Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třicátník Prokop Randa se vrací do rodné vesnice, kde hledá klid a vyrovnání s životními neúspěchy. Román Jana Čepa poprvé vydaný roku 1935 inspiroval skupinu studentů olomoucké Palackého univerzity k pokusu o realizaci experimentální filmové povídky. Neobvyklému projektu se dostalo profesionální podpory a mohl být dodatečně rozšířen na celovečerní film. Výsledný tvar nebyl schopen strhnout na sebe výraznější pozornost diváků a kritiky, ale určitě stojí za zaznamenání jako v českých podmínkách ojedinělý pokus studentů filmové teorie a neprofesionálních filmařů. Výroba: Studio Velehrad Olomouc / KF Praha a.s./ČT – Televizní studio Brno – s přispěním Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie. [Zdroj: CSFilm] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (8)

Prubner 

všechny recenze uživatele

Takhle to vypadá, když se amatéři pokoušejí o umění. Nu což, kamera i hudba ujdou. Režisér zjevně viděl Romanci pro křídlovku a Vojtěcha, řečeného sirotka, ale nemá takový talent jako režiséři těchto filmů. Především neumí vyprávět příběh. Snaží se každou scénu, každý záběr pojmout nějak "umělecky", ale nestará se o celek. Taky nebyl dobrý nápad obsadit film neherci, kteří své role samozřejmě nezvládají a jejich deklamace dialogů působí až komicky. ()

Ony 

všechny recenze uživatele

V podstatě příjemné překvapení. Jako milovnice Čepa, postrašená pověstí tohoto filmu, jsem se připravovala na nejhorší. Kamera, atmosféra nebo třeba ztvárnění retrospektiv vůbec nejsou marné. Bohužel jsem nedokázala skousnout ty neherecké snahy. A hudby nemuselo být tolik. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Slabé tři hvězdy za sympatický pokus přinést do českého filmového rozparcelovaného rybníčku něco nového. Tvůrci mají evidentně rádi 60. léta, pokusy o kopírování Jana Němce jsou více než zjevné, dokonce je tu kousíček jako z filmu O slavnosti a hostech. Záliba v oprýskaných barácích zase svádí ke srovnávání s Postavou k podpírání a Pavlem Juráčkem. Jenže tam, kde Němec nebo Juráček měli nosný příběh v surrealistickém hávu, zde jsou jenom ty obrazy, poskládané za sebe a bez nosnějšího příběhu, který by připoutal diváka, jako tomu třeba bylo u Zapomenutého světla, kde jsou konflikty a kontrasty dovedně vystaveny. ()

Alden_Larson 

všechny recenze uživatele

Film absolutně o ničem, místo děje je to spíš kompilace náhodných velmi nudných momentů ze života venkovského učitele. Postavy nebyly ničím zajímavé a dialogy, ačkoli jich bylo málo, byly až nechutně pseudointelektuální, že podle mně není divné si myslet, že je scénárista napsal s hlavou ve vlastním zadku. Prezentace byla fajn, film je dobře natočený, černobílá se hodí a hudby taky nebyla hrozná, ale jinak je to film, který absolutně nic nenabízí. Zkrátka je vidět, že ho vytvořili studenti filmové teorie z Univerzty Palackého v Olomouci. 2/10 ()

Galerie (1)

Zajímavosti (1)

  • Černobílá lyrická balada vznikla jako projekt olomouckého Studia Velehrad a studentů Palackého univerzity v Olomouci. Z původně zamýšlené experimentální filmové povídky byl realizován celovečerní snímek, pro nějž si jeho tvůrci vybrali jako předlohu stejnojmenný román významného českého prozaika, esejisty a překladatele Jana Čepa. Autoři filmové adaptace se pokusili zachovat Čepovu osobitou poetiku, přenesli ovšem děj do současnosti. (Zdroj: Boskovice Festival)

Reklama

Reklama