Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Původně rozhlasová hra Bitva na kopci se v roce 1987 dočkala dvojího zpracování. V Činoherním klubu v Praze měla svoji divadelní premiéru, v brněnském televizním studiu dostala filmovou podobu. Hořká komedie je hereckým koncertem především pro Petra Čepka a Oldřicha Navrátila.Jejich ironické slovní souboje, kde se pouze z mužské ješitnosti směšně hádají o svá stanoviska, se odehrávají na nedělním výletě. Původně příjemné odpoledne na památném kopci, kde se kdysi odehrála velká bitva, je výpovědí o lidské nesnášenlivosti a vnitřní prázdnotě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (34)

waxtrax 

všechny recenze uživatele

Televizní příběh o dvou párech, které si společně (jedním vozem zn. Lada) vyrazí na nedělní výlet za Brno. Přestože se po celou dobu dílko tváří jako komedie je vše připraveno ke konverzačnímu duelu mezi dvěma zůčastněnými muži. Je ponechán volný prostor k vyjádření ješitnosti, neochotě kompromisu a opovrhnutí ženským elementem, když jde o vítězství. Přestože Petr Čepek je tím výraznějším a agresívnějším Oldřich Navrátil je ve své roli obranáře daleko jistější a přesvědčivější. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý televizní film o čtyřech přátelích, jež si užívají volného dne v přírodě. Skupina osob v složení P. Čepek, O. Navrátil, N. Konvalinková a E. Steimarová si připravili malé občerstvení na mírném návrší na louce pod stromem. Po krátkém bezvýznamném žvanění dojde mezi pány Čepkem a Navrátilem k roztržce, neboť Navrátil odmítá připustit, že je přicházející bouřka zasáhne a je proto zbytečné se sbalit a jít se ukrýt do vozu. Démonický P. Čepek se kvůli postoji svého přítele značně rozzlobí a čím více prší, tím je vzteklejší. Vrcholem tohoto krátkého do značné míry absurdního díla L. Smočka je okamžik, kdy se P. Čepek navzdory sílící bouři a lijáku svlékne do plavek, natře se opalovacím krémem a začne se slunit, to celé jen proto, aby se pomstil O. Navrátilovi za jeho řeči. Celá společnost je tak kvůli jejich malichernému konfliktu vystavena nepřízni počasí, neboť pánové dětinsky odmítají opustit místo sporu. Co se týká ženského obsazení, N. Konvalinková hrála svoji typickou hloupou postavu s vykulenýma očima a E. Steimarová během celého mužského infantilního verbálního souboje mlčela. Z mého pohledu se jedná o zcela zbytečný filmový počin, který divákovi nemá co nabídnout, ačkoli herecký výkon P. Čepka byl tradičně nepřehlédnutelný. ()

Reklama

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Idylicky, v pravde harmonicky vylet na kopec , na kterem podle nalezeneho brneni si dovolim tvrdit ,ze ve stredoveku, se mela konat bitva jakasi , se zmeni v famozni prestrelku hereckych vykonu,kterym dominuji Petr Cepek a jak ji ve filmu nazval " ty se svym mysim mozkem" skvele hrajici Nada Konvalinkova "tak uz se na to oba vykaslete, kdyz uz jste oba tak dlouho dospeli". Hlaska pana Navratila "aspon nas to zabije!" ci dalsi pana Cepka "a taky vyslovne tvrdim ze bude prutrz,to tady slavnostne prohlasuji a vsechny vas beru za svedka , a blejskat se bude,a hromy jako bomby za valky a bourka jako Prdel, kdyz to chcete vedet..!" Exkluzivne sekundujici Evelina Steinmarova. I bez zaverecne pointy, ktera mi chybela, davam hodnoceni nejvyssi a skladam poklonu panu Ladislavu Smockovi , ktery psal scenar, dialogy a v rukou mel i rezijni taktovku. Jedna se o rok vyroby 1987. ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Odehrané výborně, jak taky jinak, když Čepek a Navrátil v nejlepších letech, ale při prvním zhlédnutí to bylo lepší. Napodruhé už patrné nedostatky a plytkost scénáře. Hrát to někdo jiný, bylo by to o ničem. Konvalinková standardně v roli hloupé husy přehrávala už moc. Sledovat to jako rozhlasovou hru, asi by se u toho dalo i zaspat. ()

javlapippi 

všechny recenze uživatele

"Jestli někomu něco natrhnou, tak si to přečtu v novinách." Štvorica na nedeľnom výlete v žiguláku s nálepkou "rallye" na prednom skle zaparkuje pod vŕškom a s nákladom občerstvenia sa vyštverá na kopec. Tam sa páni Čepek a Navrátil počnú šermovať egami, zatiaľ čo dáma Konvalinková sa pokúša priblblým spôsobom situáciu skľudniť a dáma Steimarová ignorovať. Dialógy obsahujú zopár dobrých hlášok, jemnú esenciu novej vlny a nadmerné užitie slova "děcka". Herecky vynikajúce, ale inak mám dojem, že by to lepšie fungovalo v divadle alebo rozhlase. Tri posedy v mravenisku. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama