Režie:
Agnieszka Wojtowicz-VoslooKamera:
Anastas N. MichosHudba:
Paul HaslingerHrají:
Liam Neeson, Christina Ricci, Justin Long, Josh Charles, Chandler Canterbury, Celia Weston, Shuler Hensley, Rosemary Murphy, Utkarsh Ambudkar, Chris Jackson (více)Obsahy(2)
Existuje život po životě? Můžeme obelstít svou smrt? Odpověď na tyto otázky zná Anna (Christina Ricci – Addamsova rodina, Zrůda), hlavní hrdinka tohoto záhrobního příběhu. Na cestě ze schůzky se svým milencem se zabije v autě. Navzdory všem fyzikálním zákonům se však znovu probudí, v prostorech pohřebního ústavu. Ocitne se v jiné realitě, někde mezi životem a smrtí. Seznámí se zde s jediným člověkem, který ji slyší, majitelem ústavu panem Deaconem (Liam Neeson – Star Wars, Letopisy Narnie). Je on bájným Cháronem, naším průvodcem do říše mrtvých? Nebo je to nakonec všechno úplně jinak? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (380)
Takže treba na začiatok povedať, že v rámci mystery, hororu a podobne sa jedná o veľmi nápaditý námet. Režisérka s divným menom dokázala zohnať hviezdnu zostavu s bad ass Neesonom, z ktorého psychopata ide väčší strach ako z plaziacich sa šikmookých mŕtvych teenageriek. Záver je možno trochu sklamaním, nechal by som ho viac otvorený, pretože práve v tá dilema, ako to v skutočnosti je, držala napätie do konca. Takto by ho držala aj po filme a otvorili by sa internetové diskusie, ako to teda vlastne bolo myslené. ()
Moji oblubení herci Liam Neeson a Christina Ricci spolu v jednom filme,navyše s duchárskou témetikou...to bolo radosti a očakávania! Lenže aj sklamanie.Tomuto filmu chýba akákoľvek logika,divák si to pod ťarchou rôznych rozporuplných pocitov a nesúvislých myšlienok môze rovno hodiť a márne čaka,že mu niekto niečo vysvetlí.Pripadá mi to ako narýchlo zbúchaná scénaristická prvotina natočená povrchným režisérom,ktorému stačilo,že má pred kamerou veľké hviezdy. Ak mal byť toto pokus šokovať,tak vyšiel.Film ma skutoćne šokoval mnoźstvom protirećení, nezmyselných scén a dokola sa opakujúcich dialógov o ničom.Len z úcty k spomenutým hercom nedám nižšie hodnotenie. ()
|| Scenár: Agnieszka Wojtowicz-Vosloo, Paul Vosloo, Jakub Korolczuk | Hudba: Paul Haslinger | Produkcia: Bill Perkins, Brad Michael Gilbert, Celine Rattray | Distribúcia: Anchor Bay Entertainment | Štúdio: Lleju Productions, Harbor Light Entertainment, Plum Pictures | Rozpočet: 4,5 miliónov $ | Tržby: 3,260,454 $ || ()
Atmosféra a napětí by se dalo krájet, kamera a lokace jsou úžasné. Jenže pak zde máme ten zbytek - přepálenou stopáž, protože příběh by vydal na 40 minut Krajních mezí, poselství (užívejte si života, žijte ten život, nebo jste prostě chodící mrtvoly), spoustu nudných a zbytečných scén (vystříhat třeba scény ze školy nebo s matkou, ani si toho jeden nevšimne), a pak kdovíproč nutnost mít v každém druhém záběru Christinu Ricci s jejím poněkud paťatým tělíčkem polonahou nebo nahou. Brzy je jasné, že buď má pohřebák skutečně dar, nebo je skutečně psychopat, a tak vlastně nakonec jen čekáme, na jakou stranu se autoři filmu přikloní. Otázkou je, proč třeba snoubenec nepodnikne nějakou noční razii na barák pohřebáka, a snaží se vynutit si vstup napřímo, když už napoprvé to nešlo. Pak jsou zde dvě podivné scény - představy, sny? - Anny, ty měly znamenat co? Jak vlastně souvisely s dějem? Hodně věcí mi přijde nedomyšlených, nedodělaných, a zapracování následovníka mi přišlo už trochu zbytečně morbidní. Kdyby následník nebyl, nic by to z napětí neztratilo. --- Plus samozřejmě nelogičnosti: Proč na zrcátku byl sražený dech? Proč viděla svého mrtvého učitele se pohnout? Jak se jejímu mrtvému tělu povedlo rozbít náčiní v márnici? Jak se mrtvému tělu podařilo ukrást klíč? Na druhou stranu několik dní nejí, nepije, nevylučuje. Jaká jsou teda kurnik v tomhle filmu pravidla, co mrtvola může, a co nemůže? Atd. ()
Jedno z najpríjemnejších prekvapení tohto roka! Čakal som nejaký kvázi-mysteriózny zlepenec a sto krát videné klišé - nič také sa nekoná, aspoň ja to tak nevnímam. Režisérka si zvolila zaujímavú tému, ktorá je natočená až prekvapujúco citlivo, pomaly, pričom najviac sa na sugestívnosti a podmanivosti podieľajú štandardne vynikajúci Neeson a "malá-veľká" Christina Ricci. Príbeh ponúka zaujímavé pozastavenia, jemne balancuje na hranici transcendentálnej roviny a skutočnosti, pričom divákovi necháva priestor na vlastné myšlienky. Nenapadá ma pieseň, ktorá by geniálnejšie pasovala na záver filmu (možno Gran Torino?) ako to bolo tu! Exit Music od Radiohead je maximálna srdcovka a práve pri závere tohto filmu text tej pesne dostal iný rozmer a mne prebehli telom zimomriavky... sadlo to tam ako riť na šerbel, paráda! Bolo by chybou pasovať After.Life len na obyčajnú mysterióznu ducharinu, lebo ten film má v sebe viac... ()
Galerie (13)
Zajímavosti (8)
- Roli Anny měla původně hrát Kate Bosworth. (j.o.j.o.)
- Liam Neeson nebyl první volbou, ale byl obsazen po Alfredu Molinovi. (j.o.j.o.)
- Roli Paula chtěl hrát Wes Bentley, kterí si roli nezahrál kvůli protidrogové léčbě, kterou v té době absolvoval. (lucius789)
Reklama