Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rodinná idylka je rozetnuta ostřím sekery, po masakru zůstanou dvě osiřelé dívky. Sestry se společně vydávají do Paříže, kde najdou práci i byt. A první velká láska na sebe také nedá dlouho čekat. Jenže svého milého si najde pouze jedna ze sester, druhá tuto lásku jej trpně snáší. A tak vztahy mezi sestrami ochabují. (Snorlax)

Recenze (22)

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Jeden z fantastických klenotů němé éry. Zapadlý film od zapadlého režiséra, zároveň ale překrásný a velmi nově působící snímek. Bez pochyb dávám pět hvězdiček. Jen chci upozornit na verze s rozdílnou hudbou - verze s jazzovým jamem, která je na youtube, je podle mě strašná. Citlivý podkres houslisty Paula Mercera je naopak nádherný a výborně doplňuje film. Funkční link ZDE. ()

Robko 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, že si už nepamatuju, jak jsem se vlastně dostal k tomuhle zapomenutýmu experimentu francouzské avantgardy. Pamatuju si jen, jak jsem z toho byl unešenej, doporučoval jsem to všude a všem, kdo se mnou tenkrát studoval film a je to asi jedinej snímek, kterej na můj popud viděl i můj tehdejší učitel - uživatel Douglas. Viděl jsem více verzí hudebního doprovodu, ale doporučuji určitě ten od Paula Mercera (funkční link na YouTube zde hodil v jeho komentáři Rimsy). Fakt, že film vypráví bez mezititulků a vše je víceméně jasné, už o něčem vypovídá. Střihy na svou dobu neskutečný, snad až přelomový. A scéna na lavičce s pánem je snad dojemnější, než cokoli od Charlieho Chaplina. Němý úžas❤️ ()

Reklama

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

Nemý film, ktorý si vystačí aj bez dialógov. Násilie a brutalita tu nie sú plne zobrazené, najhoršie zábery kamera nesníma, ale vďaka temnej, napínavej hudbe a fatálnemu poňatiu deja všetko funguje, ako má a divák je svedkom ponurej atmosféry, ktorá zdvihne adrenalín hneď v prvých minútach. Zo zaujímavého prístupu k strihu, temnej hudby a ponurých zvukov by mal radosť aj David Lynch. Režisér využíva ku vyjadreniu chaosu života postáv prelínanie dvoch obrazov z rôznych fyzických miest na celej ploche oboch záberov, kde je jeden obraz bledší a druhý tmavší, aby bolo vidno oba. Tento prístup nie vždy prináša úžitok a obdiv ku tvorcovi za to zodpovednému, tu ozaj prináša trochu chaosu, ktorý zobrazuje. Prístup k divákovi tak neostáva celkom otvorený, čo nie každému vyhovuje. Dej je priamočiary a ničím zamotaný tak, aby sa nedal pochopiť bez titulkov. Zápletka vyznieva banálne, aj keď sa točí okolo výrazných momentov, jej spracovanie je rozhodne zaujímavé, až rozmýšľate, čo tým chcel režisér povedať. Film určite zanechá dojem a zvedavosť pozrieť si ďalšie filmy režiséra a žánru, no na opakované pozretia to nevidím. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

No nevím, na svou dobu jistě odvážné téma a odvážné záběry násilí, podané na svou dobu experimentálním způsobem s divnými střihy, prolínačkami a jistou drobnou symbolikou, ale dějově je to poslabší, skutečně mne to nestrhlo, a popravdě jsem se často dost nudil (třeba jak přemýšlí nad tím skokem do řeky). Navíc z toho cáká neředěná depka bez jakéhokoliv náznaku optimismu, a já tyhlety druhy filmů s černobílým pohledem na svět moc v lásce nemám. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je opravdu paráda. Při sledování jsem jenom nechápavě kroutil hlavou, že tento téměř neznámý kousek není stejně slavný jako třeba Muž s kinoaparátem nebo Křižník Potěmkin. Už jenom úvodní scéna vraždy je na rok 26 naprosto neskutečná - třeba to rychlé přiblížení tváře v kritické chvíli se používá dodnes. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama