Reklama

Reklama

VOD (1)

Romantické drama popisující cestu dvou dánských partnerů, Christoffera a Maji, do Prahy. Ta pro ně není jen starobylým městem, ale také místem, kde je zakořeněno myšlení bývalého východního bloku. Setkání v Praze je příběh o svatbě na hranici rozchodu a staré lásce, která se stále proměňuje, zakořeňuje, je zapomenuta a na konec znovu objevena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (67)

Smok 

všechny recenze uživatele

V roku 2006 je tento dánsky pohľad na európsku metropolu viac ako na pováženie. Alebo to mal byť pokus o recesiu? Ako by sa asi cítili dáni, keby niekto natočil film, kde by tvrdil, že H.Ch. Andersen bol nór a Malá Morská Panna má otváracie hodiny len v utorok? Taktiež finálna (***pozor SPOILER***) scéna rozvratu základnej stavebnej jednotky dánskej spoločnosti - dánskej rodiny, ktorá sa odohrávala za mohutnej asistencie rómskeho publika pôsobí priam detinsky. Celkovo sa jedná len o komornú rodinnú drámu, ktorá po čase aj tak už len nudí. Švédska trojka v tomto prípade Olemu stačí. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Excelentní až mrazivé drama dvou rozcházejících se manželů na pozadí Prahy, kam manžel přijíždí se ženou vyřídit pozůstalost po svém otci. Po 25 letech ho vidí- mrtvého. K tomu řeší nevěru a pravděpodobný odchod své ženy. Společně ještě hledají styčné body, východiska z patové situace. Zkoušejí k sobě hledat cestu. Oficiální text distributora psal někdo, kdo film asi ani neviděl. Přítomnost Prahy a českého prostředí může být v mnoha směrech rušivá (pro některé i urážlivá), sám však vím, že nás takhle cizinci podobně vnímají (to rituální oblékání do rakve je samozřejmě nadsázka), je však dobré se soustředit na psychiku postav. Je skvěle propracovaná, vývoj Christopherovy postavy mne fakt dostal. Naděje umírá poslední...80% ()

Reklama

MM11 

všechny recenze uživatele

Nepatřím k těm, co se při filmech o našem hlavním městě zaobírají v první řadě zkoumáním nesrovnalostí a nepochopením odlišností. Když, tak si jistý posměch zaslouží americký pohled na věc, ne tento sympatický z Dánska. Už jen proto, že krásná kamera Jørgena Johanssona si všímá toho éterického na Praze daleko víc než kdejaký patlal z našich luhů. Snímek hodně staví na psychologii, Praha je jen dějištěm, zdaleka bych nehledal v konkrétním zasazení vnitřní souvislost. Je to o pomíjení, které si ani neuvědomujeme, až je rázem pryč všechno, co tušíme za samozřejmé. Příběh sám netrpí přemírou akčních vsuvek, s jedinou výjimkou. Tou je trochu nesmyslně vypjatá scéna, ironicky natočená v nechvalně známém Chánově, kde se naší hrdinové neseversky rozohní. Věřit se jim to dá jen stěží, sympaťák Mads Mikkelsen i výborná kráska Stine Stengade jsou nejlepší v klidných polohách. Při nich snímek krásně ubíhá, byť není o dvakrát příjemných věcech. P.S. - Bořivoj Navrátil by za ten trapas-výkon měl být doživotně vyloučen s cechu herců, je-li nějaký. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Christopher ( Mads Mikkelsen ) přilétá se svou ženou Majou ( Stine Stengade ) do Prahy, rozloučit se se svým otcem ( kterého od svých 12- ti resp. 15-ti let neviděl ), vyřídit pozůstalosti a převést jeho tělo s rakví do rodinné hrobky v Dánsku. Přitom se začíná krůček po krůčku odkrývat dávná minulost a paralelně s tím jsme svědky hroutícího se vztahu mezi Christopherem a Majou. Přiznávám, že tento evropský ( dánský ) pohled na toto téma je mi nesmírně blízký. Nejsme svědky žádného útočení na divákovi city či laciného sentimentu. Setkání v Praze to je " pouze " citlivě převyprávěný příběh syna ( jehož opustil v dětství otec ) a bilancování vztahu dvou partnerů, kteří se ( možná ) stále milují, ale spíše již pouze zraňují. Ten roztříštění vztah jednoduše již nelze " slepit " dohromady. Oba si to víceméně uvědomují , pouze přiznat si to je těžké. Na výsledné podobě snímku mají bezesporu lví podíl oba hlavní představitelé ( naprosto přirozené, nenucené, civilní herecké výkony ), volně plynoucí režie a přiznávám, že na mě zapůsobila i ta melancholická atmosféra prostupující celým snímkem. V neposlední řadě musím říct, že to putování uličkami a místami Prahy ( kde se více či méně běžně pohybuju ) má rozhodně své kouzlo. Mezi nejsilnější momenty snímku bezesporu patří poslouchání kazety, kde se otec loučí se synem ( věcné, ale výstižné ), či následný rozhovor mezi Christopherem a Alenou ( Jana Plodková ). Ano, ten 12-ti letý chlapec se skutečně vždy bude obviňovat z toho, že je otec opustil, ať už důvody byly jakékoliv. Třetím hodně silným momentem je potom popis Maji, co cítí ve vyhasínajícím vztahu. Co říci závěrem? Ty mnohými již zmiňované narážky na Čechy si tvůrci jistě mohli odpustit, na druhou stranu buďme rádi, že si nás nevzali do parády Eli Roth či Jeff Schaffer. Chudáci Slováci by mohli vyprávět. Oproti nim vycházíme jako hodně inteligentní národ :o) Především ALE, o tom tento snímek rozhodně není a v neposlední řadě, kamera Jorgena Johanssona volně těkající po pražských uličkách a zákoutích, udělala Praze reklamu jako málokterý český snímek či cestovka. 85% ()

DannyBoy80 

všechny recenze uživatele

Docela jsem se na film těšil, hlavně kvůli Mikkelsenovi. Ale bylo to pro mě zklamání. Film plyne pomalu a je prošpikován neuvěřitelnými žvásty o pohřbu. Takovéto postupy u nás opravdu nejsou. Zamotanec s novými informacemi v průběhu filmu byl sice fajn, ale zapadl v celkové šedi filmu. Herecky docela průměrné. Celkově to spíše působí jako reklama na Prahu. Pro mě slabé 3*. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Byť se film odehrává v Praze (a valná část se tam i natáčela) tak pro nemocniční prostředí si štáb vybral nemocnici v Kladně a hádka Christoffera s Majou byla natočena na nechvalně známém mosteckém sídlišti Chánov. (rawboy)
  • Restaurace, kterou Christoffer (Mads Mikkelsen) navštíví po odchodu z patologie a ve které si dá pivo, je Chemik v Kralupech nad Vltavou. (yurasch)

Reklama

Reklama