Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Audrey (Halle Berryová) se vzpamatovává z šoku způsobeného tragickou zprávou, kterou jí přišla domů sdělit místní policie – její vřelý a milující manžel Brian, otec jejích dvou dětí, byl zavražděn při náhodném násilném činu. Audrey, jíž její láskyplné jedenáctileté manželství skýtalo pocit jistoty a bezpečí, náhle ztrácí pevnou půdu pod nohama. Bez rozmyslu se proto obrátí na Jerryho (Benicio Del Toro), zkrachovance závislého na drogách, který byl manželovým nejlepším přítelem už od dětství. Audrey, která se zoufale snaží vyplnit bolestnou prázdnotu způsobenou smrtí manžela, navrhne Jerrymu, aby se nastěhoval do volného pokoje sousedícího s jejich garáží v naději, že pomůže jí i jejím dětem překonat náhlou ztrátu. Jerry svádí svůj každodenní boj s drogami, ale nečekaná role náhradního rodiče a přítele Audreyina syna a dcery mu dodá vnitřní sílu. Zatímco se Jerry a Audrey potýkají se zármutkem a odpíráním, jejich křehké pouto je neustále podrobováno zkoušce. Společně ale nakonec najdou sílu jít dál. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (230)

Baronne 

všechny recenze uživatele

Stálo to za hovno. Jediný dobro, co jsem tady přijmul, byl Del Toro. Lidi by neměli přirovnávat jeho k Pittovi, ale Pitta k němu, protože Toro je lepší. Halle to možná zahrála dobře, ale sledovat hodinu a půl její roli, jak se chová jako arogantní pí*a, to je fakt utrpení. Je to celý strašně kýčovitý, nechutně ohraný, a hlavně příšerně nudný a trapný. Zuzanko, mazej kurva k pultu, tadytěch americkejch sraček už tu je fakt dost.. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"A teď mě chyť za ucho a masíruj mi lalůček !!" ;) Nejzajímavější, nejosobitější a především lidsky nejvěrohodnější sdělení Spálených vzpomínek alespoň pro mě tkví právě v této replice.. Neboť ženy nacházejí zalíbení v různých obsesivních bizarnostech, stejně tak i Berryina vdova Audrey, ač to tvrdohlavě popírá, si vytvořila závislost na dost podivném mechanismu..;) Po vizuální, byť ty úmysly s trapně esteticky plochými motivy v podobě velmi podivných úhlů kamery či prvoplánovitého nasvícení jsem poněkud nepochopil, a hudební stránce se dánské režisérce podařilo natočit velmi zvláštní film, který však jako drama s prvotním cílem vyvolat v divákovi potřebné emoce kulhá jako stará chromá kobyla.. Del Toro a David Duchovny se opravdu moc snaží, přičemž oba dva byli víceméně do svých rolí vybráni naprosto prvoplánovitě bez jakéhokoliv prostoru pro vývoj postav, bohužel za vlasy tak mocně přitažený kýčovitý scénář plný klišé, až to bolí, i neschopnost tvůrců se rozhodnout, kterým směrem se vlastně vydat, jim nedává příliš prostoru, nehledě na naprosto nechronologické vyprávění příběhu, který se nakonec stává tak myšlenkově roztříštěným, až ve výsledku nedokáže sdělit vůbec nic, natož vyvolat nějaké hlubší emoce, přičemž téma drogy, smrt a hledání se by jistě mělo vyvolávat přinejmenším znepokojení či úzkost.. Tragická kýčařka Susanne Bier pro mě osobně platí za nesmírně přeceňovanou tvůrkyni, která si hraje na umění a jen tupě stylisticky opisuje od jiných skutečných režisérů, kteří mají naopak svá formální ozvláštnění žánru velmi dobře promyšlená.. [ Dabing 7/10 ] Velmi zdařilá záležitost Tvůrčí skupiny Josefa Petráska s dialogy a režií Filipa Jančíka. Potěší i tradiční spojení Duchovny, Cigánek. ()

Reklama

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Jak by řekla pančelka výborně, za 5. Tomu říkám jasná volba, za perfektní zážitek nejlepší hodnocení a bez váhání. Scénář na jedničku, herectví za jedna s hvězdičkou, kamera, hudba taktéž. Dezertíky v podobě lascívních záběrů na krásu čokoládových křivek Hally a výrazové dokonalosti Benicia, byly pro zvrhlé vizualisty jak já, ještě přídavkem navíc. Kouzelné dětičky s roztomilými kučerami byly taktéž k sežrání. No nic abych se nerozplynula, nechala jsem si přehled tvůrců schválně až na konec. Když vidím ve vedoucím postavení jemnou ženskou ručku, aniž by to bylo dřív poznat, už se nedivím, proč byl snímek tak přesně naporcovaný a vyvážený. Zkrátka a dobře nemám námitek, jsem uchvácená a rozčarovaná zároveň, pořád jakoby v rauši....Slyšelas někdy výraz "polibek od boha"? Tím to začíná... ()

castor 

všechny recenze uživatele

Specialistka na rodinná dramata, dánská režisérská hvězda a bývalá signatářka Dogmy Susanne Bier, dokáže umně navodit atmosféru a její tvůrčí postupy v divákovi vyvolají potřebnou dávku sympatií k jednotlivým postavám. Emočně lehce probublávající vyprávění, nechronologické, inscenované jemnou, leč pevnou rukou pak dokáže velmi přesvědčivě snoubit s realistickým pohledem na svět. Připouštím, že mnohým to může připadat jako zručně vyztužený konstrukt, zajetý v šablonovitých kolejích. Až sám jsem kolikrát tápal, jaké stanovisko k filmu zaujmou. Nicméně si to všichni tragédií poznamenaní šlapou až do závěrečných titulků, aniž by nabídli něco, prostě NĚCO víc. Jen tuhle tragická událost, tam vyrovnávání se s ní, tady možný nový vztah, tam zase sžírající drogová závislost. Strhla mě spíš forma, jakou je snímek prezentován – hra s detaily, s atmosférou a bezpochyby i typově přesní herci – dostal mě nejen (po dlouhé době mnou viděný) David Duchovny, ale především do nebes vynášený, drogově závislý Benicio Del Toro, trestuhodně opomenutý minimálně oscarovou nominací. Ostatně herecky je film naprosto konzistentní. Halle Berry, i když tu a tam „kopíruje“ svoji variaci z Monster´s Ball, je naprosto přesvědčivá, stejně jako její filmové děti Alexis Llewellyn a Micah Berry. Sdělení prostě nemusí být pokaždé nějak zásadní!! 80%. ()

zipexx 

všechny recenze uživatele

Emoce až na krev... Jistá podobnost s filmem "21 gramů"... Ta podobnost, přestrojená za utrpení, má jméno "BENICIO DEL TORO"... Halle Berry? Naomi Watts? Která z nich zahrála lépe truchlící vdovu? Podle mě to byla blonďatá angličanka a to je právě ta hvezdička, která chybí k plnému hodnocení jinak povedeného dramatu. Ten si pak pro sebe zcela ukrad fenomenální DEL TORO ! ()

Galerie (42)

Zajímavosti (2)

  • Scénář k filmu byl v roce 2005 nejlepší, resp. nejvíce zmiňovaný scénář dle „černé listiny“ Franklina Leonarda (seznamu scénářů zamítnutých filmovými studii). Film se své realizace nakonec paradoxně dočkal právě kvůli své rekordní úvodní smůle. (kriplozoik)
  • Film bol do niektorých kín dopravený pod fiktívnym názvom "Water". (matt6)

Reklama

Reklama