi působivý, neřku-li strhující film, se dá natočit lidsky, bez pompy, triků a patosu. Nádhera. Dostalo mě to i na podruhé.(12.2.2008)

  • Tetsuo
    *****

    Od doby, kdy jsem poprvé viděl filmy Roberta Bressona (řekněme takové tři čtyři roky zpátky), na mě z plátna nedýchla taková nestrojenost a věrnost realitě. Jistě by se tu dalo polemizovat o spoustě věcech, ale v zásadě Dítě reprezentuje směr, jakým se může ubírat kinematografie ve snaze plnit nějaké vyšší úkoly - ať už formální, nebo svým sociálním poselstvím. Myslím, že odpor k tomuto filmu vychází především z neschopnosti potlačit své naučené požadavky, aby námi film manipuloval.(24.4.2006)

  • pakobylka
    ****

    Prodat lze všechno, jenom následky si musí nést každý sám. Bruno chce pomoci - sobě i své přítelkyni, na které mu záleží. K právě narozenému synovi ještě nemá žádný citový vztah a prodat dítě k adopci je pro něho zcela přirozené řešení a snadný výdělek - jako kšeftování s kradenými věcmi. O nic nejde, mohou mít přece jiné ... Nepočítá s mateřským citem Soni, je naprosto zaskočený její reakcí a snaží se dát všechno do pořádku - jenomže to nejde tak snadno. Civilně natočené, ale poutavé drama o vině a trestu. Klidně se to mohlo stát.(5.1.2009)

  • - Jimmyho "hraje" 40 různých dětí. (D3VIL)

  • - Film získal pět cen Josepha Plateaua 2005 (Belgie) a to v kategoriích Nejlepší herec (Jérémie Renier), Nejlepší herečka (Deborah Francois), Nejlepší režie (Bratři Dardennové), Nejlepší film a Nejlepší scénář (Bratři Dardennové). (Terva)

  • - Film získal i dvě ceny Filmových kritiků v Torontu 2005 a to za Nejlepší režii (Bratři Dardennové) a za Nejlepší cizojazyčný film. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace