poster

Youth Without Youth

  • Německo

    Jugend ohne Jugend

Romantický / Thriller

USA / Německo / Itálie / Rumunsko, 2007, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kareen
    ***

    Ty tři hvězdičky jsou za skvělého Tima Rotha a motiv dvojnictví, které mě jako milovnici Dostojevského fascinuje. Film jako takový mi ale připadal velmi zmatený a nesouvislý, jako by se do něho Coppola snažil nacpat co nejvíce témat, která ovšem nedrží moc pohromadě. Byly tam některé scény, které mně zaujaly, ale měla jsem co dělat abych udržela během sledování pozornost, přitom mi nedělá jindy problémy sledovat snímky s o hodně pomalejším tempem. Je však také možné, že jde o geniální dílo, které jsem prostě jen nepochopila, což také upřímně přiznávám.(24.5.2013)

  • wampilenka
    ***

    Asi úplně nerozumím Coppolovým efektům, jako jsou objevující se růže, odrazy v zrcadlech či motiv dvojnictví, jejichž významová přetíženost mě zmátla natolik, že nevím, zda jsem viděla napínavý thriller, hluboký film s propracovanou symbolikou, prázdnou slámu s propracovanou symbolikou nebo od každého něco. Nevadí, důležitým poznatkem je, že i lingvisté mohou zažívat dobrodružství, oproti nimž jsou úprky Indiana Jonese hadr.(2.8.2011)

  • Sonnik
    ***

    Někdo si o tom bude myslet, že je to nesmyslný blábol senilního režiséra a někdo to bude považovat za hlubokou, filosofickou existenciální sondu. Já se nepřikláním ani na jednu stranu. Samozřejmě, že to je Coppolova "guilty pleasure", se kterou si patřičně vyhrál. Bohužel mi přišla hodně zmatená a složitá, protože se toho snaží obsáhnout strašně moc. Posedlý orientalista zhrzený ztrátou lásky svého života je zasažen bleskem. Najednou má "nadpřirozené schopnosti, omládne a potká alter-ego své vyvolené, která se ve určitých chvílích reinkarnuje v ženu starodávného původu, která mluví starodávnými typy jazyků, což mu umožní dokončit svoji tak milovanou práci. Do toho všeho nacisti, náboženství a jakýsi anděl strážný, jehož původ je hodně nejasný. Řekněte sami, tohle všechno jako kulisa pro filosfický zážitek dá zabrat. Film pouze pro náročného díváka, který se rád zamyslí.(10.7.2009)

  • Sofia
    ***

    Coppola zfilmoval novelu od rumunského lingvisty a náboženského filosofa Mircea Eliadeho, ale bohužel si vzal moc velké sousto. Zatímco Eliadeho povídky a novely působí magicky, ve filmu to prostě nefunguje. První půlka - příběh s nacisty - vypadala značně slibně, ale pokračování s Veronikou alias Rupini se už jen táhlo a táhlo až do nepovedeného konce. Vizuálně moc povedené, ale obsahově poněkud prázdné až nudné.(3.7.2009)

  • Shit
    ***

    Coppola je zpátky, ale prakticky nic nepředved, i když je vidět, že se hodně snažil natočit něco víc, něco, co by každýmu vyrazilo dech, něco co bude originální a zajímavý, prostě nějakou filmařskou bombu, ale nakonec to spíš působí hodně nepochopitelně, kdy se každou chvilku zdá, že se film přetočí úplně do jiný doby, někdy do jinýho příběhu, moc to nenavazuje a Coppola má dost velkej problém s vysvětlováním, jak se věci vůbec udály, co se stalo, všechno to nechává takový nedotažený a tim se do toho člověk ještě víc zamotává, přišlo mi to neucelený a na konci sem vlastně vůbec nevěděl, co si o tom mam myslet a co se tam vlastně událo zásadního. Nevim no, sice sem z toho měl po filmařský stránce dobrej pocit, ale moc mě to nezaujalo, i když příběh se zdál hodně zajímavej a originální a Tim Roth je výbornej(5.7.2008)

  • - Ve filmu se mluví: anglicky, rumunsky, italsky, francouzsky, německy, rusky, latinsky, arménsky, egyptsky, babylonsky a dokonce také Sánskrtem. Egyptština, Babylonština a Sánskrt byly odvozeny speciálním týmem lingvistů z pravěkých textů. (D3VIL)

  • - Coppolu seznámil s příběhem, na němž je film založen, jeho přítel z dětství, náboženský badatel Wendy Doniger. (D3VIL)

  • - Bylo natočeno přeš 170 hodin stopáže. (D3VIL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace