Obsahy(2)
Čtrnáctiletá dívka Hayley Stark potkala na internetu okouzlujícího fotografa Jeffa Kohlvera a po následném setkání přijala pozvání navštívit jeho dům. Jeff však není jen tak obyčejný fotograf... Hayley je chytrá čtrnáctiletá holka. Ale i chytré holky dělají chyby. Přes internet se seznámí s Jeffem, módním fotografem lehce přes 30. Dají si sraz v kavárně a pak vyráží do Jeffova domu na předměstí Los Angeles. Ačkoliv je Jeff uhlazený profesionál, na jejich setkání je něco zneklidňujícího. Proč tak bystrá holka vstupuje dobrovolně do domu prakticky neznámého staršího muže? Co vedlo Jeffa, aby ji pozval? Náhodný pokec po síti, fotografování nebo skrytý záměr? Pouhé dvě postavy rozehrávají napínavou hru, která nenechá diváka v klidu až do samého závěru. Přes ožehavé téma není film prvoplánově provokativní ani přehnaně moralizující. Daleko lépe než krev a sex funguje napětí, zvyšovaném pozvolným odhalováním motivů obou postav. V pasti se pohybuje mezi psychologickým dramatem a thrillerem. Film spočívá na výborných výkonech dvojice herců v hlavních rolích: Patrick Wilson hraje Jeffa a mladá Ellen Page ztvárnila roli Hayley. Doslova vynikající je širokoúhlá kamera, která dokonale využívá možností rozlehlého moderního interiéru Jeffova domu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (681)
Jsem opravdu moc rád, že tohle netočil Lars von Trier. Poznamenán Antikristem si totiž naprosto živě umím představit, jak by asi přistoupil k odpytlíkování... No ale jinak koukám, že jsem tu mezi vámi tak nějak v pasti. Víte, já doufám, že čtrnáctileté emancipované ženy dneška s touhou brát spravedlnost do vlastních kleští nejprve nashromáždí pořádné důkazy před tím, než si začnou hrát na primáře Sovu. Ony jsou totiž věci, které se fakt nedají vrátit! A tady mám krom koulí na mysli i děravý scénář. Nicméně i tak doufám v ještě jinou věc, a sice v tu, že film V pasti se stane součástí povinných vězeňských projekcí pro pedofily. Já vím, já vím - po novoročním překvapení od Vaška teď není pro koho hrát, ale aspoň se může zvětšit kinosál. ()
No nudit se u toho asi nebudete. Celé je to dobře a vlastně i dost originálně vymyšleno a hlavně velice zručně natočeno. David Slade rozumí vizuálům a ten film vypadá setsakra cool na to, že se celej odehrává v bytě. Občas mi to trochu skřípalo v dialogách. Když Ellen Page mluvila hrozně chytře a sofistikovaně, cítil jsem závan kalkulu k dosažení co největší mrazivosti, jenže třeba rozjařená Kathy Bates z "Misery" mi naháněla mnohem větší hrůzu. Herecky zvládnuté slušně, ale když se sebou Patrick Wilson škube na stole a řve, působí to už spíše groteskně. Dost by mne zajímalo, jak by si s touto látkou poradil takový Alfred Hitchcock. ()
Ani ta kastrace nemůže být tolik bolestivá, jako sledování tohoto filmu. A to ten začátek vypadal slibně.. Po celou dobu filmu jsem očekávala nějaký zvrat, kdy se postavy začnou rozvíjet, nebo alespoň nějaké vysvětlení - motiv Hayley, zabil Jeff opravdu tu dívku, co se vůbec stalo, .. nic z toho jsem se nedozvěděla a opravdu nechápu smysl tohoto filmu. S Hayley by měl divák asi soucítit a vžít se do její role, ale ona byla po celou dobu filmu jak osina v zadku, vážně. Dokonce mi bylo více líto Jeffa, přála jsem si, aby se dostal z provazů a zabil Hayley, nebo jí alespoň vytrhl jazyk, aby byla zticha... Film měl být šokující, ale já si z toho odnesla jen nudný zážitek. 2* za Patricka Wilsona. ()
David Slade má zjevně rád kameramany, kteří používají moderní techniky. Což mi tedy do tohohle "komorního dramatu" moc nesedí. No a k tomu dramatu - poněkud vykonstruovaná zápletka o setkání dítěte a fotografa by mi ani nevadila, ale morální podtext, který se ukáže později a kterého se už do konce filmu nezbavíme ano. 100 minut, jeden dům, dva herci... Přechytralého čtrnáctiletého spratka ztvárňuje Ellen Page, kterou mám chuť zabít od desáté minuty a Patrick Nilson je tu do počtu, aby bylo komu stříkat sprej do pusy a koho mučit, což je oboje dost nuda. Protivná nuda. Jako celý film. ()
Nemám ke svým koulím nějak zvlášť vyhraněný vztah, ale jsem prostě rád, že je mám. Tudíž z pozice otce, majícího strach o své ratolesti, mi tento snímek přinesl jisté uspokojení, ale z pozice chlapa, přirozeně chránícího své nádobíčko, ve mně některé pasáže vyvolávaly jisté náznaky nesouhlasu s nabízeným řešením. Ale konzervatismus stranou - tohle antipedofilní divadlo se prostě povedlo. ()
Galerie (56)
Photo © Lions Gate Films Inc.
Zajímavosti (14)
- Scény, odehrávající se u Jeffa v domě, byly natočeny v chronologickém pořadí. (houseofwax)
- Producent David Higgins se dozvěděl o případu z Japonska, kde školačky ušily léčku na muže, který sháněl materiál s nezletilými. Z toho vlastně vzešel námět pro film. (-bad-mad-wolf-)
- Sandra Oh natočila své scény za jeden den. (houseofwax)
Reklama