Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva nejvíce podezřelí místní kluci nejvíce pomohou k vypátrání skutečných zlodějů ve čtvrtém případu dr. Martina, který se odehrává v historických sklepech... (oficiální text distributora)

Recenze (19)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Čtvrtý a poslední případ kriminalisty Martina. Viz předchozí části "Volejte Martina", "U telefonu Matin" a "Martin a červené sklíčko". Jednoduchý příběh, který se moc neliší od předchozích třech, tento jediný měl navíc místy docela slušnou atmosféru. Malí Jan Kraus je zde opravdu k nepřehlédnutí, dobrý byl např. i příslušník VB Karel Effa. ()

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Cernobily pribeh s kriminalni zapletkou se odehrava v dobe kdy jeste vsechno patrilo nam vsem.Osmdesat kilometru chodem pod Znojmem vyuziva parta vzrostlejsich vyrostku k vlastnimu obohacovani se.Na pripad je povolan detektiv martin z Prahy,ktery se momentalne nachazel na dovolene na horach.Niceho vsak nedba a ujima se pripadu,ktery v te dobe jeste nenabyl sve skutecne velikosti.V te dobe se totiz zatim jednalo pouze o to,ze nekdo nedovolene a nezakone nastrojil vanocni stromek a mistnim detem udelal fingovanou vanocni nadilku aby svedl kriminalisty ze stopy mnohem zavaznejsich tresnych cinu. Na stromecku by vpodstate nebylo nic divneho,kdyz by se stromek nemel nachazeti v chodbach pod mestem a zahadne po nadilce zmizet.Podezreni nejsou dva kluci ,ale hosi tri.Dochazi k vyslechu,ktery je veden jako se skutecnymi zlocinci,vrahy,kriminalniky (chybi pouze udery pesti ci mucici nastroje) coz pusobi velice komicky obzvlaste proto,ze lumpum zloradnym neni vice nezli deset let a pusobi spise roztomile nezli rabiatsky. Zejmena tato scena stoji za zhlednuti.Herecke vykony detskych predstavitelu jsou najednicku a kraluje jim Jan Kraus. Film se konci zaverecnou rvackou v podzemnich chodbach,ktere se ucastni i parta malych kluku v cele s Martinem proti jiz zminovanym opravdovym lumpum."Nech ji bejt, je to zenska!" ()

Reklama

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Škoda toho, že je to černobílé. Kdyby byl tento čtvrtý a zároveň poslední díl barevný jako MARTIN A ČERVENÉ SKLÍČKO, mohlo to být podobně koukatelné. Ačkoliv na tento dřívější díl i tak hodně ztrácí. Mě v tom černobílém provedení vadí hlavně to, že dost je toho natáčeno ve tmě, a tak toho moc není vidět. Zápletkou se to již podobá "červenému sklíčku" a rozuzlení je podobně překvapivé. [148. hodnocení, 15. komentář, 55%] ()

Tiiso 

všechny recenze uživatele

Podprůměrný příběh z oblasti detektivní. Podprůměrný výkon hlavní mužské postavy, naopak výborný výkon hlavní dětské postavy, kterou představoval malí Kraus. Podzemní exteriéry jsou jediné reálie, které zvyšují úroveň atmosféry. Hudební doprovod mizivý, samotný příběh spíše naivní, jelikož záporné postavy nejsou v ničem záporné, tedy viditelně. Jen o nich víme, že vykrádali obchody. Což nedokáže dobře vykreslit jejich záporný charakter. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Milan Vosmík je v tvorbě pro děti a mládež nadčasový pojem a tento film to jen potvrzuje. Všednodennost direktivního socialismu byla šedě korektní alespoň na první pohled. Věci fungovaly i když často všelijak. Mládežnická kriminalita mohla být vnímána a i byla jako jev spíše okrajový. Dobře je zachycen i rozdíl mezi místní a ústřední Veřejnou bezpečností. Pohled na děti účastné na vyšetřování je brilantní. Ota Hofman i Milan Vošmík jsou dodneška jen obtížně srovnatelní svou nápaditostí a věcnou (faktovou) přesností. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (1)

  • Film je inspirován skutečnými událostmi, četnými krádežemi ve Znojmě 60tých let. Zloději domy a obchody vykrádali přes podzemní komplex. Spousta vchodů byla proto zazděna, ne však všechny. Krádeže proto pokračovaly dál, ale ne v tak velkém rozsahu. Klubovny, jako například ta, která se ukázala na konci filmu, pod městem opravdu byly, některé si přivlastnili narkomani, jiné děti. Natáčelo se na ulicích Dolní Česká, Velká Mikulášská, Klácelova, Staré Město, Dyjská, dále na Mikuláškém a Masarykově náměsí. Jako budova veřejné bezpečnosti posloužil současný Dům umění a domy vedle něj. V záběrech z podzemí je ještě většina prostor před rekonstrukcí, dnes jsou chodby více zúženy. (wirtr)

Reklama

Reklama